• Dag och natt

    Inga äggledare kvar-vad händer nu?

    Åh vad tråkigt att höra! Jag har också hört att man inte har rätt till landstingsfinansierad IVF om man redan har barn. Jag vet tyvärr inte mycket mer om detta, men jag har själv ett misstänkt X som pågår. Hur lågt var ditt hCG när de väl upptäckte blodet i buken? Mitt var i tisdags nere på 202 och de kunde inte se något konstigt nånstans, trots att jag blödde väldigt mycket.


    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

    Ja precis vad de sa till mig, min hormonnivå var som högst 430 och hon sa att man inte kan se något i livmodern då (om det skulle vara ett vanligt mf), så det är frustrerande att inte veta om det är mf eller X. Jag har haft diffusa molningar i magen sen 8 okt, ibland som lättare mensvärk som värst. Nu har jag i stort sett inte ont alls, kan bara ibland känna "nånting" som sticker till eller moler till men det är så himla lite. Inte ens i början av veckan när jag blödde jättemycket (nu har det slutat). Usch man blir så orolig, vill ju inte bli opererad. Har ju redan svårt att behålla och få lyckliga graviditeter så det är skitjobbigt. Behöver inte det här ovanpå detta. 

    Men har du haft konstant ont? Molande som kommer och går? Blött mycket? 


    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

    Vad bra, men kontakta honom och fråga hur det går till när du faktiskt inte har några äggledare kvar. Jag förstår att det är jobbigt för din man också om han tror att du vill skiljas för hans skull. Men vet du, han är tillsammans med dig för att det är dig han vill vara med, i vått och torrt, med eller utan egna biologiska barn. Så säger iaf min sambo till mig och jag tror honom, även fast det gör ont att inte veta om vi blir gravida igen och får någon lyckad graviditet nångång.

    Tack vad snällt att du beskriver hur det varit för dig. Jag har blött färskt hela tiden men med klumpar i ett par dagar vardera gången. Först en vecka, och nu i tre dagar bara för att helt upphöra. 
    Har lämnat blodprov idag så jag får besked i morgon hur det såg ut nu.
     


    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

    Jo läkaren ringde idag, nu var hCG nere på 130 (från 270 på en vecka, och 200 sen i mån!) så nu verkar det som att blödningen gjorde att en hel del rester försvann. Hon som ringde i dag sa att ingen har velat ställa diagnos säkert, men hon trodde att det var ett mf och det var ju det som läkaren i måndags också var lite mer inne på. Man kan ju hoppas. 

    Det är väl jättebra att du har hittat ditt sätt att hantera detta på, genom planering inför en nästa graviditet. Hoppas att ni får bra hjälp nu. Jag fick tips på att planera bröllop för att tänka positivt så vi har iaf börjat skriva en gästlista, men inte så mycket mer. Jag har noll energi just nu, och för att toppa det hela så ringde en person på min privata mobiltelefon i veckan, på kvällstid - för ett ärende som jag handlägger för den personen! Detta när jag sitter och blöder som mest och känner mig låg. Han hade googlat upp mitt nummer! Förvånad Så dan efter fick han en rejäl utskällning av mig och jag blev HELT förstörd och utmattad.... Så, inte direkt vad jag behövde just nu.... 

    Angående din fråga så kanske någon kan hjälpa dig i den här tråden? www.familjeliv.se/Forum-7-311/m50275883.html

    Trevlig helg så gott det går!

     


    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Inga äggledare kvar-vad händer nu?