• Tant Herta

    Kaniner ute

    Mina kaniner är fortfarande ute dygnet runt, förra året var de instängda i stallet men sedan i våras går de lösa på gården!

    Där jag bor finns inga vildkaniner så uppenbarligen är det för kallt för dom här, men mina är fortfarande ute. Vad är deras gräns? När är det för kallt för dom? 

  • Svar på tråden Kaniner ute
  • Trixie

    Kaniner kan vara ute året runt så länge dom har en plats där dom kan gå in o värma sej. Man ska även vänja dom långsamt. tex börja ha dom ute på sommaren och låta dom vara ute hela tiden då vänjer dom sej.

    Men dom sagt så länge dom har ett litet hus o värma sej iska det inte vara något problem 

  • Tant Herta

    Dom har ett helt stall plus utrymmet där jag förvarar två ton hö och ett ton halm! De gräver gångar i höet och halmen plus att de har grävda gångar i alla uthus med jordgolv!

     

  • JessicaochMarkus

    Kaniner kan som sagt vara ute året om, är de vana att vara ute så tror jag inte det är några problem, du skrev att de kan göra gångar i hö och halm, vilket jag tror de trivs ypperligt i och kan dessutom värma sig med,

    Låter som att dina kaniner kan få en bra vinter!  

  • mlinz

    Om de har tre fasta sidor (ej galler) och massa hö och halm att boa in sig i så trivs dom ypperligt :)
    Så jag tror att dina kaniner kommer må super i vinter!

  • Tant Herta

    Alltså mina kaniner lever fritt på vår gård, de lämnar inte gården utan håller sig runt stallet och våra bodar!

    Tack för era svar, då behöver jag inte oroa mig! :)Glad 

Svar på tråden Kaniner ute