• jansson77

    Östergötland/Linköping?

    Hej!
    Jag och min man väntar barnbesked från Colombia (har precis skickat ansökan dit). Undrar om det finns några i Östergötland, och/eller Linköping som har eller väntar på att adoptera?
    Vill gärna följas åt !!!!

  • Svar på tråden Östergötland/Linköping?
  • Ninnii

    Hej!

    Vi väntar på att få åka och hämta lillebror i Litauen. Vi bor i södra Östergötland och har väntat på resebesked i 5 månader nu. Hoppades från början på att vara hemma med lillen vid den här tiden, men det var visst lite väl optimistiskt... Så nu hoppas vi att få hämta hem honom innan han hinner fylla 2 år i augusti.
    Den här väntan är den jobbigaste hittills! Men det kommer bli ännu värre när vi efter domstolsförhandlingen åker hem i 40 dagar innan vi får åka tillbaka och hämta honom. Det kommer att bli riktigt tufft!

    Hur ser väntetiderna till barnbesked ut i Colombia?

    Mvh //Ninnii

  • jansson77

    Hej!
    När fick ni barnbesked, hur länge har ni väntat? Vad ligger väntetiden på i snitt till Litauen?
    För Colombia ligger snittet på vad jag hört 8-10 månader. Vår handläggare sa 6 mån till 1 år! Vi hoppas såklart på BB redan efter sommaren ,hihi. men vi kan ju oxå få vänta tills nästa år vilket känns alldeles för lång tid !!!!!!!!!

  • Ninnii

    Vi fick vänta två år i kön i Sverige men sen gick det väldigt fort. Vi skickade våra papper till landet i november förra året (tror jag det var). Sen tog det bara ett par veckor tills vi fick förfrågan om vi ville ansöka om lillebror. Det brukar ta ca 1-2 år att få en barnförfrågan, men för oss gick det superfort. Det var jobbigt att inte veta om några andra familjer ansökte om honom samtidigt. Vi fastnade ju direkt för honom och ville så gärna få honom. Det kändes som om han var menad för oss från första stund. Men sen fick vi beskedet att vi fått honom den 30/12. Det var underbart! Efter det har väntan blivit olidlig... Och nu hoppas vi att vi får åka innan semestern. Men vi får se.

    När gick ni utbildningen? Gick ni i Linköping? Vi gick hösten 2009.

  • jansson77

    Hej igen!
    Vi gick oxå föräldrarutbildningen hösten 2009 ??????
    Gick vi i samma då?

    Hur kommer det sig att det är så lång väntan till resebesked för er?

  • Ninnii

    Hejsan!
    Har svarat dig på din sida istället.

    //Ninnii

Svar på tråden Östergötland/Linköping?