• JasonDamian

    Hjälp med graviditet

    Sådär ja, Nu var även jag medlem på Familje Liv Skrattande! Min sambo sitter här flera gånger om dan. Så jag tänkte att jag kan lika gärna ge det en chans. Nu har jag dock en sak som jag skulle vilja få ur mig. Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än ett år, och båda har velat ha barn sen länge tillbaka. Nu är det så att min sambo har PCO (PCOS?). Vilket innebär i hennes fall att hon har fruktansvärt oregelbundna menstruationer. Det kan gå allt mellan 2 veckor till 6-7 månader mellan hennes menstruationer. Och i hennes fall så innebär inte en mens garanterat en ägglossning. Så var vi på första mötet i en fertilitetsundersökning idag. Läkaren hade en diskussion med oss, och sjuksköterskan tog blodprov på henne. Vi fick även en tid om exakt en månad, där läkaren ska göra ett VUL, och sedan kommer vi förhoppningsvis få medicinsk hjälp. Om detta funkar bra och vi blir gravida på första försöket beräknar vi få ett barn i Oktober, Och nu skulle jag vilja ha lite hjälp med info om hur man hanterar detta. Men även om det finns fler pappor i Skåneområdet som har lust att ses när vi väl har lyckats, Vi bor i Malmötrakten just nu, men kommer förmodligen flytta tillbaka till Ystad ASAP. Jaja, nu har jag fått skriva av mig i alla fall. Haha

Svar på tråden Hjälp med graviditet