• emlan86

    Blir tokig av alla symtom och negativt test..

    Har följande symtom, är det inte graviditetssymtom vad är det då? Obestämd 


    extremt trött illamående (oftast morgontid men även övrig tid) och har kräkts vid två tillfällen molvärk i "tjejmagen" kissar ofta (varannan till var 3:e timme) fet och finnig (inte haft finnar sedan jag åt p-piller) håret ser risigt ut (trots klippt för någon månad sedan) brösten är förändrade, ej ömma men knöliga, något spända, små prickar på vårtgårdarna humöret ska vi inte tala om Skäms ev. något rikligare och vitare flytningar Hade senaste mensen den 20/7, drygt en vecka innan 20/8 fick jag *ursäkta* bruna flytningar, som den 20/8 följdes av ljusröd blödning - betedde sig inte alls som en menstruation, avslutades med bruna flytningar.
    Har tagit x-antal gravtester som alla varit negativa. Tog ett ytterligare idag som även det var neg. Ska nästa torsdag till husläkare för att få ta blodprov och mäta Hcg i blodet.
    Finns det någon här på FL som varit med om liknande? Att det inte visat sig i urinen att du är gravid men på blodprov? Eller har du helt enkelt haft alla dessa symtom utan att vara gravid, och isåfall vad hade du för fel då? 
  • Svar på tråden Blir tokig av alla symtom och negativt test..
  • JessiEN

    Har haft en massa symptom på graviditet men får inget plus och ingen mens... Känner mig gravid och känner igen det för jag varit de tre ggr tidigare, men som sagt inget plus och ingen mens=(

    Har en kompis som visa neg på test hela tiden, i vecka 7 fick hon ett VUL som de inte såg nåt på, bara att hon hade en sprucken cysta eller nåt sånt, men i vecka 13 fick hon missfall och då visade det sig att hon hade två barn i magen, men fick missfall på ena bara....

    Så det kan visa neg fast man är gravid.....

  • oONinniOo

    Jag hade alla möjliga symtom förra månaden, alla dina och lite till.
    Jag var inte gravid, utan för min del var det troligen kroppens reaktion på att jag precis slutat med pillrena.
    Ska tilläggas att samtliga symtom försvann på "BIM-dagen" och fick mens på "BIM+4" (som lika gärna kan ha varit BIM för mig).


    Kram Ninni <3
  • Det är du och jag

    Jag känner igen detta! har haft gravidsymptom (ömma bröst o värk i "tjejmagen"), o tog test idag (bim-5, vilket är tydligen för tidigt) o det var neg. Vill gärna ha plus :-P

  • Ankiiis

    Jag hoppar in :)
    Samma problem, nästan iaf.. Har plussat jätte svagt med clearblue på ca 5/10 tester..
    Fick sen bruna flytningar, sparsam blödning, sedan bruna flytningar igen.
    Nu har det avtagit, men hugger runt äggstockarna...?
    Grav testen visar fortfarande inget starkt plus, känner mej jätte förvirrad Rynkar på näsan

    Hur har det gått för er?

  • rarasara
    oONinniOo skrev 2011-09-09 20:02:42 följande:
    Jag hade alla möjliga symtom förra månaden, alla dina och lite till.
    Jag var inte gravid, utan för min del var det troligen kroppens reaktion på att jag precis slutat med pillrena.
    Ska tilläggas att samtliga symtom försvann på "BIM-dagen" och fick mens på "BIM+4" (som lika gärna kan ha varit BIM för mig).
    Tror jag har precis samma problem, har slutat med pillrena för en tid sedan och testade igår negativt, fastän jag har väldigt starka "graviditetssymptom". Ganska skrämmande hur mycket kroppen kan luras med en, då man hoppas på att vara gravid!
  • Ankiiis
    emlan86 skrev 2011-09-12 21:37:57 följande:
    Ankiis: Ett svagt sträck är väl ändå ett plus? :) Eller?
    Jo dom säger det, men är rädd för att det ska vara ett sånt där spökis streck :S
    Har juh bara haft en mens sedan jag slutat med pp (11 års knapprande).
  • linda1980

    hej.tog ett cb idag o vissade inte gravid har molvärk till o från o jätte svullen mage o hård i magen o kommer vätska i vänster bröst o känner inte att mensen ska komma hade bim igår

  • rarasara

    Nu kom mensen!! Skönt egentligen, nu vet jag att kroppen fungerar som det ska efter flera år på p-piller!!

