Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

    Nån fler än jag som är otroligt tänd på en annan person än min partner?

    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-01 16:01:48 följande:

    Jag har försökt att svara på trådstarten och berättat om det ur min egen synvinkel.

    Vad har ni (jaha) och (FYI) gjort och bidragit med när det gäller trådstarten och trådens ämne?
    Det enda jag kan se att ni har gjort är att angripa mig personligen men att ni inte har gjort ett dyft åt trådstarten och trådens ämne. Och ni verkar angripa med utgångpunkt från er egen sårade och misslyckade utgångspunkt, att ni bara utgår från er själva som insnöade, både begränsande och begränsade, trångsynta män.

    Du/ni är väl förmodligen typexempel på sådana män som också fördömde homosexualitet och tyckte att homosexuella skulle brinna i helvetet?
    Senare har väl också ni fått ökad kunskap och förståelse gällande synen på homosexualitet? (Förhoppningsvis?)


    Vi har bidragit med att ifrågasätta alla dina väldigt bisarra argument där du till exempel likställer otrohet med öppna förhållanden eller babblar om religion och homosexualitet... som om det skulle ha nåt att göra med att du är falsk och egoistisk mot din partner?

    Dina märkliga alster har inget med kunskap att göra... det är bara en rad väldigt dåliga ursäkter. Att vara falsk och egoistisk och missbruka andras förtroende är liksom inte nåt tecken på "bättre vetande" oavsett hur mycket du vill tro det.

    Du kanske borde fråga dig själv om det verkligen är så bra att pyssla med saker du sen inte kan stå för. För dina argument i försvar för det du pysslar med är ju oerhört irrationella och bisarra. Jag menar du kan hitta på vilka teorier och förklaringsmodeller du vill men i slutändan vet du att det bara är ren BS för du vet ju mycket väl att inget av det skulle hålla inför din partner vilket är oxå anledningen till att du håller din partner ovetandes. Så allt detta är ju inget annat än en festival i rationalisering och förnekelse.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-01 16:11:22 följande:

    Till (jaha) och (FYI), 
    Såväl min man som mina närmaste anhöriga och mina nära vänner, de som under lång tid levt nära mig och lärt känna mig mycket väl, tror jag inte någon skulle säga om mig att jag behandlar mina nära, eller någon annan människa överhuvudtaget, som skit.


    Men om ni lyckas inbilla er själva att ni genom något inlägg på ett forum skulle känna mig bättre så får ni väl inbilla er det om det får er att må bättre, om det förhoppningsvis kan få er att känna er mindre sårade och att ni inte har misslyckats i livet.

    Jag har aldrig sagt att jag och vi ägnar oss åt exemplet polyamori, lika lite som jag påstått att jag ägnar mig åt exemplet homosexualitet. Läs en gång till så kanske du förstår bättre.
    Du kanske har svårt att förstå ordet poly och blandar ihop det med polyamori?
    Ordet poly används också ofta som ett slags samlingsnamn för en mängd olika relationsformer och människor som inte lever strikt i tvåsamhetsnormen.

    Alltså: En mängd olika relationsformer och människor som inte lever strikt i tvåsamhetsnormen.

    Angående lögner och svek så har jag redan skrivit om hur jag och min man ser på det. Jag känner honom bättre än du.
    Självfallet är det avgörande om han skulle få reda på det. Eller om jag skulle få reda på att han var otrogen. Först då skulle det kunna bli problem. Men som jag redan sagt så är jag övertygad att vi reder ut det om det skulle komma fram, oavsett vem av oss det skulle gälla.

    Men nu är det så att han inte kommer få reda på det så det blir inget problem med känslor eller upplevelser överhuvudtaget omkring lögner eller svek.
    Du/ni försöker måla upp en fantasibild för er själva som inte har någon som helst verklighetsförankring i min och i vår värld.
    Era egna problem med era egna känslor, mer era egna gamla erfarenheter, har ju ingenting med mig och oss att göra. Klarar ni inte ens att hålla isär dessa relativt enkla skillnader?

