• Anonym (SMSLÅN?)

    hur många är vi som tar SMS lån, för att klara "sista veckan i månaden", eller en räkning med "påminnellse"?

    Varje månad, får jag ta ett jävla fucking smslån! Därför att min tröga gubbe, inte fattar, hur jäklar dyrt det är att leva i SVERIGE! Han tror, att pengarna räcker varje månad: Till mat, till alla förbannade dataprylar. NÄHÄÄ! Här är det jag som har hand om hela ekonomin. För HAN vill inte ha koll. OJ, Oj. Fan så trött jag är på att vara 100% jobbare, skall ta hand om allt, och lyssna på allt gnäll!

    I morgon flyttar jag! Eller har någon annan, ett bättre förslag?

  • Svar på tråden hur många är vi som tar SMS lån, för att klara "sista veckan i månaden", eller en räkning med "påminnellse"?
  • Anonym (trouble)

    Jo,  inte varje månad fast ändå.. Min sambo tar smslån hos Folkia vilket är snordyrt! Ogillar det starkt.

  • Anonym

    Boka tid hos kommunens ekonomiska vägledare på tisdag.
    Boka tid hos advokat på onsdag.
    Boka tid hos familjerätten på torsdag.
    Boka tid hos familjeterapin på fredag.
    Boka tid med flyttfirma på lördag.
    Skriv packlistor på söndag.
    Prata med karln på måndag
    Prata med barnen på tisdag.
    Packa på onsdag.
    Packa mera på torsdag.
    Flytta på fredag.
    Drick vin på lördag.

  • Anonym (SMSLÅN?)
    Anonym skrev 2011-06-02 00:49:45 följande:
    Boka tid hos kommunens ekonomiska vägledare på tisdag.
    Boka tid hos advokat på onsdag.
    Boka tid hos familjerätten på torsdag.
    Boka tid hos familjeterapin på fredag.
    Boka tid med flyttfirma på lördag.
    Skriv packlistor på söndag.
    Prata med karln på måndag
    Prata med barnen på tisdag.
    Packa på onsdag.
    Packa mera på torsdag.
    Flytta på fredag.
    Drick vin på lördag.
    "månadens bästa poet"! Ja du, hade jag en fullpackat picniqkorg, då hade du vunnit den! Åker med dig!
  • Anonym
    Anonym (SMSLÅN?) skrev 2011-06-02 01:21:30 följande:
    "månadens bästa poet"! Ja du, hade jag en fullpackat picniqkorg, då hade du vunnit den! Åker med dig!
    På fredag alltså!
    *packar med solkräm och parasoll* 
    Bjuder att gå armkrok på vägen.
  • Anonym (SMSLÅN?)
    Anonym (trouble) skrev 2011-06-02 00:43:47 följande:
    Jo,  inte varje månad fast ändå.. Min sambo tar smslån hos Folkia vilket är snordyrt! Ogillar det starkt.
    Ja, inte varje månad här heller, men min gubbe tycker att dataprylar kommer från himmelen, och ibland undrar jag vem fan som har uppfostrat honom? Eller mig?

    Jag har i alla fall beslutat, att det sista SMSLÅNET är tagit, och betalt! Och ALDRIG en gång till, skall jag betala 465 sek:- för att låna 2000:-

    Jag erkänner åtminstone att jag har varit en otroooolig idiot!Kräks
  • Anonym

    NEJ, skulle aldrig ta ett sms lån. Helt galet att göra det tycker jag.

    Skaffa ett till arbete eller dra ner på era utgifter. Låter som om Lyxfällan nästa.

  • Anonym

    Men om du har hand om hela ekonomin så borde väl du ha tillgång till pengarna? Vilka pengar köper han dataprylar för?
    Gör en budget och visa honom att ni inte har råd och sluta skylla på honom för att du tar lån.

  • Anonym (SMSLÅN?)
    Anonym skrev 2011-06-02 07:16:16 följande:
    Men om du har hand om hela ekonomin så borde väl du ha tillgång till pengarna? Vilka pengar köper han dataprylar för?
    Gör en budget och visa honom att ni inte har råd och sluta skylla på honom för att du tar lån.
    Ja, vi har somsagt gementsamt konto, och som sagt erkänner jag att jag har varit/ är en jäkla idiot. Det sista smslånet är betalt. Det sista någonsinn.
  • Anonym (1)

    Jag har suttit i den skiten och kommer aldrig mer ta ett jäkla smslån!

