• Anonym (frustrerad mamma)

    Min son är dataspelsberoende, vad fan ska jag göra...

    ??? 

    Så trött på alla lögner. Han kastar verkligen bort sitt liv. Jag har varit stenhård då jag ville att han skulle gå ut nian med godkända betyg. Nu tänkte jag att jag skulle låta honom än en gång få spela under ansvar under sommarlovet. Men det går inte han blir bestatt.

    Har ringt runt till spelberoende föreningar men inge hjälper barn under 18 år.

    Finns det någon annan som varit eller är i samma situation? 

  • Svar på tråden Min son är dataspelsberoende, vad fan ska jag göra...
  • Anonym

    Ta bort datorn genast och ge den inte tillbaka. Samma med spelkonsoller och mobilen!

  • Anonym (frustrerad mamma)

    Har varit ikontakt med BUP och dom har ingen erfarenhet av spelberoende och vill att jag ska söka till spelberoende terpaueter. Inte ens Maria Pool tar emot barn som är spelberoende när det inte gäller pengar....

  • Anonym (frustrerad mamma)

    Jag har tagit bort dator detta slutade med att han gick till skolan och berättade hur dåligt han hade det här hemma och skolan soc-anmälde mig.
    Väl hos soc så såg dom ju vad allting handlade om och dom tyckte att jag skulle söka vidare till BUP vilket jag gjorde. 

  • Anonym (frustrerad mamma)

    När jag tar bort datorn åker han hem till kompisar och spelar... 

  • Anonym (frustrerad mamma)
    Anonym (flodhästen28) skrev 2011-06-25 20:02:24 följande:
    www.spelberoende.se
    Har varit ikontakt med dem... men tyvärr så hjälper inte dem heller barn. De behandling inte heller någon som inte vill bli behandlad
  • Anonym (flodhästen28)

    okej ....

    hm har tyvärr inga fler förslag att ge

    önskar dig en god natt och du får tag i någon som kan hjälpa dig med detta
    lovar attt tänka på dig
     

  • MrsMia

    Tillåt endast att han bjuder hem kompisar, inte att han går hem till dem istället. Åtminstone en period, och tala med kompisarnas föräldrar så att de är införstådda med vad det gäller.

    Har du försökt spela med honom? Min man är Game Designer, han spelar jämt tillsammans med barnen men skulle inte tillåta att de spelar själva.  

Svar på tråden Min son är dataspelsberoende, vad fan ska jag göra...