• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mankanjualltidhoppas
    Eyescream skrev 2015-03-15 10:11:08 följande:

Behöver er hjälp tjejer! Är det jag som ser i syne? Har inte testat med morgonurin (dumt nog).

Ser positivt ut! :) grattis!
  • Paap
    Ungmamma1988 skrev 2015-03-15 10:10:53 följande:

va säger ni om mina tester?

De är negativa. Skulle tro att de blir positiva om 2-3 dagar, lycka till!
  • Paap
    Eyescream skrev 2015-03-15 10:11:08 följande:

Behöver er hjälp tjejer! Är det jag som ser i syne? Har inte testat med morgonurin (dumt nog).

Utan tvekan, grattis!!
  • mankanjualltidhoppas

Jag behöver lite hjälp. Jag har bestämt att testa mig imorgon när jag är bim +3

enligt min app säger att jag har snitt 27 dagar i cykeln.

Men jag gjorde skrapning den 17 december efter MA.

I januari fick jag mens dag 31

och i januari dag 28.

Imorgon är det nu i mars dag 31 sedan sista mensen. Bör jag vänta ett par dagar till för att kunna få ett tillförlitligt svar? Vill inte hålla på att testa så mycket för tidigt när det kan ge falska negativa.

• Lambda
    vikkey skrev 2015-03-15 06:03:42 följande:
    CB Digital var väldigt tydlig med mig. ;)

Tack för tipset! <3 phpFqK07a30754.jpg
    Wohooo! Grattis :)
  • Lambda
    linolin skrev 2015-03-15 09:31:29 följande:

Fick missfall nu ,börjar blöda???? v 5+0

Styrkekram
  • skogstjejen19
    FrökenC skrev 2015-03-15 08:51:31 följande:

phpw0Twq471313.jpg

Någon som plussat med så obefintligt streck?

Hade så på testlagrets och det var inget för mig
  • Skogisen
    mankanjualltidhoppas skrev 2015-03-15 10:17:52 följande:

Jag behöver lite hjälp. Jag har bestämt att testa mig imorgon när jag är bim +3

enligt min app säger att jag har snitt 27 dagar i cykeln.

Men jag gjorde skrapning den 17 december efter MA.

I januari fick jag mens dag 31

och i januari dag 28.

Imorgon är det nu i mars dag 31 sedan sista mensen. Bör jag vänta ett par dagar till för att kunna få ett tillförlitligt svar? Vill inte hålla på att testa så mycket för tidigt när det kan ge falska negativa.

Hade du en jämn menscykel före MA? Brukar kunna spela in, själv va jag tillbaka på mina 28 dagar andra mensen efter MA o blev gravid igen då. Jag skulle ha svårt o låta bli o testa nu om jag va du... ????
  • SecretlyMe
    Ungmamma1988 skrev 2015-03-15 09:55:04 följande:

kan inte ha missat då jag använder en app där de står när ja ska ha äl.. Har testat sen någon dag efter mens för att inte missa de och de har inte blivit starkare förens igår. vilket är en 5 dagar för sent.. 

Man kan missa sin stegring av LH-hormon med bara några timmar. Vissa har en väldigt kort stegring där ältestet är positivt bara under några timmar. Därför behöver vissa testa två ggr/dag för att vara på den säkra sidan.

Antingen har du faktiskt missat att se din stegring på testet eller så har din ägglossning inte infallit ännu. Tiden mellan mens och ägglossning kan variera, alltså komma omkring dag 12-20 beroende på menscykelns totala längd. Men tiden mellan ägglossning och mens är konstant och varierar sällan. Den är ungefär 10-16 dagar lång och kallas lutealfasen.

Du kanske redan har koll på allt det där men tänkte då du sa att du inte kunde ha missat din äl :) Det du kan missa är faktiskt stegringen, men fortsätt testa är mitt råd! :)
  • mankanjualltidhoppas
    Skogisen skrev 2015-03-15 10:43:02 följande:
    Hade du en jämn menscykel före MA? Brukar kunna spela in, själv va jag tillbaka på mina 28 dagar andra mensen efter MA o blev gravid igen då. Jag skulle ha svårt o låta bli o testa nu om jag va du... ????
    Jo den var väl runt 28 innan jag blev gravid i oktober.

Haha Jag Har väldigt svårt att låta bli men har gett alla test till sambon så jag inte kan. Hade nog annars hällt alla i en kopp urin vid det här laget :) Börjar bli smått galen av att inte veta men jag är SÅ rädd för ett minus. Men har haft molvärk i två veckor och började må illa igår. Håller en tumme att det ska va något och inte bara någon skengraviditet.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester