• Pennan87

    Naken på förskola/fritids?

    Idag var vi 3 kvinnliga i personalen på 3 barn :P Så vi tog ut den lilla poolen full med vatten. Dom ville ha vattenkrig i det fina vädret. Flicka 6 år, pojke, 6 år och flicka 4 år. Efter "badet" tog äldsta flickan av sig bashortsen och la sig naken på en filt, pojken gjorde likadant. När ska man säga stopp för nakenheten? Vi tyckte de kändes lite konstigt men vi kunde ju inte låta flickan vara naken å pojken klä på sig. Vid vilken ålder tycker ni att barn på förskola/fritids ska ha trosor/kalsonger på sig?

  • Svar på tråden Naken på förskola/fritids?
  • MiScHoOo

    Personligen skulle jag säga om föräldrarna accepterar detta. Hade mitt barn gjort så och jag inte accepterar detta så skulle jag bråka med personalen, det finns massa idioter som njuter att se nakna barn(vet inte om ni är i närhet av bostäder).

  • Analoga

    Jag tycker inte det är något att hetsa upp sig för några nakna barn. Nakenhet är ju helt naturligt; varför göra det till så himla stor grej??


     


    Herregud det är små barn vi pratar om...

  • annaboo

    Vi låter inte barnen vara nakna på vårt jobb, det får de vara hemma eller med sina föräldrar. Vi bara, men då får de ha underkläder eller badkläder på, och sen byta till torra kläder...

    Mitt jobb ligger iofs i ett bostadsområde, men jag vill inte få det på varken mig eller barnen att någon utomstående fotar eller gör annat. Det är ju för barnens bästa?!

  • Krake

    Ojojoj, att frågan ens ställs. Det är barn för tusan.

    Jag minns att jag var naken på mitt dagis. Vi badade nakna allihop efter fingerfärgslekarna. 


    Moster, inte monster.
  • Punkster

    Var med om en liknande sak idag. 2 killar och 2 tjejer i åldern 6-7 år springer genom vattenspidaren. Pojkarna frågar om dom får göra det nakna. Det sa jag nej till, delvis för att skolan ligger på ett ställe med ganska god insyn, men mest av allt för att de 2 tjejerna protesterade. Dom ville helt enkelt inte leka tillsammans med nakna killar.

    Fast jag är osäker på om jag hade sagt ja även om killarna varit ensamma. Vet ju inte vad föräldrarna hade tyckt om en sån sak. Personligen så struntar jag i om barnen badar nakna eller inte. Det borde dom få avgöra själva. Men på förskola/fritids tycker jag nog att barnen ska ha badkläder. Det är ju så att säga en lite mer offentlig miljö.

  • mamma till tre busungar

    Tycker nog att man kanske kan låta bli när de kommit upp i skolåldern. Innan dess, nemas problemas!

  • norgesessan

    Jag tycker också att skolan är en bra grens (förskoleklass). I skolan är det ju ennu svårare att dra en grens. Så det blir en naturlig övergång.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Naken på förskola/fritids?