• anok

    Sambon otrogen..

    Herre Gud! Hade inte ens kunnat föreställa mig hur knäckt jag skulle bli! Jag hade nog gjort slut med honom, bett någon hjälpa mig att packa alla hans saker och lämnat dem någonstans. 

    Sedan är det bara att börja bearbeta sorgen och söka stöd hos vänner och familj. Men straffa inte barnet, det kan ju inte hjälpa att det fick en sådan skräpig pappa. Och vem vet, han kanske blir en jättebra pappa.

    Jag vet inte hur jag skulle reagera om min man var otrogen och om jag hade fortsatt vårt förhållande. Men om du bestämmer dig för det, överväg att flytta, för hur ska du klara att bo i den lägenheten efter vad han och tjejen har gjort där?

    Börja gå i parterapi och ta reda på vad det är hos honom som gör att han, medan du bär hans barn, kunde utföra ett av de värsta sveken? Jag är hemskt nyfiken på att få reda på varför han tyckte att otroheten är ditt fel. Vad har han för syn på sex egentligen? Förstår han att man under och efter graviditeten kanske inte vill ha sex?  

  • anok
    Bunnii skrev 2011-08-29 10:54:21 följande:
    Var lite otydlig med mobilen,det e enbart en betalning av en mob på typ 6000:- han har kvar drygt 5000:- . Hade det varit ett abb hade jag sagt upp det direkt!
    Fortfarande inte fått pengar fast han påstår att han ska sätta in pengar på mitt konto..
    Tycker inte jag ska betala för han varit otrogen..
    Mitt förslag är att du på något sätt får honom att erkänna att han ska betala av skulden och skriva under något papper. Sköter han inte det så går du till kronofogden eller vänder dig till ett inkassobolag. I värsta fall kan du prata med hans föräldrar om vad som har hänt och att du är orolig över ekonomin. Kanske inte hjälper men skulle antagligen göra det väldigt pinsamt för honom.

    Hoppas att du tar dig igenom detta någorlunda hel och att du har många omkring dig som stöttar dig.  
Svar på tråden Sambon otrogen..