    Jag känner mig själv och min man oändligt mycket bättre än du. I vårt fall skulle ingenting bli bättre av att vi skulle välja att ha ett s k öppet förhållande. Jag kanske skulle kunna vara öppen för den tanken. Men jag kan inte se på det bara ur min egen synvinkel eftersom det i dagens läge inte skulle vara någon bra lösning med hänsyn till barnen, våra arbeten, släkt och vänner, omgivning och samhället.

    Ja, självfallet får jag ingen kritik när ingen vet om det.
    Och ingen blir ju heller drabbad överhuvudtaget när ingen vet om det.
    Vad menar du skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    För vem skulle det kännas bättre om jag berättar och på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon? Förklara gärna exakt hur du menar, för det förstår jag inte.


    Jo jag kan absolut förstå att du tycker det är skitjobbigt att dina fantasier tas ner på jorden... men grejen är såhär.... tror du att något alla fina förklaringar du babblat om här skulle hålla inför din partner om han fick reda på vad du pysslar med?

    1) Tror du han kommer bry sig ett dugg om alla dessa fantastiska känslor du beskriver att du upplever med den andra... eller kommer han se det som ett stort svek oavsett?

    2) Tror du han kommer bry sig ett dugg om alla dina liknelser med öppna förhållanden... eller kommer han se det som ett stort svek oavsett?

    3) Tror du han kommer bry sig ett dugg om alla dina paralleller till religion och homosexualitet... eller kommer han se det som ett stort svek oavsett?

    4) Tro du han kommer bry sig ett dugg om att du förklarar hur mycket bättre du är och hur du förstår så mycket bättre än honom... eller kommer han se det som ett stort svek oavsett?

    5) Tror du din partner kommer bry sig ett dugg om att du minsann skulle varit ok med att han knullat runt han med... eller kommer han se det som ett stort svek oavsett?

    Jag tror att du vet mycket väl att inget av allt du babblat om aldrig skulle hålla om du fick stå för det inför din partner. Och du vet ju mycket väl att det är anledningen till att du håller det hemligt för honom. Så vem försöker du egentligen övertyga om inte dig själv?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-01 18:15:00 följande:
    Jag tycker ingenting här är skitjobbigt.
    I vilket ögonblick som helst så skulle jag kunna avstå från att läsa eller skriva något mera i tråden, om jag skulle tycka det var det minsta lilla jobbigt.

    Jag har på ett för mig otvunget och naturligt sätt svarat på trådstarten och skrivit om trådämnet utifrån min utgångspunkt och har inte något som helst problem med det.
    Inte ens du/ni upplever jag som skitjobbiga trots att ni struntar i det jag skriver, att ni bara hittar på era egna fantasier och bara utgår från er själva. Jag och alla andra förstår ju att ni vet ingenting om mig, om min man, om vårt förhållande eller vår kärlek.

    Jag förstår om det är så att du lever i total avsaknad av all kärlek och du kanske väljer leva ditt liv på så sätt att du inte behöver bli kär igen och ingen ska bli kär i dig igen? Mycket tragiskt i så fall. Du/ni ger intryck av att medvetet stanna kvar i din inskränkta värld, att vilja stanna kvar i att vara sårad för all framtid och visar inget intresse av att gå vidare i livet, vill inte ta vara på chanser och vill inte skaffa nya bättre erfarenheter, vill inte lära något nytt.

    Jag har inget svar på dina frågor eftersom det bara är fantasier. Hur många gånger behöver jag förklara för dig att min man inte vet något och kommer inte få reda på det.
    Klarar du inte förstå att jag vet mera om omständigheterna och om den obefintliga risken än vad du någonsin kan göra?
    Han känner inga känslor av svek eller lögner. Vi båda älskar varandra lika som innan.
    Allt ditt struntprat, alla dina negativa påståenden och alla dina frågor faller självklart helt och hållet med detta faktum.
    Allt annat är bara dina egna fantasier i din egen inskränkta hjärna och hör ihop med din önskan att jag ska brinna i helvetet, trots att alla utom du begripet att Helvetet inte finns i verkligheten utan är bara ett annat exempel på dina fantasier.
    Klarar du inte att förstå det?

