• Snobbas

    Snälla, ge mig några solskenshistorier

    Å, jag blir galen. Vi försöker få ett syskon till vår 3-åring, men inget har hänt de senaste 9 månaderna. Första barnet kom till på första försöket och vi har varit gravida tillsammans en ytterligare en gång i yngre år. Varje händer inget nu!? Så, för att jag inte ska tappa hoppet helt skulle jag vilja få några fina berättelser från er som försökt ett bra dag och där det tillslut funkade.
    Jag har vart hos gynekologen för att se om det fanns nåt "synligt" fel, men hann såg inget onormalt. Dessutom kunde han se att jag hade ägglossning så den verkar funka som det ska...

  • Svar på tråden Snälla, ge mig några solskenshistorier
  • pållan

    Tror att du får flera svar om du lägger inlägget i en annan tråd än den om Ivf. Tyvärr vet jag inte hur det funkar när man har fått barn innan, för då får man ju inte gratis hjälp från Landstinget md behandlingar. Men 9 månader är inte s lång tid, även om jag fattar att det känns så. För att få göra en fertilitetsutredning ska man ha försökt i mnst 1 år. Jag tycker att det låter som att det bara tar lite längre tid att få syskon för att du är lite äldre nu och för att ni hade tur första gången. Använder ni ägglossnngsstickor? Det är ju en bra hjälp. Om ni vill ha mera klinisk hjälp kan ni ju vända er till en privat klnik, de har ingen ettårsgräns. Lyck till!

Svar på tråden Snälla, ge mig några solskenshistorier