• Oh my good

    Vi har haft påhälsningar i natt.....Jag misstänker Lodjur, vad tror du???




    Det översta kortet är Lodjur, hämtat kort från naturhistorika museet.
    Dom två nedre har jag tagit nu på morgonen......
    Så vad tror ni??

    Kaninerna är okej, men man ser att vår Dv har skvätt ut (antar att han stampat och skvätt) utanför buren....Spåren viker av och går förbi burarna och fortsätter sen vidare, finns som jag kan se ingen åverkan på burarna.
  • Svar på tråden Vi har haft påhälsningar i natt.....Jag misstänker Lodjur, vad tror du???
  • tinis

    Om det är ett lodjur är det ju helt otrolig, väldigt skygga djur!
    Men så spännande, jag skulle vara helt till mig!
    Rigga kameran om den kommer tillbaka o ta in kaninerna i huset Skrattande

  • Delicious

    Antagligen bara en hund som gått lös :) om ni bor nära civilisation. men lodjur är ju jättehäftigt. Säger som ovanstående rigga kamera!

  • Oh my good

    Vi har lodjur som går uppe på berget, men vi bor i bostadsområde och det känns långsökt, men inte omöjligt.....

    Varför skulle en hund, gått från grannens tomt, över till oss, in under vår trapp och vidare längst huset för att stanna till vid kaninerna och sen vidare in på baksidan av grannen på andra sidan av oss?? känns ännumer långsökt!

    Vi har ju både grävling, rådjur, räv och älg går över våra tomter här så tja, visst vore det häftigt med lodjur med....

    Min mamma hade lodjur gick förbi utanför hennes vardagsrumsfönster, men det är några år sedan. för tre sommrar sen va det två flickor i 10-12 års ålder som bevittna när ett lodjur slog ett rådjur uppe på berget.... så nog finns dom här!

Svar på tråden Vi har haft påhälsningar i natt.....Jag misstänker Lodjur, vad tror du???