    Jag ställde en rak och tydlig fråga, det som är allra mest relevant i sammanhanget som du du pratar om, men du missade att svara på den:
    Vad menar du skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    För vem skulle det kännas bättre om jag berättar och på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon? Förklara gärna exakt och utförligt hur du menar att det skulle förbättra någonting, för det förstår jag inte.
    Så du menar på allvar att om man inte bedrar sin partner så lever man i avsaknad av kärlek? Det är bara otrogna människor som klarar av att känna kärlek?

    Jo jag vet att du ser till att din man inte vet något för att slippa stå för vad du gör men frågan var inte om din man vet eller inte utan om du tror att din man kommer svälja någon av alla "förklaringar" du skrivit om han får reda på vad du pysslar med?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-01 18:50:20 följande:
    Jag har svarat dig och jag har försökt att svara på alla dina frågor.
    Trots ditt tykna sätt mot mig så har jag valt att försöka bemöta dig väl.
    Jag förstår att du förväntar dig att jag ska hålla med dig och att jag ska ge de svar som du vill ha.
    Men nog känner du väl till att det inte är riktigt så det fungerar i verkligheten?

    När blir det din tur att svara mig?

    Jag ställde en rak och tydlig fråga, det som är allra mest relevant i sammanhanget som du du pratar om, men du missade att svara på den:
    Vad menar du skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    För vem skulle det kännas bättre om jag berättar och på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon? Förklara gärna exakt och utförligt hur du menar att det skulle förbättra någonting, för det förstår jag inte.
    Nejdå du har inte svarat, jag frågade dig om du tror att din man skulle acceptera alla dina förklaringar och du svara med att din man vet ingenting... det är väl inget svar?

    Intressant att du själv inte svarar på frågor men kräver att andra ska svarar på dina, det verkar som att det där med att ha egna regler för dig själv gäller mer än bara relationer.

    Jag kommer svara på din fråga när du svarat på min.Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-02 14:15:28 följande:
    Jag har svarat dig flera gånger men du har valt att inte svara mig.

    Men ok, på din önskan och mot ditt löfte väljer jag då att svara dig klart och tydligt:
    Jag vet inte om min man skulle acceptera alla mina förklaringar.
    Det är en ickefråga, en fråga som bara är intressant för dig i din mycket ensidiga och inskränkta fantasi. I verkligheten är det inte aktuellt eftersom det inte kommer att inträffa.

    Då min fråga till dig som är allra mest relevant i sammanhanget som du pratar om:
    Vad menar du skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    För vem skulle det kännas bättre om jag berättar och på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon? Förklara gärna exakt och utförligt hur du menar att det skulle förbättra någonting.
    Ehm nej, jag kan inte se att du svarat på om du tror att din man skulle acceptera alla dina "förklaringar". Var skrev du det?... citera
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-02 15:06:31 följande:
    Vad tar det åt dig egentligen... Låtsas du bara av elakhet eller karar du inte ens att läsa och försåt något så enkelt?

    Nåja, här kommer citat:
    "Jag vet inte om min man skulle acceptera alla mina förklaringar."

    Det enda svar jag kan ge är att jag inte vet och det är inte möjligt få reda på, det är helt enkelt en ickefråga, eftersom det inte kommer att ske.

    Kommer det någonsin bli din tur att svara på min mycket relevanta fråga till dig?

    Vad menar du skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    För vem skulle det kännas bättre om jag berättar och på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon?
    Förklara gärna exakt och utförligt hur du menar att det skulle förbättra någonting.
    Ok, tack!

    Dåså, du vet du oxå att alla dina förklaringsmodeller inte är värda vatten eftersom du vet att din man inte kommer acceptera dem.

    Och nej det är absolut ingen ickefråga eftersom själva faktum att du håller det hemligt för din man visar ju klart och tydligt att du vet mycket väl att han inte skulle svälja alla dina förklaringar.

