• Mornie Alantie

    Söker namnet på en bilderbok.

    Jag söker namnet på en bok jag hade när jag var liten. Det är bara bilder i boken, ingen text alls. Den handlar om en massa olika djur som går vilse i dimman i skogen och hamnar i ett hus. De vet inte vem som bor där men de går in och värmer sig ändå. Det samlas fler och fler djur. Till slut kommer husets ägare som visar sig vara en björn. Denne lagar soppa åt sina oväntade gäster och alla är nöjda och glada.

    Jag kan tydligt se boken framför mig men kan tyvärr inte minnas vem som "skrivit" den och inte vad den heter heller. Jag tror inte att författaren/tecknaren är svensk. Skulle vara mycket tacksam om någon vet något om den, jag älskade boken när jag var liten och skulle vilja läsa den för min dotter.


    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Svar på tråden Söker namnet på en bilderbok.
  • slamkrypare

    Ååh...! Den bläddrade jag i när vi var på biblioteket senast! Den hade en lockande titel, men kändes lite för enkel för min 3-åring så vi lånade den inte. Men vad hette den...?
    Försöker minnas åtminstone under vilken bokstav den stod, men tyvärr är minnet blankt just nu   Men jag lovar att titta efter den nästa gång vi går dit, om du inte har hittat den.

  • Mornie Alantie
    slamkrypare skrev 2012-04-09 22:53:14 följande:
    Ååh...! Den bläddrade jag i när vi var på biblioteket senast! Den hade en lockande titel, men kändes lite för enkel för min 3-åring så vi lånade den inte. Men vad hette den...?
    Försöker minnas åtminstone under vilken bokstav den stod, men tyvärr är minnet blankt just nu   Men jag lovar att titta efter den nästa gång vi går dit, om du inte har hittat den.
    Åh, det vore jättesnällt! Tusen tack!
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • stickkontakt

    Denna bok letar jag också efter. Försökte googla och hittade den här tråden. Skriver i hopp om att någon ska känna igen boken! Det är så irriterande, jag kommer ihåg precis hur boken ser ut och alla sidorna men jag kan inte minnas ens ett ord ur titeln.

  • slamkrypare

    Jag har inte glömt! :) Har tittat efter den varje gång vi är där men har inte hittat den igen. Konstaterade i alla fall att om den var rätt sorterad så stod den under M, om det kan vara till hjälp.

Svar på tråden Söker namnet på en bilderbok.