Inlägg från: Madde25 |Visa alla inlägg
  • Madde25

Beräknad födsel i November? Se hit! :)

Hej, hoppar in i tråden.

Själv så väntar jag mitt tredje barn som är beräknat den 17 November.

Har två tjejer sen förut å väntar möjligtvis en tjej till. Triss i tjejer känns faktiskt inte dåligt

Har ni några frågor så frgåa gärna på.     

• Madde25

Här sovs det inte bra heller, själv så går jag hemma med en tjej som är 1.4 år. Hon får förmodligen dagisplats i januari. Sen har jag en till tjej på 4 år som gärna går mig på nerverna varje dag. Missförstå mig inte hon kan vara jätte gullig å hjälpsam men är inne i nån slags period nu så hon tjatar om allt å sen duger inget å blir inte glad över saker hon fått eller fått göra... Hon är väldigt svår att vara till lags nu så att säga... Annars är själva graviditeten väldigt lugn förutom lite yrsel å illamående på kvällarna.

• Madde25

Snabb fråga..

Hur bra stämmer det här om sex egentligen?? Har det satt igång inom de närmsta dagarna eller inom en vecka efter ni haft det? Har det räckt med en gång eller har ni kört på för fullt??

Själv é man i vecka 36+3 å börjar smått tröttna ur...       

• Madde25
    SofiaF skrev 2011-11-03 06:17:37 följande:
    Ligger vaken och kikar in här en stund. Undrar om det är någon mer än jag som svettas ovanligt mycket på nätterna nu när ni är gravida? När jag vaknar för toabesök så kan det nästan rinna om mig ibland och lakanen är helt fuktiga. Spelar ingen roll om jag sover med/utan täcke eller öppet/stängt fönster.. Det har väl med hormonerna att göra antar jag men det känns inte så fräscht direkt. Blir byte av sängkläder ofta här :p
    Det är samma här, brukar aldrig svettas annars men nu å allra helst på nätterna så är kudden dyblöt! Det blir många örngott som byts här iaf
  • Madde25
    Tanya skrev 2011-11-04 11:44:44 följande:

Snusk fråga, men är det någon mer än jag som ibland får en olycka i trosan efter toabesök när man ska resa sig eller vid andra tillfällen? Här tror man att man tömt kissblåsan men så fort man ställer sig upp är det en pöl i trosan.. inte sådär jättekul när man är utanför hemmet Tungan ute

Du är inte ensam, jag använder nattbinda konstant för att undvika dessa olyckor i trosorna.
  • Madde25
    ArtISkin skrev 2011-11-04 13:39:53 följande:

Nu är vi äääääntlgen hemma Glad Känns så underbart att få sova i sin egna säng inatt.
    Tyckte det var lite kul när jag packade ur bb väskan idag.

Saker jag inte behövde använda alls:
    kläder
    blöjor
    bebiskläder
    shampoo+duschcreme
    trosor
    bindor

Så ha INTE så mycket med er nu tjejer. Bara onödigt. Men bara ett tips såklart. Glad            

Jättefin tjej!!! Grattis i massor!!
  • Madde25

Jag behöver hjälp med å komma ihåg ni som vet... Fick man låna handduk på bb eller ska man ta med sig det själv???

• Madde25

Har inte skrivit här så mycket men hade Bf igår, slemproppen har gått å jag har värkar med ca 3-4 min mellanrum men dom håller i sig bara i ca 40 sek. Detta är mitt tredje barn å lika nervös inför förlossnings smärtorna som vanligt! Men tur man har lustgase att ta till hands!

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)