    Japp, nu kan jag svara på din fråga.

    "det man inte vet mår man inte dåligt av" är något som alla människor som gör saker mot andra som de vet att personen inte skulle gilla kör med. Anledningen till att det inte håller är att...

    1) Även om personen inte vet så innebär det ändå att personen lever i en lögn med en partner personen förmodligen inte hade valt om personen vetat sanningen och i ett förhållande som personen förmodligen inte valt om personen vetat sanningen. 

    2) Personen förnekas möjligheten att själv välja utan manipuleras att vara kvar i förhållandet av sin partner med hjälp av lögner och undanhållande. Han lever då inte med dig för att han vill det utan för att han inte vet sanningen om dig.

    Det är inte upp till dig att avgöra vad din partner tål eller inte tål att höra och vad som är bäst för honom att veta. Det valet kan bara han göra själv. Så att undanhålla sanningen för din man så att du ska kunna ha kvar honom i ditt liv trotts din otrohet är inget annat än ren manipulation.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-03 12:16:49 följande:

    Du, ni två, som väljer att vara aggressiva, använda svordomar och dåligt språk, som väljer att bemöta andra så dåligt, försök gärna en gång till förklara ert tänk genom att besvara mina mycket tydliga och relativt enkla frågor:

    1) Beskriv exakt vad du menar skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?

    2) Vem skulle det få att må bättre?

    3) Om jag berättar så skapar det negativa känslor, i första steget för min man, på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon?

    Jag gör det medvetna valet att bemöta min man på samma sätt som jag önskar att han skulle bemöta mig i det fall situationen skulle vara den motsatta.
    Och jag tror att min man skulle göra motsvarande kloka val.
    Jag ser inget som helst problem i det och min önskan är att slippa veta något som skapar negativa känslor hos mig och som kan ställa till problem i vår kärlek och i vår relation.


    Haha, intressant att du är så petig med "aggressivt" språk men totalt ok med att svika, ljuga, manipulera och missbruka din partners förtroende. Det gäller ju att vara selektiv med sina moraliska principer Drömmer Att kalla det du gör för dess rätta namn är inte att vara aggressiv, det är att vara saklig.

    1) Det har redan förklarats för dig flera ggr, att du spelar dum och låtsas inte förstå vad leva i en lögn betyder kan ju inte vi hjälpa.

    2) Din man för han skulle slippa leva med någon som bedrar honom om inte annat skulle han få chansen att göra ett val

    3) Japp det kommer givetvis skapa negativa känslor, men det skulle även ge honom en chans att få välja vilket du som av en slump bara råkar glömma. De allra flesta vill nog själva kunna bestämma vilken slags partner och förhållande de lever i och inte att det beslutet tas av någon annan för att slippa stå för sina svek och lögner.

    Vad DU skulle vilja är irrelevant, det är ju inte dig själv du bedrar utan din man och då är det givetvis vad han vill som räknas, inte vad du vill.

    Er relation HAR redan problem eftersom du bedrar din man. Att han inte vet om problemet än betyder inte att problemet inte existerar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-02 18:48:14 följande:
    1) Beskriv exakt vad du menar skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?

    2) Vem skulle det få att må bättre?

    3) Om jag berättar så skapar det negativa känslor, i första steget för min man, på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon?

    Jag gör ett medvetet val att inte berätta.
    Och jag önskar att min man skulle göra motsvarande kloka val om situationen skulle vara den omvända.
    Jag ser inget som helst problem i det och min önskan är att slippa veta något som skapar negativa känslor hos mig och som kan ställa till problem i vår kärlek och i vår relation.
    1) det har jag redan gjort, om du för en sekund slutar spela dum så kommer det klarna

    2) Din man för han kommer slippa bli bedragen

    3) Japp ingen gillar bli bedragen, dock får han ju även chansen att välja om han vill leva med någon som bedrar honom

    Japp du gör ett medvetet val att manipulera din man att leva med dig trotts att du bedrar honom genom att undanhålla sanningen för honom och det är som sagt ett extremt vidrigt sätt att bete sig mot någon som älskar och litar på dig. Därav kritiken. Att du sen dessutom försöker rättfärdiga det med att du bara gör det för din mans skull är lika vidrigt det med, därav kritiken.

