• Sandra 656

    Ägglossning efter utebliven mens

    Jag börjar fundera på om mensen helt enkelt hoppat över denna gång då jag är på BIM+14 och testerna visar bara negativt. Men hur blir det då med ägglossningen?
    Jag skulle ha mens den 2 januari men som sagt den kom aldrig och jag är väldigt regelbunden. Då om jag räknar rätt så ska jag ha ägglossning nu? Men får man ägglossning som vanligt fast mensen uteblivit? 

  • Svar på tråden Ägglossning efter utebliven mens
  • Pimpinellan

    Om du haft ett ägg som släppt och passerat BIM så mycket är du gravid. Kruxet är ju att man inte kan veta om ägget släppt utan att ha tagit progesteronprov. Men varför skulle mensen utebli bara så där annars kan man tycka? Har aldrig hänt mig på snart 33 år med mens-är den sen är jag gravid. Har du stressat mycket,varit jättesjuk,gått ner i vikt,hade du äl-symtom eller t.o.m positivt äl-test? Hur som helst kommer mensen innan äl,den gamla slemhinnan måste ut om du nu inte är gravid. Så himla sen äl som flera veckor efter när den borde kommit är extremt ovanligt om man brukar vara regelbunden. Gör ett VUL tycker jag så får du klart besked!

  • Sandra 656
    Pimpinellan skrev 2012-01-16 15:51:09 följande:
    Om du haft ett ägg som släppt och passerat BIM så mycket är du gravid. Kruxet är ju att man inte kan veta om ägget släppt utan att ha tagit progesteronprov. Men varför skulle mensen utebli bara så där annars kan man tycka? Har aldrig hänt mig på snart 33 år med mens-är den sen är jag gravid. Har du stressat mycket,varit jättesjuk,gått ner i vikt,hade du äl-symtom eller t.o.m positivt äl-test? Hur som helst kommer mensen innan äl,den gamla slemhinnan måste ut om du nu inte är gravid. Så himla sen äl som flera veckor efter när den borde kommit är extremt ovanligt om man brukar vara regelbunden. Gör ett VUL tycker jag så får du klart besked!

    Jag har inte gjort nått äl test, men vi hade sex varannan dag under den tid jag skulle haft ägglossning och sedan uteblev mensen. Jag trodde såklart att jag var gravid men testerna visar bara negativt hela tiden och nu är det BIM+14. Ska till BM imorn o göra urinprov, dom ville börja med det. Men jag ville också göra VUL. Hoppas det kan bli nästa steg om urinprovet är negativt. har hört att deras prov är som att jag skulle göra ett vanligt hemma.
    Hur sent efter BIM kan man få positivt igentligen? Känns som jag gått väldigt länge efter...
    Jag har varken varit sjuk, varit stressad eller pendlat i vikt mm.
      
  • Pimpinellan

    Man kan få jättesena plus tyvärr och vissa plussar faktiskt aldrig hur gravida de än är! VUL är ju klart bäst,men börja med urinprov då,men visar det minus stå på dig!

  • MeAndMyBoys

    Hej!

    Jag har samma problem... Dock så är jag ganska bombsäker på att jag hade äl... Sekret å allt :)

    Men jag är ju höghormonare... Är på bim+ 10 idag.

    Förstår igen alls...

  • Sandra 656
    MeAndMyBoys skrev 2012-01-23 23:25:40 följande:
    Hej!

    Jag har samma problem... Dock så är jag ganska bombsäker på att jag hade äl... Sekret å allt :)

    Men jag är ju höghormonare... Är på bim+ 10 idag.

