• Stella79

    Ery-max behandling vid acne??

    Jag har testat det mesta emot vuxenacne...men nu har jag äntligen varit hos hudläkare...men jag blev lite förvånad...han skrev ut Ery-max, vilket är en pencillin och även en kräm att smörja en gång om dagen.

    Det jag blev förvånad över är att jag trodde att det kan vara nåt bakom min acne och ville egentligen ha en utredning...hormonrubbning el nåt sånt..men, nej skriv ut lite piller så blir det bra!!

    Så nu har jag ätit dessa i snart 3 veckor, men känns inte bra att käka pencillin i flera månader...

    Nån som har varit med om liknande eller har fått nåt annat som hjälpt??        

     

  • Svar på tråden Ery-max behandling vid acne??
  • roffe

    Har du fått någon skillnad i huden under dessa 3 veckor?

    Jag har tagot blodprov när de kollar om man har sköldkörtelfel (=hornomfel) när jag haft depression men då var allt bra. Så jag gissar jag oxå borde gå till en hudläkare och få något utskrivet. Har testat att inte äta ost, choklad osv men det gör ingen skillnad.
    Dock undrar jag om du har jättemkt acne eller lite? För förr när jag tagit upp frågan på sjukan har jag fått höra "ja men det där lilla gör man ingenting åt" - nehej men det är inte kul med acne även om man inte har 15 cystor i fejan på en och samma dag....

  • Liniz77

    Roaccutan är helt klart det effektivaste mot acne. Hade dalacin lösning o tetralysal även det antibiotika. Men roaccutan är dyrt o jobbigt att äta men klart värt det så besvären verkligen försvinner!

Svar på tråden Ery-max behandling vid acne??