• Svar på tråden Ella i Jamaica 2011 :)
  • move

    Människor som är arga och sura borde verkligen sluta med det, det beteendet förstör DERAS EGNA liv...Åter igen, det finns inga problem om du inte tänker på dom...

  • move

    Det har jamaikaner fått mig att inse, jag älskar dom :)... 99 av 100, så jag kan säga dom. Jag skiter fullkomligt i dom som är pessimister och negativa och säger att du kan inte dra alla över en kam... Tänk lite själva...

    Gud och Jamaica (L).. 

  • Alvi

    Är du hög eller ser du alltid ut sådär? Och säger du "De är" när du ska beskriva saker...?

  • 071001

    Så om alla i hela världen stoppade huvudet i sanden och förnekade alla problem med miljöförstöring, krig etc så allting vara tippelitoppen jämt?

  • move
    Alvi skrev 2012-01-18 07:40:36 följande:
    Är du hög eller ser du alltid ut sådär? Och säger du "De är" när du ska beskriva saker...?
    Jag hade precis rökt en morgon i juni :P...
  • Alvi
    move skrev 2012-01-18 13:39:27 följande:
    Jag hade precis rökt en morgon i juni :P...
    Aha. Då har vi förklaringen till varför då låter så sjukt fokuserad och respektingivande.
  • move
    071001 skrev 2012-01-18 12:45:06 följande:

    Så om alla i hela världen stoppade huvudet i sanden och förnekade alla problem med miljöförstöring, krig etc så allting vara tippelitoppen jämt?


    Det är människan som förstört miljön, det är människan som krigar. Om alla skulle vara lyckliga och sluta hata och bete sig elakt, skulle världen ALDRIG ha blivit som den är idag. Om människan rökte weed istället för att dricka skulle världen inte ha blivit så här... Det står i Bibeln att Gud har gjort alla fröbärande växter för människan att bruka. Men människan gör alkohol och dödar djur för att bli mätta. 

    Dom rika tar natur-resruscher från dom fattiga, så dom fattiga inte har någon mat och får sjukdomar pga undernäring,. Dom rika äter sig feta, och lever i sin lilla dröm-värld där dom får alla möjliga sjukdomar, deras läkare får bota. Dom utbildar människor så att dom totalt glömmer bort vad som är relevant i livet, att älska alla och vara lycklig. Så det är ni och endast ni som är ansvariga för att världen går under..

    Dom i industrialiserade  delar av världen mår skit och begår självmord/Har anorexia eller är överviktiga. Dom som är normal-viktiga är också sura/arga och deprimerade, eftersom att det här samhället lär dom att vara egoistiska och hata allt som är främmande.

    Ni säger att det inte kan finnas en Gud för då skulle inte han låta världen ser ut som den gör idag. Ni anser er inte själva vara ansvariga för era handlingar. Dom som tror på Gud är räddade och mår bra även fast dom lever i misär som skapats  pga människornas själviskhet.

    Jah/Gud/God/Allah
              (L) 
Svar på tråden Ella i Jamaica 2011 :)