• Okara

    Naturligt gravid efter 13 ivf

    Hejsan,
    Var väldigt aktiv på familjeliv för några år sedan då vi lyckades bli gravida efter vår 12 ivf-behandling.
    Nu är sonen drygt 1.5 år och strax innan jul gjorde vi vår 13 ivf-behandling i hopp om syskon. Behandlingen resulterade i enbart 1 befruktat ägg som dessutom var av dålig kvalité - och ingen graviditet. 
    Döm om vår förvåning när mensen sedan inte kom månaden därpå och jag plussade!!! Efter totalt 7 år och 13 ivf-behandlingar (som resulterat i en graviditet) blev vi plötsligt gravida på helt naturlig väg tre månader innan jag fyller 40 (tog enbart tlllskott av folsyra samt åt kortson för att dämpa mitt immunförsvar). Är nu i vecka 5 så det är fortfarande väldigt tidigt men denna gång njuter jag av varje sekund (vid förra graviditeten var jag däremot paniskt rädd för missfall under större delen av graviditeten. 

  • Svar på tråden Naturligt gravid efter 13 ivf
  • sjöberg75

    Fasen va häftigt & vilken härlig läsning & underbar förtidig 40-års present GladGRATTIS till både graviditeten & din kommande födelsedag!!

    Snacka om att under kan ske så se nu till att njuta & Lycka till!!

  • 7879

    Åh det är sådana här historier som man vill höra! Grattis! Och skönt att du njuter! Hoppas själv på ett sådant mirakel!

  • Pimpinellan

    Fantastiskt! Stort grattis! Glad Inger ju hopp åt en annan som haft dåligt resultat på IVF och kämpat hemma i 5,5 år. Man ska helt enkelt aldrig säga aldrig! Solig 

  • fröken3

    Grattis och tack för att du delar med dig. Just sådana historier behöver man få höra när man själv är inne i den tuffa ivfbubblan. Själv är jag förhoppningsvis snart på g med vår nionde behandling.

  • Joboli

    Grattis!!!!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Sötisa

    Underbart!! Jag lever på solskenshistorier! Vi har "pratat" innan och jag har dig i tankarna ibland när man känner att det aldrig någonsin kommer funka. Måste bara fråga om ni haft för förklaring till alla misslyckanden innan? Har ni någon diagnos eller är ni oförklarligt barnlösa? Stort stort grattis!!!!!

  • Okara

    Sötisa: Formellt sett var vi "oförklarligt barnlösa". Läkaren har dock sagt att det berodde på dålig äggkvalité antagligen pga hög ålder. Var därför supernervös inför det första syskonförsöket då det var drygt två år efter den senaste ivf-behandlingen som resulterade i vår son. Såg framför mig hur läkaren bara hittade två förtvinade äggstockar och förklarade att jag nu var på väg in i klimakteriet. Istället visade det sig att jag faktiskt hade bättre värden än två år tidigare trots att behandlingen sedan misslyckades (en äggblåsa "tjuvstartade" och eftersom den var så pass mycket större än de andra utvecklades de inte som de skulle - detta kan dock hända ibland oavsett hur bra ägg man har).

  • Charlotta71

    Okara; varmt grattis!! Helt otroligt!! Jag har "haft kontakt" med dig och känner igen ditt namn sedan många år.
    Kram

  • Blomman1

    Blev så glad när jag läste tråden, vilken solskenshistoria! Skulle precis ropa ut ett jättestort grattis men så ser jag att du fått mf. Jag beklagar verkligen, är hemskt ledsen för er skull.
    Jag vet att det måste vara skitsvårt (omöjligt?) att vara positiv just nu kanske, men visst var det bra att du hade mkt bättre äggvärden än vad ni trodde, t.om bättre än för några år sen. Du ska se att det blir ett syskon snart!! SKa hålla mina tummar hårt!  Kram från en som kämpar med att få till ett första barn med ivf.


  • Sötisa

    Okara- beklagar verkligen. Du gav mig så mycket hopp med din fantastiska historia som nu slutade så tragiskt.. Livet är verkligen inte rättvist. Stor varm kram till dig.

Svar på tråden Naturligt gravid efter 13 ivf