Inlägg från: Älskis |Visa alla inlägg
  • Älskis

    Januarimammor 2012 i Varberg (ev. Göteborg)

    Hej!
    Lite sent att svara kanske.. Men jag har precis flyttat till Varberg och har bf 24 dec 2011 :)

  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-05 21:44:52 följande:

    Jag mår fint. Skolan har börjat så vardagen är tillbaka igen. Just nu känns det mesta lätt! Tröttheten börjar komma tillbaka men det får man stå ut med.


    Vad jobbar du med Älskis? Såg att du har bf på julafton! Spännande!


    Jasså, vad läser du till? Jag börjar på måndag, läser till lärare. Sista terminen nu så det känns uuuunderbart! ;) Ja, den förbannade tröttheten hehe. Men det är nog vädret och hösten som påverkar med. Vilken vecka är du i nu? Är det första barnet?
    Jag jobbar inte just nu, pluggar som sagt och sen blir det att vara mammaledig. Lite lyx sådär :) Ja, jisses på julafton vore ingen höjdare. Men enligt min egen beräkning så kommer bebis mellan den 17 och 19 dec, så håller tummarna ;) När har du bf?
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-09 17:55:24 följande:
    Jag läser till lärare :D Har läst 3 år så 2 kvar (1,5 kvar efter jul). Härligt att vara på sista terminen! Läser du i Göteborg? Vad för lärare ska du bli?
    Ja det kanske är vädret som gör det oxå. Jag är i vecka 22 och har bf 15-15 januari så vi ligger väldigt lika. Det är första barnet för min del, men inte för din va? Så kul att nån mer än jag är gravid i Varberg! :P
    Hur gammal är du?
    Ja, då är vi tre blivande lärare här :) Vad för lärare läser ni till? Jag läser till högstadielärare, idrott och engelska främst :) Jag är klar i jul, såå skönt! (Då har jag pluggat i 5,5 år hehe). Jasså, vad spännande att vänta första! Hur känns det? Och är det första även för Silovop? Jo det är vår tredje, har en pojke född 08 och en flicka född 10, så vi har legat i haha :) Jag är 26 år, ni då? Vi har en tråd till här på familjeliv, som jag själv startat, kolla gärna den. Vi tänkte ses nu i okt :)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-12 21:51:04 följande:
    Det är tydligen framtidsyrket :P Jag läser till gymnasielärare i svenska och religion och har hållt på nu i 3,5 år (2 år kvar!). Fast det blir ju ett uppehåll för min del efter jul. Känns fint :)
    Det är mycket spännande att vänta första! Vi längtar otroligt mycket! Vi (eller jag) förbereder oss hela tiden och planerar :) Mysigt!
    Ja herregud, ni har legat i ni :P En pojke och en flicka, undrar vad det blir nu då..
    Jag är 24 år. 26 år och snart 3-barnsmamma är inte illa pinkat!
    Så kul att träffas! Vilken tråd är det?
    Haha ja det verkar så :P Jag funderade med på svenska men det fick bli idrott istället då jag tyckte att engelska var tungt nog med alla nationella osv. Religion har jag med läst, men bara en och en halv termin. Skönt med lite uppehåll, själv är jag mammaledig på heltid för första gången (förutom sommaren).
    Hehe jag kom ihåg vad man planerade första tiden! Åh så mysigt :) Har ni hunnit handla in något än?
    Ja, vi har ju en av varje så det blir spännande. Vi tror båda att det blir en pojke men innan har vi gissat olika (och jag har haft fel haha). Jo men ni är ju kanske snart ifatt oss med barn, vem vet :P
    Såg att vi redan skriver i den andra tråden haha! "Gravida i Varberg?" ;)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-12 22:21:45 följande:
    Ja det räcker nog med ett så "stort" ämne. Hur länge planerar du att vara mammaledig nu?
    Ja och jag är en planerare i vanliga fall så nu är jag extrem :P Vi har beställt vagn och köpt lite kläder, men snart blir det dags för ordentlig shopping! :) Har ni handlat nåt?
    Hehe nje det tror jag inte. Så bråttom har vi nog inte med nästa! :)
    Ja vi skriver i båda :P Men jag hittade ingenstans att ni pratade om att träffas.. Det vill jag ju inte missa!
    Högst ett år tänkte jag vara mammaledig! Du då?
    Haha, jag känner igen det där! Åh vad roligt med lite nya grejer, det är ju skitroligt att handla till en ny liten familjemedlem :) Vi har handlat liiiite grejer men mycket får ärvas av syskonen, var ju inte så länge sen de hade allt som behövs ;)
    Jag skriver till tjejen som mailade mig, trodde det var i andra forumet.. Men skriver till henne så kan hon maila dig. Det var hon som startade upp det hela :)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-23 15:44:01 följande:
    Usch då. Är det fruktansvärt?
    Jag mår bra. Börjar känna mig lite klumpig och "typiskt gravid". Jag går långsammare tror jag och jag får som håll när jag går, men jag tror att det är nån utav bebisens kroppsdel som borrar sig in i min högra sida ibland :P
    Ja, lite klumpig är man allt. Har inte kunnat träna denna graviditeten så jag är redan rund som en boll :P Ja det känns på kvällarna/nätterna, ena höften värker och det känns som att man ska sträcka sig typ. Men det går nog över :) Snart är det ju dags för vår träff med, hoppas den blir av :)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-09-28 22:11:42 följande:
    Usch då. Jag börjar oxå känna mig klumpig men ändå är jag varken speciellt stor eller rund som en boll... Ja hoppas det går över för dig. Du kan inte träna nån sjukgymnastik eller så då? Fast jag tränar inget alls B)
    Ja det ska bli jättekul med en träff! :)
    Hehe nje får räcka med jympapassen som jag har med kidsen just nu :P Kan knappt sova efter dom så får ta vikten sen efter förlossningen! ;)
    Ja, det verkar inte bli av eller har du hört något?.. Tråkigt isf. Mailade henne för någon dag sen men utan svar. Hoppas iaf :)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-10-07 21:28:21 följande:
    Ja det kan ju räcka bra! :) Ja det får bli ett senare problem :)
    Idag har vi varit på Gekås och handlat inför bebisens ankomst (som förresten är en pojk) :)
    Nej jag har inte hört nåt. Konstigt. Hade verkligen varit kul...
    Hehe ja jag har insett det :P
    Åh vad skoj, vi ska dit imorgon och shoppa lite. Hittade ni något kul?
    Jasså blir det en pojke, grattis!! :)
    Ja, det är konstigt.. Hade varit superkul men vi kan kanske styra upp något typ nästa helg? Kan ju se vilka som är på :)
  • Älskis
    längtan87 skrev 2011-10-08 20:17:32 följande:
    Så kul. Hittade ni nåt? Vi hittade massor! Inte mycket kvar nu plötsligt :)
    Tack tack :)
    Ja det tycker jag. Vi kan ju bestämma att ses på stan istället så kan alla som kan/vill komma. Vet du vilka vi var som skulle dit idag? Isf kan vi ju kontakta resten...
    Ja vi hittade massor med, det gör man alltid tycker jag :P Dock inte till bebis nr 3 men det tar vi nästa gång :)
    Så roligt att du har skickat ut ett mail, fick du tag i alla andra? Jag har precis svarat på mailet. Hoppas vi får ihop det denna gång! :)
Svar på tråden Januarimammor 2012 i Varberg (ev. Göteborg)