  • Anonym (SMSLÅN?)
    Anonym (1) skrev 2011-06-02 10:50:14 följande:
    Jag har suttit i den skiten och kommer aldrig mer ta ett jäkla smslån!
    För mig har det funkat så, att jag aldrig har kommit back med något lån, utan betalat tillbaka det i tid, men så jäkla korkat man kan vara, i stället för att ta det lungt, till nästa löningsdag. Jag skämms riktigt mycket över mig själv.
  • foodforclouds
    Anonym (sannaaa) skrev 2015-11-27 00:05:48 följande:

    haha känner igen mig! jag lyckas alltid va helt pank sista veckan och får äta nudlar om jag inte tar ett lån! Brukade låna av mamma förut men nu skäms jag när jag blivit äldre :P 


    Www.Enkeltlån.se har lista på några lån som är gratis att ta första gången! använt mig av det så kostar mig inget, så no harm done, visst? :P


     


    ///sanna


    Men du, låt bli att göra reklam för skiten. I flera olika gamla trådar dessutom.
    Obehagligt och närmast ett gambeteende som väntar ut folk som är desperata.
  • Jesper f

    Ja.. Jag tillhör då generationen som skulle prova med precis allt annat innan ens tanken om SMS lån skulle föresväva mig.... Det skulle väll i sånt fall vara om jag behöver en akut operation om vilken jag inte fysiskt klarar att överleva utan att få, och jag inte hade något annat val. Men det är nog också bara då, och jag blir så ledsen varje gång jag ser/hör om ungdomar, barnfamiljer etc som GÖR såhär mot sin egen ekonomi, och inte förstår att fenomenet är inte att dom får en dyr kredit, utan att fenomenet är att dom behöver SANERA sina privata ekonomier och börja med gammalt hederligt SPARANDE för att komma ifrån den här situationen.  

    Vad är det för ursäkt att komma springandes hem med data prylar och lösa det med sms lån? Öppet köp gäller på dom också - daska gubben i baken tillbaka till butiken och sälj tillbaka skräpet - tills han LÄRT sig att man handlar inte för mer än vad man har. Och om jag vore dig, skulle jag göra en sammanställning över vad bara RÄNTORNA kostar på dom här idiot krediterna per månad, och ha det som egen reserverad summa till nästa löning för "roa bara mig" pengar - för det är ju så han gör mot dig - egentligen. För får inte riktigt intrycket av att dom här data prylarna är livsnödvändiga - och hade det vart mig det gällde, hade nog min reaktion vart allt annat än munter inför fenomenet. Där hade det vart stopp efter första gången, det törs jag lova.

    Förvisso er ekonomi, er huvudvärk, men jag tycker att agerandet i sig är djupt respektlöst mot dig, oansvarstagande mot eran ekonomi och rakt av okunnigt. Hur svårt ska det i dagar som dessa med internet och datorer överallt, att ha en budget som man kollar mot kontot, INNAN man sätter sta och förköper sig för tid och evighet?!? Jag tror din man, skulle må gott av att få göra studiebesök hos Kronofogden, för det verkar vara dit han är på väg, med stormsteg. Och det tragiska är att han sätter dig i risk för det också. Obegripligt.

  • Anonym (Månadspeng)

    Men du, varför inte göra som vi?

    Ett gemensamt konto för alla "vettiga" utgifter och sparande, och sen varsitt fickpengskonto med separat kort, med de pengar som var och en får handla latte, porslinskatter eller smycken för varje månad?

    Eller om ni inte vill betala för extra kort- ta ut fickpengen i cash från gemensamt varje månad och låt var och en ansvara för sitt eget.

    Våra fickpengar ska täcka t ex:

    egna kläder
    smink/lyxprodukter för kroppen
    frissan
    utemat/inträde/biljetter när man är med "sina" kompisar och inte familjen/båda ihop
    hobbymaterial
    elektronik utöver "standard"

    Dvs en "vanlig" dator blir gemensam utgift, men mellanskillnaden mellan den och en värstingspeldator med extra allt och en amssa joysticks på sidan går på makens hobbykonto.

    Och ett mer kvinnligt exempel: En vanlig hårtork är standard, men vill jag ha en proffsmodell från frisörsalongen eller något fånigt som t ex en hårborttagningsapparat så får jag i så fall betala den själv.

    Vanlig klocka- standard. Lyxklocka för 40 000= spara av egna pengar.

Svar på tråden hur många är vi som tar SMS lån, för att klara "sista veckan i månaden", eller en räkning med "påminnellse"?