• Busan89

    Tvätta suffletten på kronan barnvagn?

    Hej!
    Köpte en begagnad superfin kronan barnvagn.. Den ser helt oanvänd ut förutom några fula fläckar på suffletten... Jaa påd det extra solskyddet :)

    T'nkte kolla om amn kudne tvätta suffleten i tvättmaskinen? Man kan juh ta bort den fårn bågarna.. Men i själva solskyddet finns det juh en båge? Kan man kalla det så.
    Om man inte kan tvätta den i tvättmaskinen kanske någon har några tips på hur jag får rent den!

  • Svar på tråden Tvätta suffletten på kronan barnvagn?
  • Natalojzan

    sån där möbelrengöring? sånt där skum man kan spreja på och torka bort? vet inte om det fungerar men kanske värt ett försök? tänkte jag skulle testa det själv på vår sulky som är dundersmutsig! :)

  • Busan89

    Jaa det ska lätt testas.. Måste juh föröska på något sätt.. Nu är det juh bara extrasuffletten och den sysns juh inte om man inte ligger där bebis ligger.. det är liksom under den är smuttsig.. Men kan vara sköt att få bort iallafall :)

  • Tanna

    Testa spray typ " tabort" och nåt sånt, och sen tvätta med diskmedel. Gjorde jag, vart fint.

  • Jennie e

    Jag har två kronans och på båda så är det en liten knapp där inne om man drar tillbaka tyget lite så ser man det. Bara att knäppa av så man kan ta bort den o köra den i tvättmaskinen på 30 grader ????

Svar på tråden Tvätta suffletten på kronan barnvagn?