• Nettis

    Gravid, men har svårt att glädjas

    Ja, för femte gången inom 1,5 år är jag nu gravid. De fyra slutade i tre missfall och ett MA. Men nu är jag alltså med i gamet igen, denna gång med hjälp av Puregon och Ovitrelle, ingen IVF. (Har tidigare gjort två IVF och två gånger med Puregon och Pregnyl, alla fyra resulterade som sagt i MF och MA)

    Jag testade plus i fredags och är nu i vecka 5, tidigt tidigt. Mina missfall har skett i vecka 5, 6 och 7. Tyvärr är det missfall min hjärna koncentrerar sig på mest, det är nästan som att det är ett missfall jag väntar på, inte en bebis i juni (fast missförstå mig inte, jag är lycklig lycklig och min längtan och väntan är stor, det är min tur att nosa på bebis nu tycker jag) Men de satans missfallen tar över. Jag antar att det är så för många många andra också, inte är jag ensam i detta? Kanske blir det bättre när man har varit på första ultraljudet? (Om jag nu kommer så långt, dumma tanke)

    Jag vill följa er andra i er kamp, låt oss stötta varandra.

  • Svar på tråden Gravid, men har svårt att glädjas
  • amorosa

    Jag tror att det du känner är fullt normalt. Har man varit med om så många mf, så är det inte alls konstigt. Har ni gjort mf-utredning? Det låter som lite väl många mf, för att gå obemärkt förbi för sjukvården.

    Vi fick mf i v 6 vid vår första graviditet (ivf). När vi nu lyckades igen i juni, så fanns givetvis oron där hela tiden. Den finns fortfarande där, trots att vi nu kommit till v 23. Den är dock betydligt mindre nu än i början. Det hjälpte ju inte heller när jag fick blödningar, som jag hade i två veckor (v 6-8) innan de försvann igen. Vi gjorde tidigt ul i v 8, men det lugnade oss bara några dagar. Allt eftersom tiden går, så tar ändå glädjen över och oron ligger lite i bakhuvudet och gnager istället. Man är ju väldigt medveten om ALLT som kan gå fel ända fram till man ligger där med bebisen på bröstet. Men vi tar en dag i taget, och är överlyckliga för varje dag som går utan besvär och konstigheter. När man kämpat så för en graviditet tar man inget för givet.

    Stort lycka till! 


  • caol79

    Hur har det gått?
    Själv känner jag på mig att ett missfall håller på och sker. Hade testdag idag, efter ET 14/10, men tjuvtestade tyvärr i fredags, två dagar innan td. Igår, lördag, började jag känna sammandragningar vid lunchtid och vid middagstid fick jag pytteliten blödning, som hållt i sig, dock bara pyttelite. Tror inte jag hade ont i natt, för jag har iaf sovit. Men nu på morgonen började sammandragningarna igen. Känns så jobbigt när man inte vet. Självklart lever hoppet kvar, men det börjar utraderas. Nu känns det verkligen som jag har ett missfall på g.

Svar på tråden Gravid, men har svårt att glädjas