    Ja det är väl ganska självklart att du inte ser något som helst problem med att svika din man annars hade ju du inte agerat som du gör och att du heller inte ser något problem i att manipulera din man för att kunna äta kakan och ha den kvar har vi oxå förstått för du är ju en egoist som bara bryr dig om dig själv och dina behov. Dock känner vissa av oss empati för din man som luras att leva med en sån person och tycker att svika, ljuga, manipulera och missbruka andras förtroende är ett ganska vidrigt sätt att bete sig mot andra.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-11-03 12:45:49 följande:
    Ja, det är fasen i mig löjeväckande.
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-02 18:40:26 följande:
    Du fantiserar och tycker uppenbarligen om att inbilla dig själv saker.
    Läs vad jag har skrivit.
    Inget i dina fantasier har någon förankring i verkligheten.
    Hur uttrycker du dig själv...? Förminskande och grandiost, Härskarteknik?

    Tja, vad kan man förvänta sig av en person med den sortens värderingar och agerande?

    Jag menar beter man sig på det sättet hon gör mot sin man och familj så är det ju ganska givet att henens sätt att argumentera kommer varav lika falskt och fegt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-03 12:49:13 följande:
    Varför tog du åt dig när jag endast vände mig till den/de som skriver aggressivt, använder svordomar och bemöter andra dåligt? 

    1) Frågan var: Beskriv exakt vad du menar skulle bli bättre om jag berättar och ber om att få kritik?
    Jag läser ditt svar. Och läser det en gång till.
    Men det är mycket tydligt i ditt svar att du inte klarar av att svara på vad som skulle bli bättre,
    och därför klarar du inte få mig att förstå varför jag skulle välja att berätta?

    2) Frågan var: Vem skulle det få att må bättre?
    Du svarar och verkar försöka inbilla dig själv att det skulle få min man att må bättre.
    Det är dock givet för mig, och sannolikt givet för alla andra, att det skulle få honom att må sämre.
    Men om du är säker på att om jag berättade så skulle det få honom att må bättre så får du förklara hur det skulle kunna vara möjligt, förklara det för mig och alla andra.

    3) Frågan var: ...på vilket sätt skulle de uppkomna känslorna förbättra någonting för någon?
    Du väljer att göra en helt annan utläggning i stället för att svara på den frågan.

    Dessa tre frågor är mycket relevanta såväl gällande trådens ämne och framförallt  gällande de inlägg som du själv har gjort.
    Du har ännu inte klarat att svara på någon av dessa tre mycket tydliga och relativt enkla frågor.
    Det spelar nog ingen större roll vem dina alster riktas mot, de är ganska löjliga oavsett

    Länge du spelar dum och låtsas inte förstå så spelar det nog ingen större roll vad någon skriver eller hur?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2021-11-03 13:13:04 följande:
    Jag tolkar dig som att du erkänner att du har misslyckats att svara på någon enda av mina tre mycket relevanta, tydliga och relativt enkla frågor.
    Du misslyckas med detta.
    Men du tror att du skulle kunna förmå mig att ändra mitt väl genomtänkta och kloka val att inte berätta? Och du tror att jag skulle ändra mig från att inte vilja veta till att jag i stället skulle vilja att min man berättade om han hade en tillfällig sexuell upplevelse med någon annan?
    Då kan jag säga att när du inte ens klarar att besvara dessa tre relevanta frågor så är det är lika bra att du slutar inbilla dig.
    Nja, det är snarare så att jag förstår att du mycket väl förstår precis allt som sagts här och att det är anledningen till att du håller det hemligt för din man men att du såklart aldrig någonsin kommer erkänna det utan kommer fortsätta spela dum och fortsätta med dina cirkelresonemang.

