• turlid70

    Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?

    Efterlyser solskenshistorier.... Det enda tecknet att jag är gravid är streck på teststickorna, sista strecket har dessutom inte blivit starkare än för 2 dagar sedan. Jag är i v4+6 idag och har blivit gravid efter ett till IVF försök. Jag blev övestimulerat under behandlingen och hade enorm mage. Nu har magen lugnat ner sig, men jag känner inget annat i kroppen som skulle kunna peka på en graviditet längre, det gjorde det nämligen tidigare när jag hade magen och när jag ruvade på lilla embryot, men nu nada, niente, nothing, zero .... Jag är utomordentligt orolig och undrar därför ......

    Har du varit med om något liknande och fick ett barn sen ändå eller gick det åt skogen trots allt? Skulle uppskatta om du ville berätta det till mig....

  • Svar på tråden Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?
  • turlid70
    lia76 skrev 2011-05-26 07:10:08 följande:
    Jag åt minipiller, hade inga symtom över huvudtaget. Drömde att jag var grvaid och för skojs skulle tog jag ett test på eftermiddagen efter jobbet.
    Jag fick positivt och blev totalt chockad

    Symtomem kom er ca 1 vecka senare, kissade lite oftare och molvärk i magen... Ytterligare några dagar efter kom illamåendet

    Lycka till
    Tack för ditt svar, vilken vecka var du då och vilken vecka är du i nu? Eller har du fått din bebis redan?
  • turlid70
    Toppen9 skrev 2011-05-26 07:29:11 följande:
    Jag har en frisk underbar son på 14 månader och när jag var gravid med honom så var de enda symptomen jag fick illamående ca mellan v10-13 sen gick det över och jag mådde kanon resten av graviditeten
    Tack! Grattis till sonen!
  • turlid70

    Tack för era svar, dem ger mig hopp. Här är länken till mina test http://www.familjeliv.se/Hem/turlid70/galleri.php
    Testet som jag gjorde igår var lika stark som den från 23/5, men inte starkare vilket jag hoppades på. Har även ett MA i bagaget och förloppet nu är väldigt bekant tyvärr. Testade positivt väldigt tidigt denna gång och tycker att det kanske inte var bra det.

    Har också gjort en övning på jobbet där vi sprang 30-40m 7-8 ggr, inte fort, men det kändes ändå hoppigt och skakigt. Undrar om jag har skakat sönder mitt lilla embryo.

  • turlid70
    cotton skrev 2011-05-26 09:04:28 följande:

    Jag tycker att testet är synbart starkare faktiskt. 


    Och du vet säkert att man inte kan "skaka sönder" sitt embryo


    Glad men nya senare testet finns inte med bland bildera och det är inte starkare.
  • turlid70
    novemberbarn09 skrev 2011-05-26 09:13:43 följande:
    jag hade inga, jag menar verkligen inga symptom alls... Trodde jag skulle få mf för man läste om allas symptom hit o dit, nån skrev att om inte brösten ömma var det ett dåligt tecken, om man inte mådde illa hae läkaren sagt det ena o det andra den magiska känslan som allapratade om att man skulle känna på sig att man var gravid eller nåt va fel fanns inte där heller nä jag var helt enkelt säkert på att det skulle gå åt helsike

    MEN!
    Jag är fortfarande gravid, v 13 mitt lilla pyre fick jag se på vul v 11 och den låg så fint med hjärtat tickade

    Jag fick ömma bröst v 10 tror jag det va, och började må lite illa efter jag ätit i samma veva men som sagt innan dess hade jag inga tecken förutom som du- positivt på stickan

    Alla graviditeter är ju olika och du du är ju danska tidigt gravid så vänta du  =) och framför allt NJUT av att slippa må illa och vara trött =)
    Tack tack tack! Glad Solig
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-26 09:08:42 följande:
    Turild: dina streck såg ju tydligare ut än mina plus på clearblur...jag ska inte testa mer säger sambon men jag ska testa en gång till om en vecka tänkte jag   det stog v 2-3 som menas vecka 4-5 så det stämmer ju ta ett sådant test och bli lite lugnare
    Jag vill inte testa med digitalt test nu, ganska säker på att jag skulle få v2-3, ska testa nästa vecka på dag v5+4 och hoppas få v3+ på digitalt testet. Då kanske kan jag slappna av lite.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-26 11:13:39 följande:
    Japp nu flyter vi med och tror på att det kommer gå kanon!!!!
    Nä jag känner också för lite men våga tro nu...jag inbillar mej att jag känt mej säkrare om jag haft all medicin jag alltid fick vid IVFerna men nu tar jag bara progesteron extra.
     Stressa inte upp dej utan förök njuta och mamma har sagt att hon var en av dem som aldrig hade symptom så är du som jag så blir det en graviditet som du bara kan njuta i....nu kommer jag vara mer orolig för hon fick ju oss när hon var 22-25 år och jag är äldre men jag ska försöka att längta till VUl ...små delmål liksom.

    Kramar!!!
    Ja det hoppas vi på! Snösport har du flygit här om dagen?
  • turlid70
    Pandan82 skrev 2011-05-26 09:47:54 följande:
    Förstår din jobbiga oro!
    Jag åt hormontabletter för att bli gravid (pergotime) och var överstimulerad HELA tiden under sex månaders tid, alla symptom du kan tänka dig plus lite till!!
    Sen skulle jag göra ett uppehåll och alla symtom försvann, kände absolut nada! Då visade det sig att jag var gravid =)
    Men typ alla var på mig att man känner av brösten så tidigt, gick och väntade i det oändliga på att få känna något i brösten, men nej. Var jätteledsen, för jag kände inget alls. Sen i vecka åtta typ blev jag TRÖTT! Det var jag i en vecka, sen dröjde resten av symptomen. Brösten kände jag aldrig av och jämte mig ligger en snart fyra månaders liten tjej och sover =)

    Förstår att det inte är lätt för dig! Alla säger att det ska vara så mysigt att vara gravid, jag ville bara att tiden skulle gå, först de första tolv-tretton veckorna så man vågar hoppas lite. Sen vågade jag inte hoppas på att jag hade ett barn innan jag hade henne i famnen!

    LYCKA TILL! Håller tummarna för dig!

    (ps har en kollega som inte kände nått innan vecka 22, då hon kände första sparken. Hon visste dock om att hon var gravid sen vecka sex och har en fin-fin dotter idag)
    Glad Tack! Din berättelse gär mig verkligen hopp!Solig
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-26 17:00:26 följande:
    Jo jag flög ner till Sthlm i tisdags och hem i onsdagskväll..testade direkt efter hemkomsten och då var lill kvar 
    Säg inte att det är farligt att flyga för det har jag frågat IVF om flera ggr när jag gjort tidigare så det vill jag inte tro på ....
    Nej då, det tror jag inte, men ska själv flyga nästa vecka och så klart nojjar över det. Min läkare sa samma sak att det inte var farligt att flyga. Kram.
Svar på tråden Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?