• dubbelmamma0310

    Dukoraldos nr 1 är klar

    Japp, här närmar sig avresan med stormsteg!
    Idag tog jag första dosen med Dukoral, trodde att det skulle vara äckligt - men det gick jättebra! Poliovaccinationen blev avklarad i veckan, så nu är jag redo!
    Väntar bara på klartecken att passet är klart, sedan kan vi betala resan! och ge oss av!

  • Svar på tråden Dukoraldos nr 1 är klar
  • Chimamanda

    Vi tar vår andra dos Dukoral ikväll. ;) Sedan bär det iväg om en vecka.

  • fabbemam

    Hoppas att passen blir klara FORT så ni får träffa varandra!, fick du ordning på alla papper du skickade till ett ställe för lite..?
    Lycka till på Resan önskar jag Chimamanda!

  • dubbelmamma0310

    Ja, om du tänker på Visumet så anlände det igår med posten! Det tog precis två veckor och alla dokument stämde! Fantastiskt!

    Jag fick tips av en kompis att ha ett roligt halsband som den lilla kan sitta och pilla med när hon ska bli intresserad av mig. Hittade en sån där gravidkula med lite klingeling i som de har i Afrika tror jag... En jobbakompis dotter gjorde två små namnbrickor som sitter på varsin sida om kulan med storebrors och lillasysters namn. Utanför dem sitter en liten berlock per sida, ett minihjärta med fotavtryck på och en vit pärla. Jättegulligt.
    Har även gjort ett hjärta med lillans namn på och en liten berlock, som personalen på barnhemmet ska få som minne av henne. Det kanske finns någon som varit lite extra mycket med henne.

    I hennes fönster väntar hjärtljusstaken på henne, spjälsängen är på plats. Om en månad är hon här!

  • Chimamanda
    fabbemam skrev 2012-02-14 19:54:48 följande:
    Hoppas att passen blir klara FORT så ni får träffa varandra!, fick du ordning på alla papper du skickade till ett ställe för lite..?
    Lycka till på Resan önskar jag Chimamanda!
    Tack! På lördag bär det av. :)
Svar på tråden Dukoraldos nr 1 är klar