• Egendomligt

    Tips på bil som rymmer tre bakåtvända bilstolar?

    Vi väntar tvillingar till sommaren och kommer att behöva ha tre bakåtvända stolar i åtminstone två år tills storebror blir 4 år. Min man är dessutom rätt lång (1.82) så han behöver ha utrymme i förarsätet. I vår Ford Focus lyckas vi inte få in tre stolar (möjligen babyskydd, men det fungrar ju bara några månader).

    Vad har ni haft för bilar som rymmer tre bakåtvända stolar och två vuxna?

  • Svar på tråden Tips på bil som rymmer tre bakåtvända bilstolar?
  • JBack

    Testa VW Touran. Vi har själva inte kört med tre bakåtvända men såg någon annan som testat ordentligt med 5 bakåtvända. :)

    Googla på det eller ta med stolar till en handlare och testa. 

  • pigglet

    Vi har en Ford Mondeo ´04 - sjukt stor i baksätet. Barnen kan sitta bakåtvända nästan hur länge som helst, de får enormt stort benutrymme. Men riktigt hur det skulle funka om man behöver justera förarstolen vet jag inte - åk och testa.

  • Coyote

    Vi har samma problem, men har hört att en v70 ska fungera, så vi ska testa i morgon! Det bästa är att testa helt enkelt.

  • Superbia

    Vi har en 7-sitsig Peugeot 807 som vi är väldigt nöjda med. Vi har en stol fram och två bak, sen när nästa kommer hade vi tänkt att sätta en av de "större" barnen längst bak och kommer ändå ha plats för dubbelvagn.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Lyckomamman

    Renault Grand Scenic är hur rymlig som helst.

    Min man är också lång 1,97 och sitter hur bekvämt som helst både fram och bak. De tre baksätena är tre lika stora individuella säten som kan skjutas framåt eller bakåt oberoende av varandra. Bagageutrymmet rejält stort rymmer både tvilling/syskonvagn + en massa bagage.

    Vi är supernöjda med vår.

  • Egendomligt
    Mellanmjölkens land skrev 2012-03-02 20:22:42 följande:
    Kan inte du sitta bakom förarsätet med en stol på mittenplatsen och en på den kvarvarande vanliga platsen bak? Den 3e stolen kan då sitta fram.
    Så tänkte vi också. Den nuvarande stolen har vi i mitten bak, med stödben så att man kan justera förarsätet och inte behöver ha stolen lutad mot. Men vi var på Barnens hus och testade med stolar och det går inte att få in en bakåtvänd stol i passagerarsätet om man har en bakom, för då står stolarna precis mot sätet och barnen har ingen plats för benen.
  • Mother of 4

    Vi har tre bakåtvända i Saab 9-5, alla tre bak. En britax high way, en britax multitech och en britax two way. Two way bakom passagerarsätet. Min man är längre än din.

Svar på tråden Tips på bil som rymmer tre bakåtvända bilstolar?