• Poptart

    Ina May Gaskin! Ur-barnmorskan pratar om naturliga födslar! Oerhört inspirerande!

    Min stora idol, barnmorskan Ina May Gaskin pratar här om sina erfarenheter om smärtlindring och tekniker för att klara att föda sitt barn på ett naturligt sätt! Fantastiskt! 

    Hon vann Right Livelihood Award häromdagen, ett enormt erkännande!




     

  • Svar på tråden Ina May Gaskin! Ur-barnmorskan pratar om naturliga födslar! Oerhört inspirerande!
  • Poptart

    Den är ju inte riktad enbart till förlossningsrädda, skulle lagt tråden i förlossningstråden istället, det bidde fel!

    Men titta, hon är så häftig!
     

  • JS85

    Verkligen! O jag känner igen mig med hennes historia om att man ska skratta o må bra.....jag var helt o hållet i den sitsen! Min förlossning gick undan =)

    Härlig människa! Och logisk!

  • Poptart
    JS85 skrev 2012-03-31 00:41:30 följande:
    Verkligen! O jag känner igen mig med hennes historia om att man ska skratta o må bra.....jag var helt o hållet i den sitsen! Min förlossning gick undan =)

    Härlig människa! Och logisk!
    Härligt att höra!! Ja hon är fantastisk, ju mer jag läser och ser med henne desto med fascinerad blir jag över hennes visdom!
  • Krafs

    .. Är det bara jag som fnittrar lite över namnet Ina May Gaskin? Med lite fantasi blir det ju Ina Gay Maskin. Tihi..

Svar på tråden Ina May Gaskin! Ur-barnmorskan pratar om naturliga födslar! Oerhört inspirerande!