• Robisa

    Gratis online barnbok med många möjligheter

    Hej alla!


    Vill bara tipsa om en hemsida


    www.degedeg.se


    Jag blev läss på att göra en skriven barnbok för mitt första barn for att jag skulle skrive ut bildar mm. Sen har vi båda föräldra som bor långt ifrån os, och under graviditet kunne vår familjar förja os, och vi har vår historie på ett ställe. Sen nu när vårt barn ät fött kan dom följa vår son och se vilke milstolpar han når, senaste bildar, hans favoriter mm. Och vi bestämmer vem som får se vårt barn, inte alla kan se hans profil, endast dom vi bjudar in till han.


    Bäst av allt, där är ingen reklam på sidan och det är gratis att använde.
    Om man har tips till dom, kan man kommunikera med dom via facebook.


    Bästa hälsningar
    Robins mamma

  • Svar på tråden Gratis online barnbok med många möjligheter
  • ahj

    jag är lite skeptiskt till sådana sidor eftersom de trots allt finns på internet. Jag tror inte jag kommer publicera några bilder på mitt barn någonstans på nätet..

  • Robisa

    Hej
    så hatte vi det också. Men på Degedeg bestämmer vi till 100% själv vem som får titta på bildor av våra barn och vi kan se vem av våra inbjudna som har tittad.

    Samtidig tänkte min sambo så här: Vi skicker mail till våra föräldrar med ett bild, det är trafik mellan olika servers och störra risk. Vi framkallar foton via internet och uploader bildar till foto föratagets hemsida. Det är internet trafik. Jag skickar mms med bild på våra barn, det är data trafik. Om någon ville, då finns risken över allt.

    Samtidig vill vi gärna att våra familjar skal kunne följa våra barn och vi är jätte glada vid Degedeg.

    Och inga kan söka på vårt barn och se att vi har en profil på dom på Degedeg. Degedeg är absolut inte som Facebook. Om man googler en person då kan man se att dom har en profil på Facebook, LInkedIN o.l. men man ser inte en Degedeg profil, och det gjorde os lung.

    Men jag forstår din skeptis, men samtidig blir verden nu bara mer och mer digital.

    Robisa

Svar på tråden Gratis online barnbok med många möjligheter