    Förstår igen alls...
    Hej!
    Jag är på BIM+22 idag o har varit på BM men dom ville bara göra gravtest som visade negativt. Dom sa att kroppen börjar återhämta sig efter p-pillrena o därför uteblev mensen??? Jag tycker det låter skumt, tyvärr så verkar det inte vara nånting denna gång utan mensen helt enkelt uteblev. Jag hade flera symtom men ingen bebis sen började jag få andra symtom som hade mer att göra med ägglossning o dom kom  precis när ägglossningen skulle ha kommit så vi hoppas att det blivit nånting denna gång istället. Om jag har räknat rätt o räknat med att jag skulle haft min uteblivna mens så har jag BIM den 30 januari... Jag är dock bortrest from det datumet så det blir en överaskning om det blivit nått eller ej när vi kommer hem :) 

    Tycker det är skumt att den mensen hoppat, då jag varken är överviktig, underviktig eller stressad eller nånting!

    Hoppas verkligen att du plussar, jag läst att vissa plussar jätte sent vissa graviditeter o nästa så kan dom plussa innan BIM, så jag håller tummarna för dig!     
  • Anothername

    Lite i samma sits dock är ev graviditet inte planerad men ändå välkommen.
    Jag har hoppat över 2 "mens veckor"
    (senaste mensen va i november förra året)
    Har tagit några gravtest men nu va det ett tag sen, alla har visat negativt.

    Är, hör och häpna på BIM+ 40!!!
    Men som sagt inget plus så ögat kan nå.
    Tänkte göra ett nytt test idag om ja hinner köpa test.
    Jag har inga direkta gravid symptom förutom att ja kanske (möjligtvis inbillning) att jag kissar lite mer än vanligt.
    Har haft ont i magen, som mens värk till och från i några veckor.

    Väldigt udda :/ och framförallt irriterande för man vill ju antingen veta om d är nått eller inte.

  • malineidin

    Du kan ha ägglossning även om mensen uteblivit, jag blev gravid och hade inte haft mens på ca 10 månader så ägglossningen kan komma ändå :)

  • MeAndMyBoys

    Ok... Jag ska till bm på torsdag morgon för att göra ett grav test.
    Jag är visserligen överviktig... Men har aldrig haft några problem med mensen tidigare...

    Får se vad som händer där... Jag uppdaterar.

  • ettplusettblirtre

    Det är precis detta som jag tror hänt mig också. Jag var inte helt säker på min förra ägglossning då vi nyligen börjat försöka, och jag har endast gått efter förutsagd ägglossning på tre olika appar (som också hade några dagars mellanrum) men vi prickade in alla tre vad jag trodde det skulle bli i alla fall.
    Fick kraftig molvärk 3 dagar efter beräknad ägglossning, hade många inbillade gravsymptom. Men när mensen sen skulle dyka upp så kom den aldrig. Testade negativt ett antal gånger efter BIM.
    Idag var nästa ägglossning beräknad, och igår morse kände jag tydliga rörelser i höger äggledare, så jag tänkte att det kanske var på g med ägglossning i alla fall.
    Sen blev jag väldigt plaskig i underlivet vid ett toabesök så jag kollade flytningarna mellan fingrarna och det var LITE trådiga delar. Men eftersom det var så blött och mjukt så sa jag till gubben att det var bäst att passa på för jag misstänkte ägglossning.
    På toabesöket efter samlag kom det lite blod på pappret (tillsammans med sperman) så det såg ut som en rosa flytning ungefär. Trodde först han fått igång mensen som var så sen. Googlade och hittade att det kan ha varit ägglossningsblödning, och den har fortsatt och blivit lite kraftigare idag.
    Började även tempa för tre dagar sedan och igår morse (när jag misstänkte ägglossning och hade samlag) hade tempen sjunkit nästan en hel grad, och det har jag läst att den sjunker precis innan ägglossning, och sedan dagarna efter ägglossning höjs den igen minst en halv grad. Vilket den gjorde åtminstonde imorse. Är bara rädd att blödningen blir kraftigare och kraftigare.

    Men låter det logiskt att det var ägglossningsblödning och inte mens? Jag misstänker att jag aldrig hade ägglossning förra månaden och att det är därför mensen uteblev. Vad tror ni? Någon som varit med om det?

Svar på tråden Ägglossning efter utebliven mens