• liin 76

    Någon som kommit in på Medlearns Tandsköterska i Kungsbacka?

    Jag undrar om det finns någon här inne som kommit in på Medlearns utbildning Tandköterska i Kungsbacka, eller kanske det finns någon som går eller har gått utbildningen? Är intresserad av vad ni tycker om den o.s.v.

  • Svar på tråden Någon som kommit in på Medlearns Tandsköterska i Kungsbacka?
  • Idizen

    Sökte och var på informationen men kom tyvärr inte in. Har du kommit in nu eller? Grattis isf

  • liin 76

    Tack. Jo jag har kommit in men vet inte hur jag ska göra. Är tveksam p.g.a. långt pendlingsavstånd. Skulle varit kul att höra hur utbildningen är av någon som har gått den. Idizen, vet du vilken reservplats du har?

  • Idizen

    Aha ja det måste ju fungera oxå. Har ingen aning om vilken plats. Det stod inte något om det, men tror inte jag har någon chans iaf. Många sökande ju :)

  • liin 76

    Du kan ringa dit och fråga vilken placering du har. Har en kompis som gjorde det.

  • liin 76

    Någon annan som har kommit in? Kan inte bestämma mig....

  • smurfliten

    Hej på er bägge! Jag går tandsköterska i Kungsbacka och är klar nu till hösten! Ville bara säga det här med pendling.. Vi har flera i klassen som pendlar från Blekinge, Småland och en som åkte från Öland men som hoppade av sen av en annan anledning.. Det är ändå "bara" två ggr/månad och det funkar ändå.. Jag åker från Jönköping..


     


    liin 76: Har du bestämt dig för att gå eller inte? Det var väldigt många sökande denna omgång hörde jag!


     


    Idizen: Ring och fråga vilken plats du har! Jag var reserv 18 och kom in otroligt nog! Många som hoppar av och kanske kommer in i Södertälje istället!


    ♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • liin 76

    Hej Nilwa och tack för svaret. Jag har äntligen bestämt mig för att tacka ja. Inte helt lätt beslut när man har familj och jobb. Tror att detta kommer bli jättebra.
    Det var typ 300 sökande på ca 30 platser så det var inte helt lätt att komma in.
    Är lite nyfiken på vad du tycker om utbildningen? Är det svårt? Mycket tentor? Svår praktik o.s.v. De som pendlar i din klass, kör de för dagen eller sover de där? Är lärarna bra? Hur mycket tid tar det, är det som en heltidsutbildning? 
    Ursäkta alla mina frågor, men är så nyfiken.
    Mvh Liin

  • smurfliten

    Hej! Sitter på bussen hem från två skoldagar! Även jag har barn (de var 5,3,3) när jag började. Jag jobbade halvtid men fick nu i mars jobb som tsk och jpbbar 80%. Jag skulle dock inte rekommendera att jobba, plugga och ha familj. Speciellt inte med långt pendlingsavstånd. Ni kommer att ha 20h praktik/vecka under de perioder du har praktik och därpå läggs skolträffar och plugg. Jag är trött vill jag lova! även om det står att ni bör köpa boken nu skulle jag vänta med det. Många i vår klass vill sälja sina böcker (jag också, säg till om du är intresserad) och jag kan säga att det är guld värt att ha alla böcker under utbildningen! Har haft stor nytta av dom. Lärarna: Eva är jättebra! Mkt angelägen om att vi ska lära oss och snäll . Sen är det Inger som är ny och vi har bara träffat henne lite snabbt men mkt trevlig! Blir nog kanon! Måste säga att det var mkt strul ibörjan men förhoppningsvis är det inte så för er. Ni kommer att ha tre dagars fältstudier i början. Bra att ragga praktikplats! I början är det hemskt lugnt men tempot ökar mkt sen. I och med att det är 20h praktik per vecka blir det heltidsstudier men visst är det lugnt i perioder.


    ♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • smurfliten

    Ville skicka så att det inte försvann! Praktiken är inte svår utan jättenyttig och bra. Det är där du lär dig! Tentorna är inte jättesvåra om man läst. Tycker inte att man behöver plugga ihjäl sig men jag har gått andra vårdutbild så jag har lite kunskap sedan innanvilket säkert hjlper, hoppas jag Är det ngt mer du undrar får du gärna höra av dig! Är du intresserad av böcker så kan du få förstatjing, du kommer lätt kunna sälja dom vidare sedan. Litteraturen ändras inte även om lärarna säger att den kan göra det.jag hade exakt samma böcker för 11 år sen när jag gick på tandhygutbildningen! Gick inte klart den men fick även där böckerna sålda snabbt! Kommer inte på ngt mer just nu! Fråga om det är ngt Lycka till


    ♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • liin 76

    Tack för ett jättebra svar. Jag har läst ca ett år till tandhygienist så jag hoppas att jag kommer ihåg något och har nytta av det. Ska nog inte jobba samtidigt. Man vill ju hinna med barnen också. Jag hör av mig om jag behöver köpa böcker:). Mvh Liin

Svar på tråden Någon som kommit in på Medlearns Tandsköterska i Kungsbacka?