• TePe

    Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?

    Här tipsar vi varanndra om hur vi har berättat eller har tänkt att berätta för våra nära och kära att man är gravid. Bilder på era bravader uppskattas! 



      Låt fantasin och kreativiteten flöda!

  • Svar på tråden Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?
  • SilverEmma

    Min pojkvän var givetvis med när jag testade, så han fick reda på det samtidigt som mig.

    Det roligaste vi gjorde var att vi skrev en låt till min pappa som vi tillägnade honom. Vi spelade och sjöng på en fest och avslutade med denna. Det är första låten på den här sidan: http://www.myspace.com/silverem/music

    Det blev lyckat.


    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • TePe

    SilverEmma:
    Men så gulligt att göra en låt, det var verkligen krativt! Snyggt jobbat.

    Själv har jag beställt en tröja med mig och karln, där jag skrivit in. "vi ska bli mamma ... och pappa." Ska ges vid ett passande tillfälle. Sedan kanske tröjan i säg kan berätta för släktingar och vänner framöver. :D

  • MissOlsson

    Jag plussade idag och kommer att göra en trerättermiddag till oss med levande ljus osv och så har jag bokat biobiljetter till oss.
    Min bästa vän ville att jag skulle filma hans reaktion haha.
    Får väl se hur det blir med den saken

  • colanappen

    hehe jag skivckade en bild med det positiva testet (hade redan sagt att jag misstänkte att jag var med barn) och fick till svar: vad betyder det???
    hade kanske inte skickat bilden om det varit neg eller???

  • Sofiia2

    Jag gjorde gravtestet på morgonen efter att min sambo hade åkt till jobbet så jag ringde och sa att han skulle bli pappa, han vart super lycklig och sen gjorde vi ett till test när han kom hem där vi såg hur långt gånget det var :)
    Sen ringde jag till min familj och berättade den stora nyheten och senare berättade vi för våra vänner hur det låg till :) Super roligt att berätta då alla vart så glada.

    www.shoppoholicaa.blogg.se

  • LillaÄlskadePyret

    Jag la en kanelbulle i ugnen och tände lyset i ugnen och inväntade hans reaktion....

    "Varför ligger det en bulle i ugnen?!" ropade han från köket. Sen tog det en halv sekund innan poletten trillade ner, han förstod direkt när han sa det högt....

  • kakkia
    LillaÄlskadePyret skrev 2011-07-29 16:47:38 följande:
    Jag la en kanelbulle i ugnen och tände lyset i ugnen och inväntade hans reaktion....

    "Varför ligger det en bulle i ugnen?!" ropade han från köket. Sen tog det en halv sekund innan poletten trillade ner, han förstod direkt när han sa det högt....
    den va helt klart bästa sättet att släppa bomben på Drömmer
  • TePe

    Va olika sätt vi har att berätta våra nära och kära. :)

    Jag tänker köra "bullen i ugnen" med mina närmaste vänner och mina föräldrar.

    Vännerna ska få veta om några veckor (är 4+5 nu), har planerat att festa under en marknad, som vi gör varje år. Oftast är det jag som mår dåligast dagen efter. Nu lär jag spy ändå på morgon, men av en annan anledning.


    -| Väntar och längtar |-
  • Sarasvensson87

    Sambon visste ju givetvis om att jag skulle göra ett test, jag gick upp och kissade på morgonen, gjorde testet, det blev positivt, så slängde det på hans mage då jag kom in i sovrummet och "sa att du ska bli pappa" :)

Svar på tråden Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?