    Med tanke på att det är du som inte vågar sätta dina teorier på prov genom att testa dem på din man är det nog snarare du som inbillar dig. Eller snarare inbillar dig att någon öht kommer tro på dina "förklaringar" för ditt agerande bevisar ju att du inte ens tror på dem själv Tomte
  • Anonym (jaha)
    Anonym (JA) skrev 2022-01-24 09:57:07 följande:

       JA
       Jag är gift sedan 16 år tillb och han är/var min 1a stora relation vi träffades när jag var 20 och han 31. Jag har inte sett åt någon annan mans håll annars oavsett hur snygga eller trevliga de är och försöker. MEN nu har jag helt oplanerat blivit kåt på en annan man, jag tror jag är kär också . Han är också upptagen.. De är ganska jobbigt jag har svårt att utföra mitt arbete 100% och tänker jämt på honom. De är han jag har i huvudet när jag har sex med mannen. De har också gjort att jag har förlorat mycket av min lust till min man. Min man vet om detta han märkte ju att något hänt. Han vill att vi ska reparera  och fortsätta ändå. Jag hoppas detta kommer gå över, haft de såhär nu i 6 månader:(


    Vet din man om VARFÖR det blivit så eller har du valt att hålla inne med det i 6 månader och låtit honom gå omkring och undra?

    Om du valt att hålla inne med det. Vore det inte bättre om du är ärlig med din man om varför det blivit som det blivit istället för att han går omkring och spekulerar/undrar över varför det blivit som det blivit och försöker lösa saker utan att har något att basera det på? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Bonzaiträd är fler än fyra elefanter) skrev 2022-01-30 13:37:29 följande:
    Detta händer dessvärre i varje tråd. Samtalen stagnerar. Fokus flyttas till den egna personens åsikter, oftast moraliskt förkastliga och anklagande.

    De undviker promt att bemöta sakfrågorna i TS och tar sig friheten att ta över alla trådar och göra forumet helt olidligt att vara på. Det leder till människoförakt, hat, hämndbegär och ger det vidriga samtalsklimat som härskar på nätet numera främst av hatiska män. Mycket tråkig utveckling!

    Mitt enda råd är att ignorera alla såna här personer. Inte bemöta dem alls. Skriva OFF TOPIC!!! och lämna tråden.Har nog övergett tusentals trådar på denna sajt pga att de aldrig tar fart och leder nånstans.

    Det är alldeles för få människor här och alltid samma troligtvis, som kan föra ett intelligent resonemang och har ett bredare filosofiskt perspektiv. Varje uttalande och ämne ska backas upp med länkar, källhänvisningar och statistik av maniska stafettryttare som inte kan tänka utanför sin egen box.

    Om du t ex skulle skriva en tråd med rubriken "Hur skulle ett krig påverka oss svenskar" ex, skulle utvecklingen bli ungefär så här.

    - Men hallå hur sannolikt är det att vi skulle hamna i krig...?

    - Ja du det är nog en reell risk, har du inte hängt med i medierapporteringen senaste veckorna?

    - Jo men ingenstans är det något som tyder på att vi svenskar kommer att påverkas. Dessutom har vi inte varit i krig på flera hundra år?

    - Men hur tror du det skulle påverka oss som människor praktiskt och känslomässigt?

    - Det är väl inget vi behöver bry oss om eftersom det inte kommer att ske. Har du inget bättre att fundera över.. Typiskt lyxproblem! Kanske behöver du gå i terapi och ta itu med dina obefogade rädslor?!....

    ...så håller det på.

    Inte ett endaste filosofiskt resonemang har nåtts. Frågan har helt ignorerats och tagits över med härskarteknik och många härinne kör med gaslighting vilket är än värre.
    Tja, TS kan väl alltid bolla det med sin partner och se hur filosofiskt han ser på det?
  • Anonym (jaha)
    teresssa skrev 2022-02-01 14:38:18 följande:
    jag kan inte vara sex med min man, men det betyder inte att jag har den fantasi men den andra man
    Fast nu undrar ju TS vad hon ska GÖRA... och när man GÖR saker så har man ju passerat gränsen för fantasier, tror du inte det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2022-02-02 14:25:07 följande:
    Trivselspridare,
    genom att alltid och i största allmänhet vara en riktig dyngspridare kan man påverka, uppmana och driva sin partner till att vara otrogen.

