• Anonym (Less)

Hon väljer dildon före mig

Hej!
    Min sambo och jag har varit tillsammans i 2,5 år. Vi har det jättebra på alla sätt, förutom när det kommer till sex. Vi har sex knappt 1 gång i veckan. Jag skulle vilja ha sex 4-5 ggr i veckan, hon säger sig vara nöjd med läget som det är.

Till saken hör att hon flera ggr i veckan använder sin dildo när hon är själv. Jag har frågat varför vi inte har mer sex om hon ändå är kåt och vill använda dildon. Hon menar att hon inte är direkt kåt när hon tar till dildon, utan har mer en känsla av att hon måste få komma. Det liksom kliar i henne och hon måste därför använda dildon. Hon kan inte komma när vi har sex (det har hon aldrig kunnat med tidigare partners heller) så dildon blir ett sätt att få komma. Hon kör inte upp dildon i fittan utan använder vibratorn för att stimulera klitoris.

Jag kan inte hjälpa att jag ändå tycker det är märkligt. Om man vill använda dildon, är man väl kåt och sugen på sex. Eller? När tar ni tjejer till dildon? Är det alltid som ersättning för vanlig sex, eller kan det vara ett komplement?

Blir ledsen av att hon använder dildon då det känns som att hon väljer den framför mig. Undrar om hon gillar att ha sex med mig överhuvudtaget...

Vad säger ni tjejer? Hur ska jag uppfatta detta?

• Svar på tråden Hon väljer dildon före mig
  • dendärdamen

Brukar kunna göra samma som henne faktiskt, men sker så sällan att min sambo inte blir lidande ;P

Rekommenderar att ni köper en klitorisvibrator och har med under erat sex, bara så jag kan komma vid sex och då blir det roligare =)

Sex ger mig inte så mkt utan en vibrator med, så testa det om ni inte redan gjort det =) 

• dendärdamen

Prata med henne och berätta hur du känner!

Ni måste ju komma på något som passar båda! lycka till! 

• Anonym (Less)

Tack för tipsen, dendärdamen!

• Anonym (Hanna)

Att onanera och ha sex med en partner är två helt olika saker.

Du runkar aldrig?

Jag använder dildo när jag onanerar, o oftast när jag onanerar är jag inte sugen på sex med en partner. Utn vill bara snabbt komma.

Låter som om du borde jobba lite med självkänslan.

• dendärdamen
    Anonym (Hanna) skrev 2012-01-23 18:01:00 följande:
    Att onanera och ha sex med en partner är två helt olika saker.

Du runkar aldrig?

Jag använder dildo när jag onanerar, o oftast när jag onanerar är jag inte sugen på sex med en partner. Utn vill bara snabbt komma.

Låter som om du borde jobba lite med självkänslan.
    fast om sexlivet blir lidande?

• Anonym (Hanna)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:02:48 följande:
    fast om sexlivet blir lidande?

Det beror nog inte på att hon onanerar.
  • Anonym

Låt henna andvända vibratorn när ni knullar. Kommer kännas bättre för dig och säkert för henne med. då får hon ju orgasmen med dig. = båda nöjda  

• Linda 28

använd den tillsammas. och jag tycker du ska prata med henne om att du känner så här.  

• Anonym (Skillnad)

Jag håller med om att det är stor skillnad på sex med partner och onani. Och vad jag förstår så onanerar hon ju inte när du är hemma, eller hur? Sen om man använder en dildo eller duschen eller fingrarna har väl ingen betydelse?

Det är skillnad på att vara sugen på sex och sugen på orgasm. Många onanerar som ett sätt att slappna av och få kroppen att komma till ro så att man kan somna. Det behöver inte betyda att man är upplagd för kyssar, svett och kroppsarbete.

• dendärdamen

Jag tycker att det är ett problem.

Om en man runkar så mycket att han inte vill ha sex - då blir sexlivet lidande och då klagas det.
    Om en kvinna onanerar mycket och inte vill ha sex vilket i detta fall leder till att deras gemensamma sexliv blir lidande då är det helt okej?

Nej, jag tycker du ska prata med henne och förklara. Och återigen, om hon inte kan komma under erat sex och det är det hon är ute efter tycker jag att en vibrator vore perfekt! =) 

Svar på tråden Hon väljer dildon före mig