• Bloos

    Vanligt att hata sin Sambo och blivande pappa?

    Hallå människor!
    Undrar hur vanligt det är bland gravida att bete sig näst intill hatiskt mot den blivande pappan? Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn som kommer i Maj. (Efter hennes idoga övertalning av mig) Hon har en 7-åring och jag en 7-åring och en 10-åring sedan tidigare. Vi har haft det lite stormigt då och då, även en kort separation, abort och missfall och en del annat som hör livet till,..(dock inga vänsterprassel) men men, här är vi i dag efter 4 år tillsammans. Graviditeten fortskrider helt ok, men vad jag inte för mitt liv kan begripa är hennes hat mot mig... Absolut inget jag gör eller inte gör är bra. Hon har slutat prata med mig, och vill knappt befinna sig i samma rum. Trodde ju att det skulle lugna sig efter de första graviditetsmånaderna, men icke så. Det har nu gått 4 månader och det verkar inte bli bättre. Till saken hör att jag försökt med allt och inget. D.v.s. att tillmötesgå hennes vilja på alla sätt, men antingen så är jag en "toffel", eller så "säger jag emot", ja ni förstår. Moment 22....
    Man börjar ju undra hur detta skall sluta...? Jag försöker hålla humöret uppe och tro att det går över, men jävlar vad det konsumerar en att dag efter dag i månader i sträck få höra hur lite man är värd! Jag är snart 40 år (hon snart 30), och jag känner inte igen detta från vare sig mina egna tidigare erfarenheter eller från mina vänners. Så, finns det någon därute som kan ge lite feedback. Hoppet och orken börjar ju tryta. Hon har förklarat för mig att hon inte är kär i mig på något vis, och bara irriterar sig på mig...
    Framtidstron är noll säger hon, vi har ingen framtid ihop etc etc.
    Hur ska man försöka tro att detta bara är hormoner? Tappar kvinnorna all logik och respekt för den man så hårt viljat skaffa barn med, när man väl är gravid?
    Giv mig styrka!

Svar på tråden Vanligt att hata sin Sambo och blivande pappa?