  • Fåfflan

    Jag har haft lite samma lika... Slutade med piller i juli & de två senaste omgångarna med mens har varit ett äventyr måste jag säga. Illamående, trött, kissnödig hela tiden, humöret går lite upp & ner & nu har ryggvärken slagit till. Negativa test är min bästa vän nu för tiden & nu verkar det som om att min ÄL har gjort ett uppehåll. Var till läkaren igår & beskrev mina fina symptom & han tog fasta på orden mensvärk & ryggvärk & skrev ut pronaxen. Jaha & tack, för det är inget problem eftersom jag inte lider av det utan det känns men det är inget jag blir liggandes av. Kanske kan det vara en inflammation nånstans men jag vette fan... Har det inte blivit bättre om 2 månader kanske, KANSKE, det ska göras ett vul... Jag vet att det inte finns piller mot illamående men jag hade väl tänkt mig nåt annat kanske...

    Jag blir tokig på allt detta & så kul är det ju inte att springa & kräkas i tid & otid, speciellt inte när man är bortbjuden & får åka hem tidigare p.g.a illamående som inte ger sig...  

  • emlan86

    Det togs en massa blodprover och allt såg normalt ut, var inte ens en graviditet..Var väl skapligt skengravid :) Men har inte fått någon mens än heller. Om man ska räkna med att "den konstiga blödningen" var mens förra månaden är det BIM +5 nu. Kan inte allt bli normalt någongång!!? Tänker be om VUL om ingen mens kommer inom en vecka..För det känns inte normalt nere i magen...
    Hur går det för er andra? 

  • Fåfflan

    Ja jag tycker att du ska säga till om ett vul om din mens inte dyker upp. Kanske kan de se något där som kan hjälpa!! Hoppas du känner dig bättre snart emlan86!!

  • miatilda090920

    jag slutade nyligen med p piller. till coh från, fick blödning/brunt i 4 dagar sedan slut, mår så illa nu och röda bröstvårtor.

    men det visar neg på gravtest. kan man vara gravid eller vad? 

  • emlan86

    Du kan vara gravid men när man slutat med p-piller kan det ta upp till ett år innan kroppens hormoner normaliseras. Tyvär är det även normalt att få en blödning strax efter att man slutat med piller.
    Men det är bara att kämpa på Flört

  • brandbil

    Hej.
    Jag och min man planerar väl inte att bli gravida utan mer att om det blir så blir det. Men jag vet att jag sen den 1 feb har haft en ägglossning (den 12 feb) och  efter det, två dagar efter hade så ont o i mina bröst att ingen fick vidröra dem.Jag kunde bara ha t-tröja på mig och jag har haft riktigt ont i äggstockarna. men så idag....knappt inget ont alls (en temp på....förren nu ikväll. Jag hade en temp på 36,8 ikväll- Jag har tagit ner två appar på telefonen för att ringa in ägglossningen och vara förberedd på när mensen kommer.  Enligt dem har jag ägglossning nu men när jag testar på en sticka så visar det negativt. Jag fattar inget alls. Jag går på toa jätte mycket.

    Det är en v kvar till mens. Kan jag göra gravtest nu. Hjälp mig reda ut vad detta kan va.

  • Jojjans
    brandbil skrev 2019-02-20 00:32:16 följande:

    Hej.

    Jag och min man planerar väl inte att bli gravida utan mer att om det blir så blir det. Men jag vet att jag sen den 1 feb har haft en ägglossning (den 12 feb) och  efter det, två dagar efter hade så ont o i mina bröst att ingen fick vidröra dem.Jag kunde bara ha t-tröja på mig och jag har haft riktigt ont i äggstockarna. men så idag....knappt inget ont alls (en temp på....förren nu ikväll. Jag hade en temp på 36,8 ikväll- Jag har tagit ner två appar på telefonen för att ringa in ägglossningen och vara förberedd på när mensen kommer.  Enligt dem har jag ägglossning nu men när jag testar på en sticka så visar det negativt. Jag fattar inget alls. Jag går på toa jätte mycket.

    Det är en v kvar till mens. Kan jag göra gravtest nu. Hjälp mig reda ut vad detta kan va.


    Hur vet du att du hade ägglossning den 12/2? Det du upplevt med ömma bröst och ont i äggstockarna är typiska ägglossningssymptom för mig.

    Angående tempen så kan du absolut inte tempa på kvällen. Du måste mäta basal kroppstemperatur, alltså tempen direkt när du vaknar på morgonen innan du stiger upp eller pratar, efter minst 3 timmars sammanhängande sömn. Läs på om tempning på tex atural cycles hemsida.

    Inga appar i världen kan gissa när du ska ha ägglossning. Dom går helt efter sina grundinställningar eller inställningar du själv gjort. Bara appar där du anger basal kroppstemperatur (tex natural cycles eller fertility friend) kan ange när ägglossning redan varit. Men det förutsätter att du tempar på rätt sätt och gjort det en period innan du fick ägglossning.

    Om du hade ägglossning den 12 så är det för tidigt att ta ett gravtest idag. Jag skulle säga tidigast söndag.
Svar på tråden Blir tokig av alla symtom och negativt test..