• Anonym (ledsen)

    Det gör ont och han kommer för fort

    Hej! Känns nu som om jag och min man behöver hjälp av en expert. Det är så att vi nyss har gift oss, och var båda oskulder då eftersom vi ville vänta till bröllopsnatten, jag är 25 och han 30. Detta var vi båda överens om och vi visste också att det inte kommer att fungera så bra ibörjan eftersom ingen av oss haft samlag tidigare. Första natten blev till ingenting. Det gjorde jätteont och han kom inte ens in i mej.

    Nån dag senare då vi försökte igen kom han nog in men det gjorde jätteont! Sen hann han peneterera 2-3 gånger så fick han utlösning. Så gick det även följande gång. Vi har försökt att jag är ovanpå och bestämmer hur snabbt han kommer in i mej eftersom det gör så ont (vi har glidmedel). Det gjorde inte riktigt lika ont, men det tog ju en stund för mej eftersom jag försökte ta det försiktigt, vilket resulterade i att han fick utlösning bara då han var halvvägs in.

    När vi försökt så gör det ont för mej när han kommer in, men sen han väl är där inne är det bara skönt så jag skulle vilja fortsätta, men han får utlösning.. Så vi har båda problem, för mej gör det ont och han kommer så fort han är inne i mej.. Hur ska vi kunna njuta av sex och få det bra? Nu vill vi båda så gärna, men känner oss (speciellt han) dåliga eftersom det känns som om det inte blir till nåt..

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Det gör ont och han kommer för fort
  • sexologen

    Hej!

    Jag skulle vilja veta om du blir våt innan ni har samlag och skulle i detta vilja ge er tips att ha smeksex en lång stund innan själva samlaget för att era kroppar ska vara helt redo. Att det gör ont precis i början har ni löst bra med att du bestämmer takten. Att din partner nu får utlösning direkt kan avhjälpas med att han försöker styra detta genom att ta ut hålla upp just då han känner att utlösningen är nära. Detta går att öva upp.

    Sex är som med det mesta man gör första gången, ovant. Med övning och intresse för den egna kroppen och partnens så kommer ni få ett fantastiskt sexliv framöver!

    Lycka till!

    Hälsningar
    Sara Dahlin        

Svar på tråden Det gör ont och han kommer för fort