• Anonym (ny partner)

    ny partner

    Hej!

    Jag har haft en och samma man  i 21 år.  Nu ska vi separera och jag har funnit en annan man som jag gillar och träffar mycket. Han känner samma för mig, det bara sa klick och vi har varit "ihop" ca 1 mån snart. När vi träffas och har samlag har han svårt att få utlösning. Kan tillägga att han haft några få längre förhållanden och bor själv, har aldrig varit sambo ,har inga barn ,men det har jag . jag njuter så av honom men märker att det blir til lnån slags prestationsgrej ...känns som om det är mitt fel att han inte kan komma,men han säger att det inte är mit tfel.

    Hur går vi vidare för att prestationen ska minska ? Vill ju bara att han ska njuta fullt ut.

  • Svar på tråden ny partner
  • sexologen

    Hej!

    En del män är oroliga för att de kommer för tidigt andra för att de kommer för sent.. Pratamed varandra och gör något njutningsfullt tills ni båda känner er tillfredsställda. Sex handlar inte bara om att få orgasm utan om så mycket mer. Berätta för din nya partner om vad du njuter av och säg att tiden för dig inte har någon betydelse. Många män skulle  vara avundsjuka på honom som tydligen kan hålla på länge. Att vara med varandra utan stress och ge varandra njutning är det som är det fina och viktiga med sex, inte tid, antal gånger, antal orgasmer. Visa din partner att han duger som han är, ta upp "problemet" och prata om det så kommer detta inte att vara något "problem" framöver.

    Hälsningar
    Sara Dahlin     

Svar på tråden ny partner