• Alexandra

    Orm kunniga, se hit!

    Hej,

    Fått erbjudande att ta över 2 st KB's (1.1), handtama, äter levande som dött,  skiter och ömsar som de ska, stort vettigt terra som följer med. 

    Frågan är den, jobbar i dagsläget 4 dagar och sedan hemma 8 dagar. Kan man lämna dem utan uppsikt i 4 dagar. Självklart med rätt temp, matade och städat. Men utan tillsyn.

    Så vad tycker ni?
     

  • Svar på tråden Orm kunniga, se hit!
  • Singapore Sling

    Verkar inte så. Det låter som en farlig orm. Om du inte ens vågar skriva vilken art det är i klartext, hur ska du våga sköta den?

  • Becka8909

    alltså, är det giftormar eller ngn form av boa du talar om?


    jag har 2 kungspython, och dem är ofta "ensamma hemma" dem trivs bra i sitt terrarium och äter ca 1 gng i månaden, (när vi fick dem var dem undernärda och svåra att få igång.)


    Men nu som sagt äter dem alltid, och är jätte fina och pigga, men de verkar som om du inte riktigt vet vad du talar om eller?

  • Alexandra

    KB = Kungsboa.

    Fråga efter svar av orm kunniga därav förkortningen då alla som har ormar som intresse har koll på det. 
     

  • MaybeBaby83

    Visst kan du lämna dem, men jag rekomederar starkt att du kanske har någon som kan gå dit och fylla på vatten! :D Men annars är det inget problem. Köp en timer och ställ in den så att de fortsätter att ha en sådan naturlig dygnsrytm som vanligt!!  Lycka till!!

  • Dovakin

    Ja. de ska klara sig alldeles utmärkt i 4 dagar. Skaffa en stor badbalja att ha vatten i så kan dom bada också

    MEN! Jag rekommenderar det inte då det är emot svenskdjurlag. Enligt l80 så måste alla sällskapsdjur ha daglig tillsyn.

  • nomina

    Självklart funkar de! Som du skrev, bara dom har värme, vatten o att de funkar så e de lugnt.
    Vi har inte ormarna där vi bor just nu (studentrum) så vi åker bara till dom på helgen, ibland mitt i veckan för att städa men de e ju lugnt.
     

  • En himmelsk drog

    Skaffa timer, och gärna någon som kan gå dit och byta eller bara kolla så vattnet ser bra ut. De klarar sig :)

Svar på tråden Orm kunniga, se hit!