• Notariatet

    Fånga mus och behålla?

    Trodde vi fått in en råtta i mitt arbetsrum, men råttfällan funkar inte på den för det är visst en mus och musfällan hittas inte.
    För att slippa höra den krafsa runt här, gick jag in i sovrummet och tog en skönare mus i sängen några ggr Sedan blev jag så snäll och såg den hoppande musen i mitt rum igen, då kom jag på att fånga den levande och behålla. Kan det vara nackdelar med en vild, bakterier och annat?

    Barnens morfar har gjort det till frun när hon var liten och vill köra en repris.

  • Svar på tråden Fånga mus och behålla?
  • viseversa

    mamma fångade möss som liten och hade i bur. Dock behöll hon dom inte länge då det trots allt är vilda djur som hör hemma i naturen. Jag ahr också hållt i vilda möss,ormar,ödlor,paddor,grodor som liten. har tom pussat på dom flesta av dom. jag blev aldrig sjuk ialalfall.

  • Notariatet

    Dina svårigheter att läsa tycks motsvara att skriva, andra har inga lässvårigheter:)

  • Miss Daisy

    Man får enligt lag inte ha vilda djur hemma. Och om det är skadat så får man inte behålla ett vilt djur hemma mer än 48 timmar, sen får man ta det till vetrinär eller alternativt släppa ut det till sitt öde.

  • Notariatet
    Miss Daisy skrev 2011-06-10 09:03:50 följande:
    Man får enligt lag inte ha vilda djur hemma. Och om det är skadat så får man inte behålla ett vilt djur hemma mer än 48 timmar, sen får man ta det till vetrinär eller alternativt släppa ut det till sitt öde.
    Alternativet är att döda den som förpestat 2 nätter i mitt kontor en trappa upp dit den tagit sig in utifrån, man får nog inte fånga ute och ta in.
  • Dixie
    viseversa skrev 2011-06-10 08:19:21 följande:
    Fast ts din trådstart är lite svår att förstå sitg på. Du skriver ganska osammanshängande. 
    håller med - TS skriver ofta helt osammanhängande och svårförståliga inlägg.............
  • Miss Daisy

    Att döda den är vad jag skulle göra. Eller, det är inte riktigt sant för det är vad jag skulle be min man att göra. Tror knappast jag hade pallat att ta livet av din själv.

  • Krake

    Det är olagligt att fånga vilda djur och hålla i fångenskap. Räknas som djurplågeri. FYI.


    Moster, inte monster.
  • Litet My

    Det är olagligt...

    Vill du däremot inte slå ihjäl den så fånga den levande i en sån där bur där mössen är levande och släpp ut den i skogen eller så.

Svar på tråden Fånga mus och behålla?