• Humlan88

    Råttor från djuraffären?

    Jag och min sambo har tänkt att skaffa 2 stycken råttor.
    Grejen är att vissa säger att man inte ska köpa från djuraffären utan från en uppfödare.

    Men jag har kollat runt och det finns ingen som föder upp råttor i närheten där vi bor, inte ens i samma stad.

    Är det någon som har köpt nån råtta från nån djuraffär nångång?
    Hur har det funkat?

  • Svar på tråden Råttor från djuraffären?
  • Cynara

    Det man inte ska göra är att köpa råttor i djuraffären som är avsedda som ormmat då dessa är inavlade stackare med massa potentiella problem. Men det finns djuraffärer som har tamråttor som är avsedda som hurdjur och då går det finfint att köpa dem där. Vissa djuraffärer håller sig inte med råttor  i vanliga fall då de är svåra att sälja som vuxna och växer så fort, men kan ta in på beställning om man frågar. Jag vet inte vart du bor men bor du i södra sverige så vet jag ett par ställen som tar in råttor på beställning.
    Min bästa vän beställde två tamråttor i djuraffären för ca: 1år sedan och det har funkat hur bra som helst, de är två mycket pigga och aktiva små tjejer nu. :D


    Noomi 2011-06-21
  • Humlan88
    Cynara skrev 2011-09-15 17:57:49 följande:
    Det man inte ska göra är att köpa råttor i djuraffären som är avsedda som ormmat då dessa är inavlade stackare med massa potentiella problem. Men det finns djuraffärer som har tamråttor som är avsedda som hurdjur och då går det finfint att köpa dem där. Vissa djuraffärer håller sig inte med råttor  i vanliga fall då de är svåra att sälja som vuxna och växer så fort, men kan ta in på beställning om man frågar. Jag vet inte vart du bor men bor du i södra sverige så vet jag ett par ställen som tar in råttor på beställning.
    Min bästa vän beställde två tamråttor i djuraffären för ca: 1år sedan och det har funkat hur bra som helst, de är två mycket pigga och aktiva små tjejer nu. :D
    Ja jag bor i falun, de har mycket råttor på djurmagazinet, men tror inte att de används som ormmat (så stora ormar har dom inte :P )
  • Cynara
    Humlan88 skrev 2011-09-15 19:12:25 följande:
    Ja jag bor i falun, de har mycket råttor på djurmagazinet, men tror inte att de används som ormmat (så stora ormar har dom inte :P )
    Vad bra men fråga ändå det kan ju vara så att de har kunder med stora ormar :(
    Noomi 2011-06-21
  • Humlan88
    Cynara skrev 2011-09-16 10:34:37 följande:
    Vad bra men fråga ändå det kan ju vara så att de har kunder med stora ormar :(
    Jo de är ju iof sant, men grejen är att jag har kikat runt och de finns ingen råttuppfödare på nära håll. Har ingen lust att åka flera mil bara för 2 råttor, folk får tycka vad de vill om det men..så är d
Svar på tråden Råttor från djuraffären?