• Zakke

    Kan man bli av med en sexuell böjelse?

    Hej! Jag har en böjelse som är lite jobbig. Jag blir helt tokig av bara tanken på att bli dominerad av en kvinna. För ett tag sedan gjorde jag och min fru en grej som inkluderade lite sådana här moment. Sedan dess känner jag mig helt besatt och kan knappt tänka på nåt annat. Det har blivit riktigt jobbigt. Jag undrar om det går att bli av med en sådan här böjelse. Jag skulle gärna vara utan den, eftersom jag tycker jättemycket om "vanligt" sex också. Även om jag inte blir lika tokig av det. Mycket tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kan man bli av med en sexuell böjelse?
  • sexologen

    Hej!

    Först en fråga tillbaka om det är så att du och din fru tycker om den typ av dominanssex som du beskriver? Om så är fallet kan ni ju tillsammans utforska och blanda in den här typen av insalg i ert gemensamma sexliv och variera med "vanligt sex". Så varför vill du vara utan den känsla du uttrycker?   Sex av alla de slag där alla parter som ingår är med och njuter av det som sker, kan aldrig vara fel.

    Hälsningar
    Sara    

  • Zakke

    Jag förstår din tanke. Men hon tycker nog bara att det är halvkul och gör det mest för min skull. Och det blir väldigt sällan, eftersom hon inte är så förtjust i det själv, som sagt. Och grejen för mig är att jag inte går igång alls lika mycket om hon inte gillar det själv. Därför faller själva poängen. Och för övrigt blir jag för besatt av det. Så till den grad att jag kan få svårt att koncentrera mig på jobbet, eller på nånting annat överhuvudtaget. Det blir jobbigt helt enkelt. Och sen funderar jag på hur det påverkar vår relation. Det känns nästan som om vi bygger nån konstigt band som gör mig mer känslig för kritik, lättretad, nedstämd osv. Samt att så fort jag ser henne så tänker jag bara på dessa saker. Detta gör att jag undrar vad som egentligen orsakar en sådan här böjelse, och jag funderar då även på om det kanske är destruktivt på nåt sätt. Är det bardomen eller vad? Jag har funderat jättemycket på detta i många år. Men jag förstår inte. Vet du?

    Kort sagt, det finns flera anledningar till att det kostar mycket mer än det smakar. Därför vill jag gärna bli av med detta. Vet du om detta är möjligt? 

    Tack så mycket på förhand för svar! 

  • Zakke

    Jag antar att denna frågan aldrig kommer bli besvarad. 
    Eller? 

  • sexologen

    Hej!

    Information om BDSM finns att hitta via nätet och många vill, kan och njuter av att leva ut sina sexuella fantasier och lustar. Att du så starkt vill förneka, problematisera och bli av med dina fanatsier är något som i detta forum blir svårt att "hjälpa" dig med. Att du funderar på anledningen till din böjelse och att den upptar så mycket tankar och känslor under dagen för dig gör att du inte mår bra. Jag tycker att du ska kontakta en sexolog med psykologisk kompetens och boka tid för samtal.  

    Lycka till!
    Sara    

Svar på tråden Kan man bli av med en sexuell böjelse?