    Du har förmodligen råkat ut för att en partner har varit otrogen mot dig.
    Har du funderat på vad/vem som kan vara orsaken, vad/vem var pådrivande till att din partner gjorde sitt val och fattade sitt beslut att vara otrogen mot dig?
    Ah den klassiska och alltid lika patetiska ursäkten... det är inte mitt fel att jag valde att vara otrogen, det vara andra som påverkade mig att välja som jag gjorde Drömmer

    Det där är ju bara ren jäkla dynga och ett fegt sätt att försöka lägga ansvaret för sina egna val på den man bedrar.

    Det finns ingen som helst anledning för den som blivit bedragen att fundera över varför partnern gjorde ett sånt idiotiskt val eftersom den frågan redan är besvarad... brister hos personen. Ditt argument är lika korkat som att försöka lägga skulden på tjejen som blev våldtagen genom att kräva att hon ska fundera över hur hon bidrog till att han valde att våldta henne... det är både korkat och extrem lågt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2022-02-03 15:01:24 följande:
    Ja, att din partner vill bryta upp från dig, det tror jag alldeles säkert.

    Men du kanske känner till att det är rätt vanligt att partners som vill bryta upp inte alltid har så lätt att göra det i praktiken?
    Har du t ex hört talas om kvinnor som blir misshandlade men som ändå stannar kvar alldeles för länge?

    Har du hört talas om att inleda en relation med någon annan, att vara otrogen,  mycket ofta är en vanlig handling för en partner som vill bryta upp från sitt gamla förhållande?
    Och bara för att något är svårt så blir det då genast ok att bete sig som en idiot?
    Eller är det kanske snarare så att det är när det bli svårt som man verkligen visar vad man går för?

    Och att vissa kvinnor bli misshandlade blir då automatiskt en giltig ursäkt för alla kvinnor att bedra sin partner? Eller är det kanske snarare så att det är riktigt lågt att använda misshandlade kvinnors lidande som ursäkt för sin egen egoism och svaghet?

    Har du hört talas om att vissa personer klarar av att bryta upp utan att bete sig som idioter? Och om dessa klarar det hur kommer det då sig att andra inte klarar det? och ligger problemet då i relationen eller hos individen som inte klarar av att bryta upp på ett värdigt sätt?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2022-02-03 19:53:47 följande:
    Jag tycker att du uppträder på ett otäckt sätt och framförallt anser jag att du uttalar dig riktigt vidrigt om kvinnor som blir utsatta för misshandel, oavsett om det gäller fysisk eller psykisk misshandel.
    Säg inte att du på detta fruktansvärda sätt försöker försvara någonting som du själv har utsatt en annan människa för???

    Och bara för att något är svårt så blir det då genast ok att bete sig som en idiot?
    Eller är det kanske snarare så att det är när det bli svårt som man verkligen visar vad man går för?
    När skulle jag ha sagt att det någonsin är ok att bete sig som en idiot? Det har aldrig hänt!
    Jag tycker t ex att du uttrycker dig idiotiskt i den här tråden, och det tycker jag inte är ok.
    Jag svarar inte ens på en så idiotisk sak när du uttalar dig på detta sätt. Det är vidrigt att du väljer att uttrycka dig nedsättande om människor som tycker att det är svårt att bli misshandlade.
    Det där får stå för dig!

    Och att vissa kvinnor bli misshandlade blir då automatiskt en giltig ursäkt för alla kvinnor att bedra sin partner? Eller är det kanske snarare så att det är riktigt lågt att använda misshandlade kvinnors lidande som ursäkt för sin egen egoism och svaghet?
    Du ljuger igen, något sådant har jag inte påstått.
    Men för mig är det självklart att om t ex du misshandlar din kvinnliga partner så har du själv gjort så att hon vill lämna dig,
    och då vet du själv mycket väl att det är en vanlig handling att vara otrogen när man vill lämna ett förhållande.
    Inte alls konstigt när kvinnan vill lämna en vidrig partner som misshandlar henne fysiskt och psykiskt. Klarar du inte att förstå detta samband?
    Om du inte fattar ens detta så förstår jag att du har svårt att lämna din bitterhet och gå vidare efter att du själv drabbades av otrohet!

