• UmmMohammed

    ISLAM befriar kvinnan.

    As salamu alaikom dyrbara systrar och även hej till er icke muslimer! Hela tiden läser man den enorma okunskap som finns om Islam och muslimer, oxh speciellt om oss muslimska kvinnor. Alla utgår från att vi är förtryckta av Islam eller våra män...men detta är helt fel och bygger på ignorans. Själv är jag en 30 årig svensk kvinna som själv valde att bli muslim för flera år sedan. Det var helt mitt eget val. I väst finns överallt bilder av kvinnor med lätta kläder och sexsymboler, vi finns också vi kvinnor som inte har något intresse av sådant och ser det som fel moralisk....Den muslimska kvinnans klädsel är modest och proper och gör så att kvinnan behåller sin värdighet som just kvinna och även som mor. Samhället ser även ner på kvinnor som självmant stannar hemma med sina barn, det anses omodernt och fel, utan kvinnor ska göra karriär sägs det....Vi muslimska kvinnor är inte på något sätt emot att kvinnor jobbar däremot sätter vi alltid våra barns bästa i första hand. Icke muslimer borde istället ta sig tid och lyssna på vad de muslimska kvinnorna har att säga, då kommer de finna att det finns inget förtryck och tvång. Många i Sverige väljer självmant att klä sig i den muslimska klädseln på grund av att vi tror på Islam och att vi anser det vara sättet att leva. Detta måste Sverige acceptera som mångkulturellt land. Ser man historiskt så var Islam oxh muslimerna pionjärer när det kommer till kcinnors rättigheter. Islam befriar kcinnor, inte förtrycker oss!

  • Svar på tråden ISLAM befriar kvinnan.
  • JuliaåRonjasmammis

    *bidrar med några rullar Skultuna hushållsfolie så du kan bygga dig en ännu högre hatt och bli ännu mer skyddad från den riktiga världen*


    Life's a bitch and then you die
  • Mysgosmys
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-09-21 01:51:09 följande:
    *bidrar med några rullar Skultuna hushållsfolie så du kan bygga dig en ännu högre hatt och bli ännu mer skyddad från den riktiga världen*
  • UmmMohammed

    Jag inte bara tror det...jag är helt ÖVERTYGAD om det. Islam är sanningen och det som står i Koranen är det bästa för alla människor, inkluderat oss kvinnor. Jag ber er ha ett öppet sinne och på riktigt studera Islam, som jag gjorde tidigare...Det är HELT annorlund jämfört med den falska bild många fått av religionen.

  • MiniMissMo

    om jag skriver en bok. låt säga 400 sidor om att jag är friheten tror du på det då?

  • Lenora

    Vad är den "muslimska klädseln"? Jag känner många muslimer och de klär sig väldigt olika.

  • Bibbidi

    du skriver att muslimer själva väljer sin klädsel...

    ok

    men det gör inte kvinnorna i väst då eller?

    suck! Drömmer


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Dojle74

    Det är din sanning och din tro men förvänta inte att andra som har en annan tro och även tom eller egentligen främst de som inte har nån tro kommer inte att se din sanning som en sanning...


    Detta är en studie i sociologi och ni är de perfekta studieobjekten...
  • UmmMohammed

    Den muslimska klädseln är naturligtvis den klädsel som muslimska kvinnor ska bära enligt Allah, det står utföjligt beskrivet hur kvinnan ska klä sig och varför i Koranen. Det finns många med muslimsk bakgrund i Sverige, det betyder dock inte att de praktiserar Islam

Svar på tråden ISLAM befriar kvinnan.