• michaB

    Har ni/ska skänka pengar till Afrika? Varför/ varför inte?

    Som sagt. . . Har ni skänkt pengar till barnen i Aftika? Varför i så fall och varför inte? (om ni inte har gjort det)

  • Svar på tråden Har ni/ska skänka pengar till Afrika? Varför/ varför inte?
  • En Åsa

    Japp, jag har "rundat uppåt" två gånger på Lindex= skänkt 20kr.

    /Hjälte

  • Eufori

    Tänkte svara nej men jag har ju faktiskt också rundat uppåt på Lindex så det lilla får väl räknas. Annars hade jag inte skänkt pengar eftersom det är en bristvara i mitt liv. Eller snarare för att jag just nu har väldigt mycket utgifter.

  • bananflugekärlek

    Jag har aldrig förut skänkt till välgörenhet (förutom myntinsamlingar i butiker och liknande), men ja - faktiskt, förra veckan hoppade jag på Aftonbladets kampanj och skänkte 50:- till Läkare utan gränser. (Jag är student, men det kändes bra. Egoboost som det är.)

  • Mollly

    Vi tänker inte skänka något. Hur fel det än kan vara. Självklart tycker jag jätte synd om dom som lever i det där nere. Men även om vi skänker massor med pengar detta året, så kanske det blir en torka nästa år också. Ska vi då skicka mängder med pengar varje år?  Får dom ens alla pengar vi skänker? Pengarna vi skänker nu, gör ju ingen skillnad för en längre tid frammåt.


  • michaB
    Mollly skrev 2011-08-10 21:15:08 följande:
    Vi tänker inte skänka något. Hur fel det än kan vara. Självklart tycker jag jätte synd om dom som lever i det där nere. Men även om vi skänker massor med pengar detta året, så kanske det blir en torka nästa år också. Ska vi då skicka mängder med pengar varje år?  Får dom ens alla pengar vi skänker? Pengarna vi skänker nu, gör ju ingen skillnad för en längre tid frammåt.
    Jag förstår precis hur du tänker! =)
  • bananflugekärlek
    Mollly skrev 2011-08-10 21:15:08 följande:
    Vi tänker inte skänka något. Hur fel det än kan vara. Självklart tycker jag jätte synd om dom som lever i det där nere. Men även om vi skänker massor med pengar detta året, så kanske det blir en torka nästa år också. Ska vi då skicka mängder med pengar varje år?  Får dom ens alla pengar vi skänker? Pengarna vi skänker nu, gör ju ingen skillnad för en längre tid frammåt.
    Så sant, det är bara konstgjord andning och förlänger egentligen bara eländet om man ska vara rent krass. MEN, man kan ju försöka hålla så många som möjligt vid liv tills den dag då västsamhällena inser att det är deras fel att delar av världen går under och dessutom gör något åt det...
  • michaB
    Mollly skrev 2011-08-10 21:46:44 följande:
    Kanske skulle skicka ner kondomer och p-piller så dom inte skaffar så många barn. Då skulle fler överleva.
Svar på tråden Har ni/ska skänka pengar till Afrika? Varför/ varför inte?