Inlägg från: Mylove040811 |Visa alla inlägg
  • Mylove040811

Beräknad födsel i November? Se hit! :)

Hej hej Tjejer!

Fredrika heter jag och är snart 28 år jag väntar mitt 3:e barn men min make som jag har varit tillsammans med i 11 år och gift med i 5 år. Vi har en flicka som heter Rebecca och blir 7 år i December och en pojke som heter Timothy och är 3,5 år. Jag har haft 2 olika erfarnheter av förlossningar, Rebecca höll vi på i 4 dagar med igångsättning och det slutade med snitt tyvärr blev det ingen amning med henne då dem inte tänkte på hur många timmar det gick på uppvaket, Tim han lyckades sätta igång sin egen förlossning som blev en normalförlossning på 14 timmar och en lyckad amning.

Jag har haft problem med alla barnen med kraftig foglossning och inget undantag den här gången i heller precis som lågt HB som jag just nu försöker kämpa med för att kunna bli lite piggare men det går ju inte så värst bra just nu. Jag gick på GP förra veckan (uska på ett demensboende) så just nu så är jag hemma och tar det "lungt" i den mån jag kan låta blI att städa och plocka och fixa, åker på vattengympa 2 ggr i veckan för mina krämpor annars blir det att titta på film(som jag älskar) lr umgås lite med vänner när jag orkar med mig själv..

Men just idag så är dottern hemma då hon är förkyld och feberig och mannen jobbar skift och den här veckan jobbar han natt så jag tar nätterna helt själv så idag är jag inte riktigt med i huvudet. Men det är bara jag och hon som är vakna Tim är på dagis och gubben sover..

Nu blir det lite mys med film i soffan..

***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
  • Mylove040811
    ArtISkin skrev 2011-09-26 10:35:47 följande:
    Uj uj uj vilket svar Glad Tog ett tag att läsa igenom. Men kul med lite liv i tråden. Var kan alla andra hålla hus?

Jag vaknade upp till en trevlig överreaskning. Klockan var 10 och min man hade tagit ungarna själv imorse och åkt till dagis. Det var meningen att jag skulle hjälpa honom för att han skulle hinna till jobbet men han hade låtit mig sova. Sånt är uppskattat. Speciellt när man inte somna förän vid  3-4 någon gång. Jag sover också otroligt dåligt nu. Svårt att somna och svårt att somna om. Men det brukar väl vara såhär i slutet. Men det känns ändå pest och pina att det ska vara såhär i en månad till Obestämd 

Igår tog jag och tvättade alla bebiskläderna och jag har faktiskt börjat fundera på vad jag ska ha i BB-väskan. Egentligen vill jag vänta så länge som möjligt. Men jag antar att det börjar bli dax. Jag är så nyfiken på om det är en kille eller tjej nu Glad   
    Jag har oxå funderat på om jag ska ta tag i den här väskan, men det känns inte som man har så bråtom med allt händer det så händer det.. Har nu satt upp spjälsängen än? Kan inte riktigt komma ihåg när jag gjorde det sist, men bebiskläderna ska jag väl ta och tvätta upp kanske..

Att maken tar eget intiativ  är alltid välkommet =)
  • Mylove040811

Det var inte mycket ni gott upp i vikt, jag skulle bli överlycklig om jag bara hade gått upp 14 kg t,ex just nu har jag gått upp 20 kg dock har jag gått upp mycket med dem andra med typ 27 och 32 kg men har lyckas gått ner det varje gång hoppas att det går lika bra den här gången =)

AnnelieJohan skrev 2011-09-27 17:56:32 följande:
    Hur som helst så äter jag ordentligt. Jag har väl haft en lite störd relation till mat det senaste året, så jag vet inte om det kan vara pga det. Jag äter helt klart mindre nu än innan jag blev gravid, men jag äter flera mål om dagen, alltid lagad mat och jag tackar liksom aldrig nej till en sötsak eller flera. Så jag skulle säga att jag har en sund relation till mat nu! Min bm säger iaf att bebisen tar det den behöver... Och det tror jag också, hur skulle annars alla barn i fattiga länder klara sig ut?

Det jag menar med "störd relation till mat" är inte så illa som det låter... Jag har alltid haft några trivselkilon, utan att för den delen vara tjock. För några år sedan började jag träna mkt styrketräning, och kom in på spåret att jag skulle tävla i fitness. Jag tränade mkt och åt mkt under en lång period. Sen blev det dags att skala av fettet inför tävlingen, och jag gick då, med start förra sommaren, på en hård diet i flera månader. Supernyttig mat, mycket träning och långa promenader. Tävlingen var i december förra året, och efter den så släppte jag allt vad regler var gällande mat, då man suktat efter allt så länge. Då blev det ju så att man tryckte i sig allt man såg under några månader, och gick upp alla kilon man gått ner igen (ca 12 kg).
    Sen blev jag gravid i februari och vägde då 64 kilo, min maxvikt. Då minskade matlusten, dels pga hormonerna och att jag mådde lite illa i början, och dels på att jag var rätt trött på mat i allmänhet.
    Så nu väger jag strax över 68. Detta kan ju vara en förklaring, att kroppen stabiliserat sig lite, jag vet inte.

