• Flissi

    Vad ville ni ha av era vänner när ni var iväg/kom hem?

    Äntligen åker mina fina vänner iväg för att hämtas sitt efterlängtade barn!
    De fick BB förra veckan så de har ju haft en del stress denna veckan att ordna praktiska saker till resan som går inatt.

    Det jag vill ha lite tips om är vad som kan vara roligt att få skickat till sig under vistelsen.
    (6-12 veckor)

    Shit vad lycklig jag är för deras skull! :o)

  • Svar på tråden Vad ville ni ha av era vänner när ni var iväg/kom hem?
  • Nystart

    Om de inte redan har fixat det är det trevligt att ha ett fyllt kylskåp när man kommer hem...

    Det beror ju på till vilket land som de ska åka till, dvs vad som finns att köpa där. Men jag hade uppskattat att få några glansiga mode- och inredningsmagasin. Det blir ganska många kvällar att fördriva och man kanske är för trött för att läsa romaner. Och svenskt smågodisSkrattande. Jag tycker att du ska satsa på saker till föräldrarna.

         

  • Flissi

    Jo, har förstått att de är ganska låsta inomhus efter kl 18 så lite sånt får det nog bli.
    Till barnet är det ju lättare & roligare att köpa till hemma sen när presentstormen lagt sig!

    :o)

  • LG74

    Instämmer med Ada2010, tidningar och godis, salt finns inte att få tag i överallt och det hade jag kunnat göra mycket för att få. Kanske någon tidning med korsord/sudoku, den vi hade med oss på vår resa hann vi klart med så det hade jag uppskattat.  

    Vad gulligt av dig att tänka på dem när de nu reser iväg!

  • Flissi

    Klart jag tänker på dem....sen BB typ hela tiden & flera med mig :o)
    Som vi väntat på detta!!!

    Nu är det bara för oss härhemma att vänta & försöka hitta på skojiga saker man kan skicka eller maila dem.
    Svårt när vi inte vet om de kommer hem innan jul eller om de måste stanna tills kanske februari ://
    Får väl skicka svenskt smågodis till domstolen så de skyndar på det hela ;)

    När ni kom hem då? Vad uppskattade ni av vännerna då?

  • fabbemam

    Jag tror att du vet bäst vad de gillar mest, skicka det som är möjligt av detta! Barnet tror jag nog att de gärna handlar till själva men du kan ju också fråga om ni har kontakt via mail eller något annat sätt. Det vi var allra gladast för i Kina var kommentarer till vår blogg och rapporter om hur det var hemma även om det bara gällde vädret eller något annat som egentligen var obetydligt.

    När det kommer hem tror jag som Ada2010 skriver att de blir glada för ett fyllt kylskåp. Vi hade fått lite nya blommor i fönsterna och ev vas rosor på rumsbordet, fylld fruktskål, färskvaror i kylen och gröt, välling och fruktpuré som vi märkt att han tyckte om, det var jätte skönt att slippa tänka på direkt. Vi hade också önskat endel kläder i rätt storlek efter som vi inte kunnat handla innan vi visste hur stor han var (uppgifterna varierade mycket) så det fanns också hemma som genom ett trolleri!

    Är det första gångsföräldrar så kanske ett litet barnapotek också kan vara skönt att ha hemma när man kommer hem om de inte redan fixat det....

  • Kwela

    En frys fylld med färdiglagad mat. Bara att ta fram och tina. Blommor och presenter! En fin skylt på dörren med Välkommen hem! Massa kärlek och omtanke och ett stort intresse för allt de varit med om och framför allt barnet!

  • Flissi

    Tack för tipsen!
    Det bor en nära släkting hemma hos dem med deras husdjur så full kyl/frys kommer ju finnas.
    Barnapotek, det var en bra grej!!
    Vill gärna komma på saker man själv inte tänker på som förstagångare!

    Det finns bara vagn & säng hemma hos dem, de har ju inte heller vetat hur gammalt barn de skulle få eller pojk/flicka, så de har inte köpt nåt, den veckan de hade hemma efter BB var ju bara att fixa det nödvändiga inför resan.
    Så kläder & grejer får släkt & vänner fixa under tiden de är borta. Lite svårt bara när vi inte vet hur länge de blir borta. Barn hinner ju växa en stl på skillnaden 6-14 veckor..

    Apoteksgrejer är ju sånt jag vet jag själv glömt att ordna så stod man där utan alvedon eller sprit när sjukan/olyckan va framme.

    alla tips välkomna!

Svar på tråden Vad ville ni ha av era vänner när ni var iväg/kom hem?