• CaCC

    Svarta "trådar" i avföringen?

    Vår dotter är snart 6 månader gammal, hon helammas och idag upptäckte vi att hon hade svarta "trådar" i avföringen. Har googlat lite och hittat på flera ställen att det kan bli så om man ätit banan, men jag helammar ju henne. Kan det bli så om jag ätit banan eller är det något annat?

  • Svar på tråden Svarta "trådar" i avföringen?
  • mamma till tre busungar

    Det låter lite konstigt? Är de verkligen svarta?

  • CaCC
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-16 20:09:47 följande:
    Det låter lite konstigt? Är de verkligen svarta?

    Kanske inte kolsvarta, men väldigt mörka.
  • nykär82

    Hej! Det kan inte va hår? Vi har hund o katt här hemma. O även om vi tvättar av nappen om vi tappar den så får han i sig hår o ibland kommer det ut som svarta trådar i avföringen.

  • Cloudberry

    Är det inte fibrer från någon smakportion så är det troligen hår.

  • CaCC

    Hår tror jag inte att det är, vi har inga mörka hår här hemma och det ser dessutom inte ut som hår. Jag kollade lite noggrannare idag och det är inte svarta "trådar" utan det ser mer ut som mörka maskar eller vad man ska säga. smakportioner har hon inte fått eftersom hon helammas.

  • pigglet

    Blod? Ibland när våra barn har kräkts väldigt häftigt länge så har de som små svarta trådar i kräket, det ska visst vara små strimmor av blod (halsen blir lite sårig).

  • Vickan I

    Puffar denna tråd då jag nyss vid blöjbyte upptäckte mörkgrön/svarta trådaktiga saker i blöjan. Bajset var annars gult/löst som vanligt. Sonen är endast 9 veckor och delammas samt får ersättning. Jag går på mjölkproetinfri kost samt att ersättningen självklart är mjölkfri också. Har inte ätit  Någon som vet vad det beror på?
      


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

    hmmm föll bort ett ord....har inte ätit banan...ska det stå och det är def inte hår.


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Svarta "trådar" i avföringen?