Ja det där med graviditetspenning och föräldrapenning är ju en himla soppa. Jag har varit ute i supergod tid med allt och fick nu som beräknat min första utbetalning i form av graviditetspenning. Hade blivit beviljad halv grav-penning eftersom jag har två jobb, men får utbetalt hel. Tyckte det lät mycket, så jag tänkte att det var bäst att ringa o kolla så jag inte blir återbetalningsskyldig. Och mycket riktigt, de har betalt ut för mycket, så jag kommer få betala tillbaka troligtvis halva beloppet på 3000kr. Jäkla puckon Förvånad
    Usch vad tråkigt att dem ska klanta sig, men förstår det att dem gör det för de skickar papper om varandra i stället för man bara kan ha en handläggare!
    Hoppas det löser sig i fortsättningen...

Idag är jag mer död än levande då min dotter är sjuk och jag sover redan dåligt och i natt sov jag ännu sämre då hon hostar och yrar hela nätterna.. Men på dagarna är hon pigg men inte jag och då ska det spelas spel och målas *gäsp* Och hon vill bara till skolan för längtar efter sina kompisar antar att mamma inte är lika rolig, men det är tur hon gillar skolan iaf
  • Mylove040811
    Kat91 skrev 2011-09-27 20:38:55 följande:
    Men du, jag har också tränat en del i perioder.
    Nu vet jag ju inte hur mycket du tränat under graviditeten men kan det inte vara så simpelt att du gått ner i muskler och upp i fett? Musklerna väger ju som vi alla vet mer än fett. Jag har slutat gå så mycket på vad vågen säger i perioder när jag ändrar träningsvanor just med tanke på att jag inte vet hur mycket muskler som omvandlas till fett.

Förstår ni min virriga förklaring? :P
    Ja detta med vikt är ett dilemma och min BM "rekomendrade" mig att jag inte skulle gå upp mer i vikt för det har tydligen kommit nya föreskrifter från socialstyrelsen med att t,ex dem med ett BMI på 30 inte ska upp mer än 4 kg och de med 35 inte ska upp något alls.
    I för sig så har jag mycket vätska i kroppen så antagligen är det därför tränade en del innan graviditet men kunde inte mer efter v8 pga fogarna men har ett fyskiskt hårt arbete.
    Men fick även höra från en dagis personal att hon hade en väninna sen många år tillbaka som skulle ha barn och BM förklarade för henne att man går upp mycket i vikt om mamman och barnet inte har samma blodgrupp och att det blir en tillstöttning som gör att kroppen vätskar på sig. Och det skulle kunna stämma på mig för jag är negativ och båda barnen är positiva men det är ju bara en teori.. =)
  • Mylove040811
    angelfire5 skrev 2011-09-28 05:54:34 följande:
    Jag gick upp 14 kg tidigt i graviditeten utan att barnmorskan sagt något. Nu har jag i och för sig skärpt mig vad gäller godiset (bytt ut det mot frukt) och gått ner tre kilo senaste månaden. Bm har inte sagt något om det heller.

Mestadels har jag bestämt mig för att inte bekymra mig så om maten. Åt folsyra innan, vitaminer och järn nu, men i övrigt äter jag vad jag är sugen på. Blir galen över de enorma listorna av vad man inte får och vad man måste äta.
    Det har i alla tider blivit folk av ungarna ändå trots att dem inte hade alla våra råd. :)
    Jag äter lite av allt, man glömmer liksom vad som sår på den livslånga listan.. Har gjort det med alla mina och de har klarat sig bra =)
  • Mylove040811

Tidsfödrivet är inga problem får nästan panik när dagarna går så fort jag hinner inte med dagarna antagligen är det för man 2 st sen innan det lämna hämta på skola och dagis sen har jag vattengympa 2 dagar i veckan, försöker städa lite i den mån man kan annars så blir det nån film för avslappning. Har börjat försöka fylla frysen lite med bullar och kakor för kommande besök.

Joelssonskan skrev 2011-09-28 21:09:52 följande:
    Ååh måste bara få spy ur mig lite hormoner och depressioner.....hade uppkörningen idag och jag tyckte det kändes bra, lite hackigt ibland när jag växla men annars kändes det kanon.........men nej, blev underkänd!!
    Hade visst lite för bråttom ibland, måste lära mig att bromsa in i tid innan jag ska svänga av på mindre landsväg och inte ha för bråttom över huvudtaget...
    Lyckades hålla tårarna borta inför förarprövaren men när körskoleläraren satte sig i bilen så brast det...tjöt som en stucken gris....men har bokat ny tid nästa vecka igen, fan att det kostar en massa pengar bara! Och fan att man är full med hormoner!
    Du kommer igen nu vet du vad INTE ska göra så det är bara att vara envis!!!
  • Mylove040811

Det verkar som glukosbelastning är obligatoriskt i vissa kommuner men inte alla, det är ungefär som UL i våran kommun gör man oftsast bara 1 och det är det i v19 sen blir det inte fler om det inte är några omständigheter.

Hur är det i era kommuner???

MammaMia88 skrev 2011-09-29 21:22:13 följande:
    Ååååh, nu blev jag sugen. Helst med IS! Fast...har ingen cola på kylning. Haha...

Usch vilken seg dag gubben jobbar till 22 (normalt jobbar han till 18), så har varit själv hemma med barnen precis hela dagen...skitdrygt, och inte blev det nåt gjort heller som jag hade tänkt mig!  
    Förstår att det är drygt med mannen har själv en man som jobbar 3 skift men som har jobbat 4 skift så nästa vecka jobbar han efm så jag är själv med läggningar och annat och naturligtvis ska det vara 5 miljoner andra saker den här veckan med som t.ex föräldramöte,  dottern har familjekväll med sin klass i skogen tipspromenad och korvgrilling jag kan säga att jag inte känner mig så manad att åka faktiskt men vi får väl se m,m...
  • Mylove040811
    ArtISkin skrev 2011-09-30 15:47:16 följande:
    Jahopp då var det över. Har aldrig vart med om ett värre läkarbesök. Fick bara höra hur överviktig jag är och att de inte kan fastställa riktigt bf-datum för att jag inte vart på ett ultraljud tidigt i graviditeten. Och att det var mitt fel, inte deras. När vi i själva verket blev nekade för ett på samma sjukhus för att det enligt dem var för sent.. Känner mig helt tom. Ska tillbaka på en ny kontroll om 14 dagar och så fort bebisen närmar sig 4 kg så ska de sätta igång förlossningen. Har fått stora barn innan då jag gått över tiden. Bebisen vägde idag 2990 g. Mår skit.
    Jag har lärt mig under dessa graviditeter/förlossningar att rötägg och otrevliga människor utan Empati finns det överallt. De pratar först och förhoppningsvis tänker dem sen men inte helt säkert.... Hoppas han är lite trevligare nästa gång, hur stora har dina barn varit? Har förlossningarna varit problematiska?
    Tänkte på igångsättningen..
  • Mylove040811
    ArtISkin skrev 2011-10-01 00:00:45 följande:
    Ja. Han bad i alla fall om ursäkt på slutet och tyckte det kändes tråkigt att jag blev så ledsen p.g.a. honom.¨Så förhoppningvis tänker han sig för mer nästa gång.

Mina barn har vägt lite över 4 kg båda två. 4315 g på pojken och 4125 g på tösen. jag gick över en vecka första gången. Och 16 dagar andra gången. Så egentligen tycker jag inte att det är så konstigt. Men här i Norge verkar de vara lite mer petiga. Iofs bättre att den kommer ut innan 4 kg för då blir förlossningen lättare för mig. Men jag vet hur min igångsättning gick förra gången. Det gick snabbt och var väääldigt intensivt. Hann knappt andas mellan värkarna. Kort är inte alltid gott =(  
    Det är ju alltid en början och förhoppingsvis en tankeställare för honom, igångsättning har inte fungerat på mig det ända jag kommer ihåg är pinnvärkar och sen sluta det i snitt, men din kropp verkar som  det svarar bra på det iaf även om det kanske går fort tråkigt när man inte hinner återhämta sig emellan värkarna.
    Skönt för dig att de kommer hålla koll på den lilla och dig och förhoppningsvis slipper du gå över den här gången..
  • Mylove040811
    Ius skrev 2011-10-01 20:59:18 följande:

Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men har haft väldigt täta sammandragningar under flera timmar i dag.. Dom gör inte ont. Men obehagligt! Ska det va så eller har man nåt att vänta nära framöver? :-S Har för övrigt typ 2 mån kvar..

Nån mer? Eller nån klokare? :-P

Ja dem säger att man ska duscha/bada varmt och ta 2 alvedon och går det över "värkarna" då är det inte dags så det är bara att stå ut tjejer, trodde inatt att det kunde vara på gång för jag hade så J*vla ont gick upp och tog alvedon och la mig på soffan och så småningom gav det sig. Den får gärna stanna iaf 3 veckor till sen är den lilla välkommen ut =)
    ArtISkin skrev 2011-10-01 14:42:07 följande:
    Nej över kommer jag inte gå. Blir väl förlossning om 2-3 veckor. Jag är mest orolig för att kroppen inte ska vara mogen bara.
    Nej det var väl antagligen det som var mitt problem jag hade gått över 10 dagar När Rebecca kom och hon vägde då 3050gr så hon var väl inte riktigt redo att komma än egentligen.. Det ände inte ett skit knappt på 3 dagar öppnade mig som mest 3 cm, men jag oppas för din skull att det kommer går bra..

Lägger till en liten länk när det väl blir dags att klocka lite värkar =)   )varktimer.se/

.
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)