    Har du hört talas om att vissa personer klarar av att bryta upp utan att bete sig som idioter? Och om dessa klarar det hur kommer det då sig att andra inte klarar det? och ligger problemet då i relationen eller hos individen som inte klarar av att bryta upp på ett värdigt sätt?
    Ja, det har jag hört talas om. Skulle jag ha sagt något annat?
    Du menar att du själv klarar av allt i hela världen bara för att vissa personer klarar det? Förlåt, men då blir det väldigt tydligt att du har ingen som helst möjlighet att bedöma din egen förmåga.
    Min bedömning är att om det förekommer misshandel i relationen, psykisk eller fysisk misshandel, så är det hos den som begår misshandeln som problemet ligger.
    Du menar att den misshandlade har det största ansvaret och ska ta ansvar för att bryta upp på ett som du säger "värdigt" sätt. 
    Att du försöker skuldbelägga den misshandlade säger väldigt mycket om dig som person. Det är verkligen inte ett värdigt beteende från dig!
    Jo jag vet att du tycker att alla som är emot otrohet uppträder hemskt, dömande och jätte jätte taskigt. Och enda sättet att vara en upplyst och reko person är att bara acceptera sånt beteende rakt av och helst ta det i försvar, normalisera det och förminska det så mycket det bara går var det än ploppar upp sådär som du gör i alla trådar.Drömmer

    Men givetvis säger du inte det i klartext för det skulle ju vara för uppenbart så istället lindar du inte det i långa cyniska texter och manipulativ och oetiskt argumentationsteknik där du gärna misskrediterar dina meninsmotståndare och kallar dem lögnare (vilket du sen genast förnekar) för att de inte håller med dig och prociserar dina egna smutsiga metoder och moral på dem för att rentvå dina egna och få dem att framstå som finfina grejer...

    Det är liksom inte svårt att känna igen dig "man med egen erfernhet", det gör nog alla som läst dina alster i många många trådar... alltid samma sunkiga metoder och alltid samma omoraliska argument ílla dolt i ett fluffigt skal med floskler och BS.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2022-02-03 19:31:27 följande:
    Det finns ju ingen bortförklaring i mitt inlägg.

    Att en person som blir misshandlad i sin relation ibland kan ha svårt att lämna sin hemska partner, på vilket sätt menar du att det skulle vara en bortförklaring?

    Vad menar du med bortförklaring? Förklara tack.
    Det är ingen som förnekar att en sperson som blir misshandlad i sin relation kan ha svårt att lämna relationen... bortförklaringen ligger i att påstå att det skulle vara ok att vara otrogen för att man har svårt att lämna sin relation.

    Förstår du skillnaden?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mycket vanligt?) skrev 2022-02-04 10:45:23 följande:
    Det är ju du som gång på gång bevisar att du själv inte ens förstår det allra enklaste.

    Jag har aldrig någonsin påstått att det skulle vara ok att att vara otrogen.

    Visa var jag skulle ha sagt det.
    Citera/kopiera eller hänvisa till exakt var jag skulle ha sagt det.
    Om du kan visa det så lovar jag att korrigera mig.

    Om du inte kan visa var jag skulle ha påstått det så frågar jag dig:
    Har du förmåga tillräcklig för att sluta komma med så uppenbara lögner?
    Nä, du säger "bara" att det ingen får döma den som är otrogen... vilket i stort sett är samma sak som att påstå att det är ok för om ingen får döma någon som är otrogen ja då är det ju ok.

    Och sen tror du att folk är så korkade att de inte ser igenom ditt BS
Svar på tråden Nån fler än jag som är otroligt tänd på en annan person än min partner?