• Anonym (feg o tjock)

    gone bantningspiller?

    Hej. Har en del överviktskilon som sitter som berget. jag har provat diverse dieter, motion, gym etc, men aldrig orkat fullt ut då det går så otroligt sakta, eller inte alls. Nu har jag sett reklam för Gone bantningspiller som sägs vara effektiva och dessutom naturliga (inga kemikalier). Jag har aldrig ätit piller förut och känner mig lite skeptisk.

    Nån som provat just dessa (eller kanske andra) och vet ifall det är värt pengarna?

  • Svar på tråden gone bantningspiller?
  • Themis

    Jag vet inget om Gone just, men utfärdar en generell varning:

    Alltså, dessa eviga bantningspiller är en form av IQ-test kan man säga.

    Om de faktiskt hade haft en chans att bli registrerade som läkemedel och minska övervikten och därmed vårdkostnaderna bland världens folk, du tror inte att regeringar och seriösa bolag hade kastat sig över dem då och betalat miljoner för att få lansera dem som subventionerade rentav?

    Det finns läkemedel för viktnergångsom åtminstone är ordentligt testade, även om dessa också innebär vissa biverkningsrisker. Gå gärna och diskutera dessa med din läkare.

    Men om du köper något skit över nätet som faktiskt "fungerar" så kan du vara rätt övertygad om att det antingen innehåller olagliga ämnen eller besläktade ämnen som ännu inte kunnit bli klassade som förbjudna av läkemedelsverket. Alternativt är det bara smäck från början till slut.

    Läs gärna dessa artiklar:

    Varning för kraftig leverpåverkan av CUUR
    www.slimshopping.se/text/177

    Läkemdelsverket varnar för Therma Power:
    www.aftonbladet.se/halsa/article10967224.ab

    Av 34 preparat köpta på nätet innehöll hälften farliga ämnen:
    www.nyfikenvital.org/

    Varning för Helsingörspiller:
    www.testfakta.se/incoming/article16277.ece

    Det är klart att du inte ska ge upp, men var rädd om dig, det måste finnas bättre sätt än detta.

    Och om inget händer när du tränar kanske det är dags att få ämnesomsättningen kollad och dina hormoner också, hos en läkare?


    I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Anonym (feg o tjock)

    Tack för ditt svar. Jag är normalt sett ganska skeptisk till min natur, och rädd just för biverkningar och konstiga ämnen. Men den här annonsen läste jag faktiskt, kanske just för att den deklarerade precis vad pillren innehöll. Det var en svensk sida, och hänvisning till svenska namn och orter, så jag kanske kunde googla lite och se om människorna existerar åtminstone...

  • Anonym

    Det finns inga som helst genvägar!! Inte ens piller är något mirakel!

  • Anonym

    Du har vettiga argument Bimsan. Marknaden är full av bluffpiller.

    För 500 år sedan blev man bränd på bål för "häxeri" om man lyckades bota någon svårt sjuk; idag används penicillinet friskt. Jag tror personligen att man kommer att forska fram ämnen som hjälper till med viktkontroll.

    Exempel på sådana ämnen är Synefrin (som är läkemedelsklassat i större doser) eller Wakame (där forsking har visat på en ökad ämnesomsättning i fettceller och därmed ökad fettförbränning).

    Jag tror man definitivt ska vara väldigt skeptisk när man väljer bantningspiller då det finns en massa skräp på marknaden, men att avfärda idén att man på kemisk väg kan påverka kroppen för att inte bygga upp fettdepåer, det tror jag är onyanserat.

    Vad gäller Gone bantningspiller har jag heller inte hört något.

  • Anonym (Bantaren)

    Bantningspiller varierar rejält i kvalitet, reducer (som är naturligt?) fungerade för mig med lite kost ändringar. Har dock många vänninor som rekommenderar reductil bantningspiller men läste att det inte längre går att få tag på längre tyvärr..

Svar på tråden gone bantningspiller?