• MiisPiis

    Killnamn, tips!

    Finns ju tusen olika trådar, men inte med just våra krav kanske.

    John och Oliver ska finnas med som mellannamn till vår son som kommer i mars. Men vi vill gärna ha tips på kombinationerna och ett FÖRnamn så får vi se om något faller oss i smaken.

    Vad tror ni blir fint?  Inte Åke, Tord, Arne och såna namn bara! Eller Mikael o Jonas-namn, om ni förstår hur jag menar.

  • Svar på tråden Killnamn, tips!
  • fluu

    Då kanske namn med lite brittisk feeling passar...:

    Julius
    Manfred
    Fred
    Albert
    Adrian
    Alfred
    Edgar
    Edvard
    Harry
    Valter
    Louis
    Ossian
    Samuel
    Teodor


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • nelli08

    John Viktor Oliver
    John Theo Oliver
    John Viggo Oliver
    John Hugo Oliver
    John Leo Oliver
    John Erik Oliver
    John Melvin Oliver
    John Ebbe Oliver
    ?

  • MiisPiis
    fluu skrev 2012-01-03 01:49:15 följande:
    Då kanske namn med lite brittisk feeling passar...:

    Julius
    Manfred
    Fred
    Albert
    Adrian
    Alfred
    Edgar
    Edvard
    Harry
    Valter
    Louis
    Ossian
    Samuel
    Teodor
    TACK!  Julius har varit mitt favoritnamn ända sedan tonåren......men jag vet inte, det blir Julle förmodligen då och det känns inte lika roligt. Edgar är min mans förslag......börjar gilla det mer och mer.
  • MiisPiis
    nelli08 skrev 2012-01-03 07:54:44 följande:
    John Viktor Oliver
    John Theo Oliver
    John Viggo Oliver
    John Hugo Oliver
    John Leo Oliver
    John Erik Oliver
    John Melvin Oliver
    John Ebbe Oliver
    ?
    Melvin är en favvo hos mig, men karln gillar det inte. Ebbe är jättegulligt, men det heter en väns pojke. Jag gillar Hugo oxå men inte mannen. Svårt det här!
  • HoneyCandySugar

    Benjamin, Tobias, Silas, Adrian, Erik, Lucas, Love, Sam, Liam, Leon, Ian, Anton, Noel, Ossian, Felix, S/Xander, Alexander, Bastian, Sebastian, Johannes, Hannes, Neo, Andy, Isak, Victor, Sean, Sonny, Albin, Zackarias, Sam, Felipe, Filip/Philip, Hampus, Christoph/ffer, Oskar, William, Marcus, Elton, Colin, Robin, Rasmus, Andreas, Tim, Timmy, Amadeus, Adam, Gabriel, Tom, Tommy, Jimmie/y, Jim, Nathaniel, Samuel, Carl, Charlie, Theo(dore), Didrik, Kim, Alex, Donny, Daniel...

    Fler?

  • HoneyCandySugar

    Äh, du får några fler ändå. x)

    David, Gustav, Nicholas, Vincent, Pontus, Dino, Zeke, Ronny, Antonio, Emilio, Ante, Simon, Luke, Cole...

    Jag tog säker några Mikael-Jonas namn nu. xD

  • MiisPiis
    HoneyCandySugar skrev 2012-01-13 15:19:31 följande:
    Äh, du får några fler ändå. x)

    David, Gustav, Nicholas, Vincent, Pontus, Dino, Zeke, Ronny, Antonio, Emilio, Ante, Simon, Luke, Cole...

    Jag tog säker några Mikael-Jonas namn nu. xD
    Tack för jättemånga fina tips! Ska visa upp för sambon......fanns många som jag själv gillar.
  • FruLiNi
    MiisPiis skrev 2012-01-03 10:49:09 följande:
    TACK!  Julius har varit mitt favoritnamn ända sedan tonåren......men jag vet inte, det blir Julle förmodligen då och det känns inte lika roligt. Edgar är min mans förslag......börjar gilla det mer och mer.
    Min brorson heter Edgar, det är så fint. Hans lillebror heter Elis, kanske kan vara nåt?Glad
  • Leonie88

    Nathaniel, Dylan, Milton, Elton, Charlie, Charles, James, Jamie, Jonah, Noel, Jack, Ian, Sander, Kian, Dante, Colin, Jason, John, Edvard, Harry, Henry, Isidor

Svar på tråden Killnamn, tips!