• Anonym (livet)

    Osjälvständig personlighetsstörning!

    Det är så här att jag tror att jag har den här personlighetsstörningen. När jag läser om symptomen så känner jag så väl igen mig i 6 punkter av 8.  Här kommer de åtta punkterna:

     


    har svårt att fatta vardagliga beslut utan ett övermått av goda råd och uppmuntran från andra har behov av att andra ansvarar för de flesta viktiga områden i hans eller hennes tillvaro har svårt att visa sig oenig med andra av rädsla för att mista deras stöd eller gillande. Obs: inkludera inte fall av välgrundad rädsla för vedergällning har svårt att starta projekt eller göra saker på egen hand (vilket beror på bristande tilltro till det egna omdömet eller förmågan snarare än på bristande motivation eller energi) går till ytterligheter när det gäller att få stöd och uppmuntran från andra, såsom att frivilligt åta sig att utföra sådant som är obehagligt känner sig obekväm eller hjälplös på egen hand på grund av överdriven rädsla för att inte kunna ta vara på sig själv söker genast etablera en ny relation som ska ge omsorg och stöd när ett nära förhållande tar slut är orimligt upptagen av rädsla för att bli övergiven och behöva ta hand om sig själv
    http://web4health.info/sv/answers/border-dependent.htm

    Finns det någon mer här på FL som känner igen sig? 
  • Svar på tråden Osjälvständig personlighetsstörning!
  • Anonym (4)

    Jag fick denna diagnos som 17-åring på BUP, trots att man inte ska sätta personlighetsstörning-diagnoser på människor under 18 år.

    Själv tror jag inte att jag inte har denna diagnos. 

    Du fiskburgare, fick du göra en utredning av denna diagnos? Jag fick inte göra en utredning, men likt förbannat står det i min journal om att jag har denna diagnos. 

Svar på tråden Osjälvständig personlighetsstörning!