• blueberrypeach

    Alla vi som lever efter "The Secret"

    Hej alla ni som försöker leva så gott vi kan efter "The Secret".

    Vill ha en tråd här där vi kan hjälpa varann att följa "The Secret"- principerna
    och nå våra mål och drömmar med hjälp av varann.

    Jag läste "The Secret" första gången för 2 år sedan. Då tog jag till mig dess
    principer ordentligt och attraherade med hjälp av dem ett jobb som jag älskar.

    Nu har jag påbörjat bok 2 "The Power" och hoppas kunna ta mitt liv till högra
    höjder.

    Har ni läst någon utav dessa böcker? Och vad är era tankar och käsnlor kring dem?
    Lever ni efter deras principer och isf vad har ni lyckats med med hjälp av dem?

    Hoppas ni är fler därute som tycker att "The Secret" är en otrolig bok (och film) och
    som tror på att det fungerar.

  • Svar på tråden Alla vi som lever efter "The Secret"
  • stjierna

    Jag älskar filmen (ser den titt som tätt för att påminna mig), och försöker använda mig av så mycket som möjligt. Jag är lite lat, så det mesta jag attraherar är för tillfället parkeringsplatser, men det är toppen det också i många fall ;)

  • Perry the Platypus

    Vill ni utveckla era tankegångar lite för någon som aldrig hört talas om hemligheten?


    Du vet att du vill.
  • Perry the Platypus
    stjierna skrev 2012-01-12 19:51:57 följande:
    Googla! Det finns hur mycket som helst om The Secret på nätet :)
    Jag vill helst höra er anhängare argumentera för saken.
    Du vet att du vill.
  • blueberrypeach

    En kort sammanfattning;

    The Secret är en hemligheten om livet. Att allt är möjligt och att du kan göra vad du vill
    i ditt liv. Det är varje enskild person som formar sitt eget liv. Att allt handlar om attraktion;
    att det du tänker och känner är det du attraherar! Allt handlar om att du får det du ger.

    Ett tips är att gå in på Youtube och titta.

  • blueberrypeach

    The Secret är första boken. Den behandlar mest vad "The Secret" är för något, medan
    "The Power" (andra boken ger en mer insatt syn i hur du kan forma ditt liv till det du vill.

  • HäckHäxan
    Perry the Platypus skrev 2012-01-12 19:50:06 följande:
    Vill ni utveckla era tankegångar lite för någon som aldrig hört talas om hemligheten?
    Ville också veta.
    blueberrypeach skrev 2012-01-12 19:56:06 följande:
    En kort sammanfattning;

    The Secret är en hemligheten om livet. Att allt är möjligt och att du kan göra vad du vill
    i ditt liv. Det är varje enskild person som formar sitt eget liv. Att allt handlar om attraktion;
    att det du tänker och känner är det du attraherar! Allt handlar om att du får det du ger.

    Ett tips är att gå in på Youtube och titta.
    Och där kom ett kort svar, tack Tror jag någonstans stött på det där, men kan inte riktigt minnas vart de var eller varför *teflon huvud*
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • blueberrypeach

    När jag läste den första boken fick jag en ordenlig "aha-känsla"! Den
    var en riktig ögonöppnare för mig! Det kommande året använde jag mig av
    "The Secret" hela tiden. Och fick ett jobb som jag trivdes med otroligt bra.

    Men det senaste året har jag inte varit så uppmärksammad och mitt liv är i nuläget
    inte riktigt så jag hade hoppats på att det skulle vara.

    Därför började jag läsa bok 2 "The Power" och vill nu helt och hållet ägna mig åt
    principerna som finns. Därför startade jag tråden här på familjeliv och hoppas
    att ni är många därute som använder er utav detta och har tips på hur man kan
    göra för att hålla sig kvar på rätt spår och nå dit man vill.

  • Jäjd
    blueberrypeach skrev 2012-01-12 19:24:34 följande:

    Hoppas ni är fler därute som tycker att "The Secret" är en otrolig bok (och film) och
    som tror på att det fungerar.
     
    Vad får dig att uppleva att det fungerar?
Svar på tråden Alla vi som lever efter "The Secret"