• Empo

    Någon annan som varit med om en misslyckad abort? (Cytotec andra gången..)

    Igår fick jag en akuttid på gyn eftersom jag blöder mycket, trots dryga 3 veckor sedan den medicinska aborten.
    Läkaren kunde snabbt konstatera med vul att mycket fortfarande var kvar. Aborten hade inte stött ut och jag fick tre tabletter cytotec att svälja. Det gjorde jag igår kring 15-tiden och fortfarande har inget hänt.
    Blöder till och med mindre än innan tabletterna och sammandragningarna jag skulle få existerar inte ens.

    Ringde imorse och sköterskan visste ingenting men sa att det "kan" börja idag.
    Hon skulle prata med gynläkaren och sedan ringa upp och här sitter jag, orolig och frustrerad... Ingen verkar veta nåt och ingen kan svara på min frågor.
    Vill bara få det här överstökat!

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Någon annan som varit med om en misslyckad abort? (Cytotec andra gången..)
  • Gabzan

    Det va likadant när jag gjorde abort. Jag fick göra det två ggr och det tog runt två dagar innan nåt hände. Jag blödde aldrig nga klumpar och fick aldrig ont i magen så att det inte känns nåt behöver inte betyda att det inte går vägen den här gången.

  • pluppfamiljen

    Hoppas det fixar sig... Åk in till gyn vettja 


    Blivande 6 barns mamma
  • Empo
    Gabzan skrev 2011-06-17 09:48:21 följande:
    Det va likadant när jag gjorde abort. Jag fick göra det två ggr och det tog runt två dagar innan nåt hände. Jag blödde aldrig nga klumpar och fick aldrig ont i magen så att det inte känns nåt behöver inte betyda att det inte går vägen den här gången.
    Åh, tack för ditt svar! Nu blev jag mycket lugnare faktiskt :)
    Hur länge blödde du efter dom sista tabletterna?
  • Gabzan

    Jag fick dom på Onsdagen och hade återbesök tisdagen veckan efter och då blödde jag fortfarande lite men jag kunde ändå sätta i spiral så det va inte så mkt. Första omgången när det inte tog sig blödde jag i två veckor.

  • Empo

    Ah okej!
    Än har inget hänt så jag har fått tid för skrapning OM det inte har satt igång.

    Men jag hoppas verkligen jag slipper en tredje abort på 3 veckor...
    Tackar för dina svar!

  • sommar2020regn

    Hur gick det för dig? Blev det skrapning eller kom det igång? Tog 3 cytotec vid 15 idag, 1 månad sedan abort men mycket var vid VUL. Inget händer, blöder också mindre än innan tabletterna. Frustrerad o vill bli av med det här, få börja om :(

Svar på tråden Någon annan som varit med om en misslyckad abort? (Cytotec andra gången..)