Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

    Travmänniskor

    cajsasmamma skrev 2011-10-27 21:46:07 följande:
    Verka som dom flesta har i tråden är födda i början av 80talet Själv är jag född -82. I helgen ska mina. hästar vila för imorgon. åker jag till Stockholm och umgås ett dygn med min underbara pojkvän och på lördag ska jag och några vänner på kryssning . Ska bli super skönt och bara vara jag och kunna äta och dricka utan att tänka på vart barnet är
    cajsasmamma skrev 2011-10-28 12:06:03 följande:
    Vi åker på en Cindirella kryssning till Åland så det blir käka gott, dricka och dansa hela natten och sen ev bubbelpool på söndag .. ska blir supernice och för engångsskulle bara umgås med tjejkompisarna  
    Hmmm FL-maffian kan få mina inlägg till att jag inte gillar och umgås med min dotter , men det gör jag ... det jga menar är att ibland (1-2 ggr/år) är det roligt att vara jag och inte mamma, hästskötare, företagare, flickvän eller slav
  • cajsasmamma

    Hejsan!

    Nu har mina travare flyttat till ett annat stall eftersom vårat stall blev 7cm för lågt i tak nu i höst. Känns lite jobbigt eftersom nu har vi inte längre våran fina grässlinga på 3,5 km kvar längre och att jag ny måste göra om den nya selkammaren , hade precis fått iordning selkammaren här så som jag vill ha den .Men hästarna verka bliu piggare av miljöombytet

    Start för Livi på fredag i Finland i sulkylopp ska bli spännande och se hur han sköter sig när tränaren bara ha han till start och kan ägna all uppmärksamhet på han . Det är en halv knepig häst som har både bra och dåliga dagar.

  • cajsasmamma
    many87 skrev 2011-11-21 19:06:17 följande:
    hur känns de att ha flyttat då? får du längre/kortare till stallet nu då?
    härligt att hästarna verkar ha piggnat till :)

    hur gick de för hästen i Finland?? 
    Det är lite blandade känslor att flytta Jag fick nån km kortare till stallet men sen är det tråkigt att flytta ifrån stallet där vi har haft hästarna i 21år :(  Men vi har kvar våran ponnies hos pappa eftersom dom inte kräver 2,50 i takhöjd. 

    Hästen vart på körd i loppet , nu håller vi tummarna att han bara fick "blåmärken" och hältan går över. Enligt banveterinären och veterinären i lördags hemma i stallet ska vi bara avvakta.

     
  • cajsasmamma
    Upptagen skrev 2011-11-21 20:10:19 följande:
    En 7:e plats i Gävle idag, vi nöter på med matlapparna som alltid. Dock misstänker vi halsproblem (igen!) då han har det knepigt på hösten och hade blåst mycket efter värmningen... Annars nöjda, kusken sa själv att han körde bort en 5:eplats genom att vika ut istället för att hålla ryggen han hade, och att han kändes bra och stark.
    Grattis till Matlappen !! ( vilket är bättre en inget )
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2011-11-22 18:22:40 följande:
    trist att behöva flytta efter så lång tid :(

    usch för påkörningen, hoppas verkligen de inte blir något mer än blåmärken.. aldrig kul när de går så...
    hoppas de går bra för ditt sto i provloppet :) 
    Ja det är verkligen tråkigt... och imorgon kommer licenskommiten och kollar på nya stallet :) 

    Hästen verka bli bättre i Finland *håller tummarna*

    Stoet springer nog bra i provloppet, ska ta ut henne i 1,20-loppet och det klara hon galant. Men hon hade fastnat i täckesgjorden idag och böjt ena framskorn så jag måste slå på den imorgon att sko är inte min favorit sysselsättning!!!

    Idag fick poonierna följa med till travet för att springa i gummivolten och bli tvättade, kan säga att det glädjer i hjärtat att se sin gamla (24år ung) ponnytravare springa och sparka lika högt och snabbt som 2 och 5 åringen

     
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2011-11-23 08:01:39 följande:
    Hoppas dom gillar stallet när dom kommer å kollar..
    Skönt den verkar bli bättre :)

    Är de maxfart 1,20 i de loppet då? ne fy för att sko de är inge kul alls :( men de är gott när man kan göra de själv. skor du alla dina själv?

    vad härligt de låter att den blev så glad :) vad är gummivolt för något? typ rundkorall med gummiflis eller?
    Dom vart nöjda med stallet... stallet är byggt 2005 så det är inte konstigt att det är godkänt

    Vi har provlopp på torsdag som travet anordnar och då har vi att välja mellan 1,20 eller 1,23 och det är så snabbt som man få göra om du tex kör 1.18.9 då blir man avstängd att köra i 2veckor i provlopp.

    Fast sen anordnar Amatörföreningen provlopp ca2 lördag / månad och då är det lite andra tider som gäller och om man kör för fort i dom så får man böta 100kr till cancerfonden.

    ja gummivolt är ungefär som en rungcorall där hästarna får springa lösa, med rättså mjukt underlag. Bra variationsträning nångång ibland och bra tilll för pigghästar
  • cajsasmamma
    Upptagen skrev 2011-11-23 10:05:44 följande:
    Ni kan inte höja takhöjden på något sätt? Vårat stall som är en gammal ladugård fick också underkänt för de större hästarna men vi har kunnat plocka bort brädor och innertaket och på så sätt få till de centimetrar som fattades.

    Äsch vad trist att ni blev påkörda, hoppas det inte var så allvarligt och att han är haltfri snart!
    Eftersom vi bara har enkeltak så går det tyvärr inte höja taket utan att behöva lyfta taket och fixa in nya bärande balkar.

    Han är bärttre idag
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2011-12-30 09:30:01 följande:
    Hej ni som fått barn, när får man börja köra igen? jag glömde fråga sjukgymnasten detta på bb, hon sa bara att man inte får/bör rida på 3månader efter förlossnignen... 
    Jag körde ca 2 månader efter att jag hade fött min dotter via KS. men jag var sjuk efteråt så jag tror att jag hade bara väntat ett par veckor efter en vanlig förlossning och då se till att man kör en lugn och stabil häst.
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-07 14:28:50 följande:
    Hur går de med träningen för er som tränar hästarna?
    Här går de framåt, treåringen ska snart gå sitt första snabbjobbet sen jag slutade köra i oktober, sambon har bara kört kondition med honom. Men han är i fin form nu Skrattande 
    Här går det ingen bra med träningen 2st med hovböld som inte ville läka ihop bra, hästen som var med i en olycka i finland ska säljes eftersom han inte blir helt bra, den andra har vintervila( dom har haft runt -30--43 nu i några veckor) och så jag tappa motivationen träna den enda hästen som jag nu kan träna.
    Sen har det hänt lite i familjen som har tagit mycket på krafterna. Men nästa vecka ta vi tag i det hela igen ! 
Svar på tråden Travmänniskor