• Ponja

    Får jag göra så här?

    Jag var på mitt första ultraljud i fredags, jag var i vecka 14. Jag fick då reda på att fostret dött i vecka 12. Det har tagit oss 3 år att bli gravida, så jag är inte en av "dem" som kommer vara gravid igen om ett par månader. Det är jag otroligt ledsen över. Att det antagligen kommer ta år innan jag är gravid igen.

    Men min sambos fina dotter (4 år) kom till oss i fredags också, bara ett par timmar efter det hemska beskedet. Hon bor här vv. Jag älskar verkligen denna lilla tjej, men jag klarar bara inte av att se henne nu. Jag har låst in mig i sovrummet, vill bara vara själv. Vill inte göra någonting, bara vara ifred. Men framförallt av att se denna lilla tjej får mig till att må hemskt. Jag antar att jag blir påmind om mitt barn, och att jag blir påmind om vad jag kunde fått om några månader. Jag mår så otroligt dåligt över att jag knappt ens pratar med sambon och dottern, men samtidigt så klarar jag inte av det. Det är ju självklart inte deras fel! Men det har blivit att jag sörjer så här, och att jag inte kan ha dem, eller framför allt dottern i närheten av mig just nu.

    Jag vet att det är fel. Men är det ändå förståeligt att jag reagerar så här?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-28 19:57
    Måste tillägga att det är min väninna som lånat min profil och lagt ut detta, vet inte om jag kanske glömde säga att hon skulle göra den anonym. Men bara så ni inte tror det är jag, Ponja, som råkat ut för detta.
    Hon kom hit idag och vart otroligt ledsen, hon orkar som sagt inte vara hemma. Jag sa till henne att denna sidan fanns, med många underbara och kärleksfulla människor som ger bra råd och stöttning. Säkert bra att få ut sig detta, även om det så är via datorn.

  • Svar på tråden Får jag göra så här?
  • Tonårsmamman1

    Det är väl klart att du är ledsen, och vill du vara själv är det helt OK. Den värsta sorgen kommer att gå över, och då kommer du inte att ha problem med sambons dotter.

  • Anonym

    Jag skulle ha reagerat likadant. Jag hade inte orkat träffa dottern, men man kanske skulle kunna förklara för dottern varför man mår dåligt och inte orkar leka eller så, kanske skulle hon förstå. Din sambo kanske kan ta det samtalet? 
    Jag antar att hon är fundersam över varför du inte orkar träffa henne. Eller så kan du kanske bara säga att ni kan leka när du har blivit "frisk" igen. 

  • Mother of 5

    Funderade på att svara dig anonymt, då mitt alias kan vara jobbigt att se men det kändes svagt och fegt. Det jag ville säga var att det är mkt förståeligt att du känner så och du behöver inte alls tvinga dig själv att göra annorlunda. Din sambo får helt enkelt säga till sin dotter att du inte mår bra/är sjuk och behöver vara ifred.

    Ta den tid du behöver.

    Hoppas av hela mitt hjärta att du inte behöver vänta år när du tagit dig i genom detta på att du ska bli gravid igen.

    Det du och många andra går i genom önskar jag inte min värsta fiende.

Svar på tråden Får jag göra så här?