Inlägg från: ourdreamsaboutababy |Visa alla inlägg
  • ourdreamsaboutababy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hej tjejer nu är ja tillbaka på försök 1 efter vårt 4e missfall i oktober ..
    ni minns mig som babylägtan20 innan

• ourdreamsaboutababy
    Xaxxa skrev 2013-11-15 12:45:14 följande:
    Karlsson lägg ner, 1 graviditet på 3 månader. Okej slå detta då 6 olika graviditeter på 1 år så påstå för helvete inget
    6 graviditeter? det låter ju helt osannolikt då måste du fått mf tidigt som attans?
    för jag har varit med om 4 och de 2a 2 kom jag 10,12 v
  • ourdreamsaboutababy
    MammaMia93 skrev 2013-11-18 20:33:42 följande:
    Jag tror tyvärr att det är negativt.. :-/ Ser ingenting alls.

Ingenting alls var väl att ta i då vi alla. Kan se svagt litet streck på någin av bilderna.. men men har några dagar till på mig då de är innan bim
  • ourdreamsaboutababy
    MrsC74 skrev 2013-11-18 20:47:47 följande:
    Negativt, men vilken dag är du på ?

Har du klämt nageln stackare ?
    bim- nåt.. ehm nej? då skulle den v arit lila men nu är de gammalt nagellack som syns på bilden..
  • ourdreamsaboutababy
    MammaMia93 skrev 2013-11-18 21:58:16 följande:

Jag kan verkligen INTE se något alls förrutom kontrollstrecket, är det då bättre att jag ljuger?
    Jag håller tummarna att det bara är tidigt!
    Nej det påstod jag verkligen inte! men man kan ju som en vuxen människa säga det på ett snällt sätt ist för jag ser verkligen inte , eller typ de är tokblankt eller på annat sätt man behöver inte alltid använda såna nedvärderande ord som nästan alla människor här gör jag vet inte hur många gånger mina positiva slutat med gravid på digitalt men enligt allas bedömmande ögon här varit negativt.. nej de har inte varit så svaga som nu men ändå man kan ju säga tyvärr eller testa igen om några dagar eller vad som..

tcker de är skittråkigt att alla här är så himla ärliga emot varandra har man inget snällt att säga ifall de inte ser positivt ut så kan man gott hålla den åsikten för sig själv istället för ha dess kommentarer ni alla slänger ut er ibland.. tråkigt att läsa är de . detta var menat till alla här inne då vi alla är här av en anledning..analysera tester och leva på det lilla hopp som finns . då vill man inte ha negativa kommentarer uppslängda i ansiktet.
  • ourdreamsaboutababy
    Knyttet skrev 2013-11-18 13:09:37 följande:
    Hej.
    Någon som vill uttala sig? :) Jag anar någonting men kan inte avgöra färg. Det dök upp under testtiden och är lika brett som kontrollstrecket. Har försökt att trixa lite men är inte så duktig.
    de är positiva i mina ögon :) mina har sett ut så då jag någon dag senare fått gravid :)

• ourdreamsaboutababy
    Wopr skrev 2013-11-18 23:32:33 följande:
    Kan inte annat än att hålla med dig här. Reagerade också på att svaret var lite "bryskt" formulerat. Typ: "Men det fattar du väl?"
    Vi bör alla tänka på hur vi uttrycker oss. Det är många känslor och hormoner i omlopp för oss här inne och man kanske inte ska skriva det första man tänker utan att stanna upp och tänka en gång till först.

words! de är så tråkigt att få sånt uppslängt i ansiktet jag vill helst inte analysera här pga dessa kommentarer en del får ur sig..brukar därför hålla mig till apotekets egna men idag hann jag inte så fick bli ett sånt därför ville jag ha hjälp eller hoppas lite iaf och så får man bara såna otroligt negativa kommentarer :/  ett tyvärr vännen hade räckt för mig .
  • ourdreamsaboutababy
    LovisaC skrev 2013-11-18 23:41:07 följande:

Jag håller med dig i sak; vi behöver inte vara elaka mot varandra eller onödigt barska i tonen.
    Däremot tycker jag att det är elakt att ge falska förhoppningar bara för att vi inte ska trampa varandra på tårna. Vi måste kunna vara ärliga utan att vara elaka.
    Om ni vill att jag ska vara oärlig i framtiden har jag inget här att göra. Jag vill vara ett opartiskt öga för dem som stirrat sig blind på ett test - som jag gjort så många gånger. Jag vill även kunna hjälpa till med lite redigeringar för att antingen visa streck som finns där - eller visa att strecket inte finns där. Jag vill peppa, stötta, svara på frågor och analysera tester.
    Jag vill inte ljuga.
    det var ju det jag menade.. att vi inte behöver ha såna nedlåtande.negativa toner hela tiden jag tar att det är negatvit fine men skriv det på ett fint sätt och många här inne gör det inte det var det jag menade med att inte skriva alls om de är negativt och man inte kommenterar det negatvita testet på ett fint sätt.. jag förstår vad du menr och det är inget fel men tonen i tråden borde skärpas till då den själv som gav en nedlåtande kommentar får de upslängt i ansiktet av en annan.. tror inte de tycker de är kul för som sagt vi är här fär att få hjälp javisst! men jag skippar gärna hjälpen ifrån de som inte kan slänga ur sig kommentarer på ett snyggt sätt.
    speciellt irriterad blir man då mina ''neg''test enligt endel på fl är positiva.. en tjej sa till och med efter nytaget test att herregud hur fick du ditt ett streck på det här har du photoshoppat det.. jag menar allvarligt vi är alla vuxna människor och borde kunna sköta detta på ett snyggt sätt och pusha varandra samt ge feedback ist för dra ner varandra ..
  • ourdreamsaboutababy

vi kan alla ta ett enagtivt sätt men kan den som lägger kommentaren inte sriva på ett fint sätt behöver den inte yttra sig alls, eller om man baar är ute efter att vara nedlåtande. ni vet ju själva hur de är att stirra sig blinda på tester inte skulle ni väl vilja höra det där är solklart negativt, tokblankt, ser absolut ingenting, mm. snälla mina vuxna medmänniskor kan vi vara lite trevliga i kommentarerna iaf . TACK!

MEN ENOUGH SAID OM DET!VILLE BARA VI ALLA KUNDE TÄNKA PÅ HUR VI KOMMENTERAR VARANDRAS TESTER.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester